Ihmisen ja tekoälyn yhteistyö jo todellisuutta myynnissä ja asiakaspalvelussa - Upsellerin AI Sales Chat-palvelussa ihminen ja kone ovat työpari

Suomen johtava digitaalisen myynnin kehitys- ja toteutuspalveluita tarjoava Upseller on ensimmäinen palveluntarjoaja, joka on ottanut tekoälyn käyttöön myynnillisessä chat-kanavassa. Asiakkaiden palaute on ollut erittäin rohkaisevaa.

Reaaliaikaisten keskusteluiden määrä verkkokanavissa asiakkaiden ja yritysten välillä kasvaa räjähdysmäisesti. Gartnerin mukaan vuonna 2015 kaikista asiakaskontakteista vain kaksi prosenttia käytiin livechatin avulla, kun vuoden 2018 loppuun mennessä livechat tulee olemaan mukana jopa 10 prosentissa asiakaskohtaamisia. Vuoden 2018 loppuun mennessä 80% yrityksistä tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden livechattailyyn verkkosivuillaan tai mobiililaitteissa.

Upseller käyttää tekoälyä monipuolisesti. ”Valjastamme sen lisäämään chat-myynnin tuloksellisuutta sekä tuomaan lisää skaalattavuutta. Halutessamme tekoäly vastaa yleisimpiin asiakaspalvelukysymyksiin, laskee tarjouksia ja kerää liidejä. Myyjämme voivat keskittyä tuomaan asiakkaille apua sekä rohkeutta päätöksentekoon ja lisäostoihin. Olleellista ei ole onko vastauksen antanut ihminen vai botti, tärkeintä on laadukas asiakaskokemus ja että myyntiä oikeasti syntyy. Tarjoammekin AI Sales Chattia kokonaispalveluna” kertoo Upsellerin toimitusjohtaja Juha Sulkakoski.

Sulkakoski kertoo että AI myös avustaa myyjiä. AI "kuiskaa" myyjille vastauksia, jolloin heillä on oikea tieto välittömästi saatavilla ja asiakas saa palvelua sekunneissa.

Kone osaa kuitenkin huonosti myydä, sillä siltä puuttuu tunneäly, empatia ja tilanneherkkyys.  Siksi Upsellerin hybridi -mallissa ihmisen tekemä tuloksekas myyntityö ja kyky luoda sujuvia palvelukokemuksia yhdistettynä tekoälyyn ovat avainasemassa.

Yhteyshenkilöt

Upseller Finland Oy, Juha Sulkakoski CEO & Founder juha.sulkakoski@upseller.fi +358 40 592 5843

Tiedote luettavissa Upsellerin sivuilla: http://blogi.upseller.fi/ihmisen-ja-tekoalyn-yhteistyo

Upseller Finland Oy
Lemuntie 3-5

Upseller on strateginen kumppani digitaalisen myynnin kehittämisessä ja toteuttamisessa

Olemme myyntipalvelu verkkosivuilla ja verkkokanavissa. Toimintamme perustuu ymmärrykseen asiakkaamme liiketoiminnasta, asiakkaista ja myyntiprosessista.

Toteutamme dataa hyödyntävää ja paremmin palvelevaa, henkilökohtaista myyntiä, joka johtaa konkreettisiin tuloksiin.

Toimintamme ja siitä saatava hyöty on ennustettavaa ja 100% mitattavaa.

Voimavaramme on koulutetut ja lahjakkaat myyjät, joilla on taito ja työkalut hyödyntää digitaalisen markkinointijärjestelmäsi tietoja reaaliaikaisesti. He tuntevat asiakkaasi jo myyntihetkellä. Kehitämme prosessiamme jatkuvasti asiakaskohtaisesti.

Optimoimme, testaamme ja vertaamme tuloksia aikasempaan dataan. Näin löydämme parhaat ratkaisut ja pystymme tuottamaan lisäarvoa koko markkinointi- ja myyntiprosessille.Olemme myynnin erikoisosaaja, liikkeenjohdon konsultti ja digitaalisen myynnin edelläkävijä.

Lisätietoja

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi