Ihanat pienet raidalliset haivauvat syntyivät SEA LIFEen!

SEA LIFE Helsingin uusimmat tulokkaat ovat alkusyksystä kuoriutuneet pyjamahain poikaset. Tätä harvinaista lajia ei ole ennen nähty Suomen akvaarioissa.
Hain munakotelo, jossa pyjamahai poikasen muoto näkyy kotelossa.

Pyjamahai (Poroderma africanum) kuuluu kissahaihin ja on saanut nimensä värityksestä, joka koostuu paksuista tummista koko kehon päästä päähän ulottuvista raidoista. Laji kasvaa yleensä metrin pituiseksi ja se viihtyy Etelä-Afrikan rannikon viileissä vesissä: sitä voi tavata erityisesti kalliopohjilla ja ruskolevämetsissä. Se syö monipuolisesti kaloja ja pohjaeläimiä - varsinkin hummerit ja mustekalat ovat sen herkkua! Pyjamahai on yöeläin, joten päivisin sen löytää yleensä lekottelemasta pohjassa liikkumattomana.

SEA LIFEn kolme pyjamahai vauvaa ovat kaikki tyttöjä ja ne ovat pituudeltaan 19-23cm ja painavat 34-55g.

Uusien tulokkaiden lisäksi uusi koko perheen Hain elämää! -tapahtuma täydentää SEA LIFEn merenalaista elämystä 5.11. alkaen aina vuoden loppuun saakka! Monipuolisessa tapahtumassa pääset syventymään haiden ihmeelliseen maailmaan näyttelystä löytyvien tehtävien, hauskan ohjelman sekä mahtavien asiantuntevien oppaidemme kanssa. Tulet huomaamaan, että kaikki huhut haista eivät pidä paikkaansa!

SEA LIFE on avoinna päivittäin, tarkemmat aukioloajat löytyvät kotisivuilta www.sealife.fi

Hain elämää-tapahtuma avautuu yleisölle perjantaina 5.11.2021 ja se on avoinna vuoden loppuun saakka SEA LIFE merimaailmassa, joka sijaitsee Linnanmäen vieressä osoitteessa Tivolitie 10, Helsinki.

Kuraattori
Markus Dernjatin
0405890869/markus.dernjatin@sealife.fi

Markkinointipäällikkö
0505435001/nora.sulander@sealife.fi

Hain munakotelo, jossa pyjamahai poikasen muoto näkyy kotelossa.
Kaikki kolme pienokaista ennen neuvola käyntiä, jossa SEA LIFE eläintenhoitajat mittasivat ja punnitsivat haivauvat.
Hain elämää -tapahtuma SEA LIFEssa 5.11.-31.12.2021.

SEA LIFE on Suomen johtava akvaario ja yksi Helsingin suosituimmista elämyskohteista. SEA LIFE tarjoaa kävijöille elämyksiä ja tietoa vedenalaisesta elämästä ja sen suojelun tärkeydestä. SEA LIFEssa vierailee noin 250 000 kävijää vuosittain. SEA LIFE on osa Merlin Entertainments Groupin omistamaa SEA LIFE -ketjua, joka on maailman suurin yleisöakvaariotuotemerkki. Merlin Entertainments Group on maailman toiseksi suurin elämyskohdetoimija yli 100 elämyskohteella neljällä mantereella ja 23 eri maassa.

Suru-uutinen SeaLifesta : Mikko Meriahven on kuollut4.5.2022 16:09:38 EEST | Uutinen

Merimaailma SeaLifen mediapersoona, koko kansan tuntema julkkiskala Mikko Meriahven menehtyi äkilliseen sairauskohtaukseen tiistaina 3.5.2022. "Mikko oli tiistaiaamuna poikkeuksellisen vaisun oloinen. Teimme välittömästi päätöksen siirtää se karanteeniin tarkempia tutkimuksia varten. Karanteenialtaaseen päästyään Mikko sai kuitenkin yllättäen voimakkaan sairauskohtauksen. Teimme kaikkemme sen pelastamiseksi, mutta hoito ei auttanut ja Mikko nukkui pois käsivarsillani eläintenhoitotiimimme läsnäollessa",intendentti Markus Dernjatin kertoo. Sairauden syytä selvitellään. Toimitusjohtaja Sanna Laitinen kertoo, että henkilökunta on ottanut Mikon poismenon raskaasti. "Asia on nyt niin tuore ja sulattelemme tapahtunutta vielä itsekin.Tämä on kuitenkin todella kova paikka tietysti koko SeaLife-tiimillemme, mutta erityisesti eläintenhoitohenkilökunnallemme, joka yritti todella Mikkoa parhaansa mukaan hoitaa. Eläintemme hyvinvointi on meille ensisijaisen tärkeää ja olen erittäin ylpeä ammattitai