Ihastu insinööriin Kotkan Meripäivillä

Satavuotistaivaltaan juhliva Insinööriliitto on mukana 27.7. kotkalaisella kaupunkifestivaalilla.

Insinööriliitto on Kotkan Meripäivien yhteistyökumppanina vuoden 2019 festivaaleilla. Meripäivät on yksi yli 40:stä Insinööriliiton juhlavuoden tilaisuudesta.

– Juhlavuoden aikana Insinööriliitto haluaa olla siellä, missä on paljon ihmisiä erilaisissa yleisötapahtumissa. Haluamme rikkoa perinteisiä käsityksiä insinööreistä ja avaamme insinöörien maailmaa sekä työn monipuolisuutta laajalle yleisölle, kertoo juhlavuoden projektipäällikkö Grete Ahtola.

Neljänä päivänä vietettävä Meripäivät tarjoaa hauskanpitoa muun muassa konserteilla, ohjelmalla, markkinoilla sekä Kantasataman tunnelmalla. Meripäivillä tulee hyvälle tuulelle kaiken ikäiset, sillä myös lapsille on runsaasti ohjelmaa.

Merikeskus Vellamon lähettyville nousee Insinööriliitto 100 -teltta, jossa on tarjolla lauantaipäivän ajan kävijöille monenlaista puuhaa. Yleisöllä on mahdollisuus esimerkiksi ottaa insinööriaiheinen tatuointi tai selvittää leikkimielisen testin avulla, sopiiko kumppaniksi insinöörille.

Kaikenikäisiä liikuttava kaupunkiseikkailu Kotkan Aarrejahti on Kotkan keskusta-alueella. Liiton telttapisteeltä alkaa seikkailu, jossa kerätään energiapisteitä, etsitään aarrearkkuja ja vallataan aarrekammioita oman klaanin hyväksi. Eniten pisteitä kerännyt klaani palkitaan.

Insinööriliitto järjestää myös Insinööri-joogatunnin kaikille näyttöpääte- tai muun työn raskauttamille. Merikeskuksen kattoestradille tarvitaan mukaan oma alusta kello 12.30 alkaen, ja sinne mahtuu ensimmäiset 250 joogaajaa.

Torstaina 25.7. Kotkan meripäivät alkavat perinteisesti avajaisparaatilla, joka starttaa kello 18.00 niin sanotulta Sairaalanmäeltä Keskuskadun loppupäästä kohti Kaupungintaloa ja toria. Insinööriliiton paikallinen jäsenjärjestö Ala-Kymen Insinöörit AKI ry juhlistaa Insinööriliiton 100-vuotisjuhlaa osallistumalla paraatikulkueeseen.

Kotkan Meripäivien avajaisparaatia seuraa vuosittain arvioiden mukaan yli 30 000 ihmistä. AKI kutsuu kaikki jäsenet mukaan seuraamaan ja kannustamaan insinöörien paraatiryhmää.

puheenjohtaja Samu Salo, 040 184 2290

juhlavuoden projektipäällikkö Grete Ahtola, 045 131 6992