iik!week valtaa koko Linnanmäen kauheampana kuin koskaan!

Synkkä pimeys laskeutuu Linnanmäen ylle, kun iik!week-kauhufestivaali valtaa koko huvipuiston torstaista sunnuntaihin 8.–25.9. Perjantaisin ja lauantaisin kauhua on tarjolla aina klo 24 saakka. Tänä vuonna kauhun ystäville on tarjolla enemmän hyytävää jännitystä kuin koskaan aikaisemmin!

Linnanmäki tarjoaa selkäpiitä karmivaa tunnelmaa kauhun ystäville, kun kauhufestivaali iik!week valtaa koko huvipuiston. Festivaalin aikana Linnanmäki muuntautuu yli 12-vuotiaille sopivaksi kokonaisvaltaiseksi kauhuelämykseksi.

Kauhufestivaalin aikana puistosta löytyy runsaasti karmaisevia elämyksiä. Zombit nauttivat juhlaillallistaan samalla, kun Kyöpelivuoren noidat intoutuvat hurjaan tanssiin. Puistoon on laskeutunut muukalaisia kaukaa avaruudesta, ja myyttiset hirviöt ja vampyyrit ovat hiipineet esiin varjoistaan. iik!weekin aikana puistossa kannattaakin muistaa vilkaista välillä olkansa yli…

Kauhun lisäksi Linnanmäellä päästään iltaisin nauttimaan livemusiikista terassiravintola Keitaalla. Kauhuteema näkyy myös monissa ruokatuotteissa sekä karmivissa oheistuotteissa. Kauheaa iltaa voi tauottaa nauttimalla Haamuhattaraa tai Horror-hodaria, ja muistoksi karmivasta kokemuksesta voi ostaa vaikkapa iik!week-sukat tai -kassin. Aamukahvikin maistuu jatkossa entistä tummemmalta, kun se nautitaan iik!weekin riivatusta Pellemukista.

- Olemme joka vuosi todella innoissamme, kun koko huvipuisto muuntautuu syyskuisin kokonaisvaltaiseksi kauhunäyttämöksi, aivan erilaiseksi kokemukseksi kuin muina huvipuiston aukiolopäivinä. Tänä vuonna kauhu valtaa ihan koko huvipuiston lukemattomien uusien kauhuelämysten myötä. Lisäksi huvipuistolaitekokemukset tuntuvat aivan erilaisista pimenevissä illoissa. Useissa laitteissa on myös jäätäviä yllätyksiä, hykertelee Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin.

- Tänä vuonna iik!week tuo tarjolle huiman määrän erilaisia kauhuteemoja sekä -olentoja. Jokaiselle huvittelijalle löytyy varmasti sopivasti selkäpiitä kylmääviä kauhuelämyksiä. Tapahtuman aikana meillä on runsaasti kauhuhahmoja liikkeellä ympäri huvipuistoa. Liikaa ei kuitenkaan kannata pelätä, sillä hahmot eivät koske asiakkaisiin, kertoo Linnanmäen ohjelmatuottaja Sari Hakolampi.

iik!week järjestetään Linnanmäellä nyt kuudennen kerran. Kauhunnälkäisiä asiakkaita odotetaan saapuvan joka ilta runsain joukoin, ja sisäänpääsymääriä rajoitetaan. Tapahtumaan onkin tehtävä maksuton paikkavaraus etukäteen. Sisäänpääsylippuna toimii Linnanmäen ranneke, jonka voi ostaa ennakkoon Linnanmäen verkkokaupasta ja S-ryhmän toimipisteistä.