Ikkuna- ja ovivalmistaja Inwido ostaa Profinin

TIEDOTE 13.6.2018. Euroopan suurin ikkunoiden valmistaja Inwido Finland Oy ja johtava lasiliukuseinien valmistaja Profin Oy:n omistajat ovat tänään allekirjoittaneet sopimuksen, jonka mukaan Inwido Finland Oy ostaa Profinin koko osakekannan. Kauppaan sisältyy myös Profinin tytäryhtiö Profin Sydänpuu ikkunat ja ovet Oy. Profinista tulee näin osa Inwidon tuoteperhettä, johon jo nyt kuuluvat ikkuna- ja ovibrändit Pihla, Tiivi, Klas1 ja Lämpölux.

Kuva: Profin Oy, liukulasiseinät

Profinin pääomistajana ja toimitusjohtajana toiminut Mikko Haapala jatkaa uuden omistajan alaisuudessa Profinin toimitusjohtajana ja vastaa koko premium-segmentistä ja kanavista. Hän on jatkossa Inwidon johtoryhmän jäsen. Profinin tuotteiden valmistus ja toimipaikka säilyvät nykyisissä tiloissa Pudasjärvellä.

- Profinin osto on strategisesti tärkeä osa Inwidon aseman vahvistamista suurten maisemaikkunoiden sekä lasiliukuseinien premium-markkinasegmentissä, jossa Inwidolla on jo Klas1-brändi. Yhdessä ne muodostavat laajan ja täydellisen ikkuna- ja ovimalliston sekä ratkaisut erilaisiin entistä vaativimpiin asiakasryhmiemme tarpeisiin, kertoo Inwido Finlandin toimitusjohtaja Johan Berg.

- Profinin asema lasiliukuseinä tuotteissa etenkin kerrostalorakentamisessa on hyvin vahva. Tämä täydennettynä Inwidon muiden tuotemerkkien tarjonnalla tuo meille vahvan kilpailuedun, Berg toteaa.

Kuvat: Profin Oy

Johan Berg, toimitusjohtaja
Inwido Finland Oy, puh. 045 6577 000
etunimi.sukunimi(at)inwido.fi ja www.inwido.fi

Kuva: Profin Oy, liukulasiseinät
Kuva: Profin Oy, tuotanto

Inwido Finland on Suomen ikkunamarkkinoiden suurin toimija, joka valmistaa ikkunoita ja ovia Pihla-, PihlaPRO-, Tiivi-Klas1- ja Lämpölux-tuotemerkeillä. Tuotantolaitokset sijaitsevat Keski-Pohjanmaalla Kannuksessa, Pirkanmaalla Ruovedellä, Pohjois-Pohjanmaalla Haapajärvellä sekä Kuusamossa. Inwido Finlandin liikevaihto vuonna 2017 oli 167 miljoonaa euroa. Suomessa Inwido työllistää 950 henkilöä.