Ilmaiset ämpärit toivat miljoonamyynnin

Vihreiden ämpärien jakamisella alkanut matkakorttikampanja toi HSL:lle runsaat 6000 matkakorttia säännöllisesti käyttävää asiakasta ja lähes miljoonan lipputulot.

Runsas vuosi sitten Kampissa kiemurteli satojen ihmisten hilpeä jono. Jaossa oli yhteensä 6000 vihreää HSL-ämpäriä ja rajattomasti ilmaisia matkakortteja kortittomille.

HSL sai tuosta jonosta tuhansia uusia kanta-asiakkaita.

Ilmaiset ämpärit olivat osa HSL:n uusasiakaskampanjaa. Sen aikana toimitettiin 10 862 uutta HSL:n matkakorttia ihmisille, joilla ei sellaista vielä ollut. Noista korteista 6 215:lle on tehty latauksia marraskuun 2016 ja lokakuun 2017 välisenä aikana.

“Yhteensä korteille on tehty latauksia lähes miljoonalla eurolla. Maksuttoman kahden viikon kauden jälkeen 57  prosenttia kokeilijoista on jäänyt asiakkaiksemme”, toteaa HSL:n asiakkuus- ja myyntiosaston johtaja Mari Flink.

Korteille on ladattu yhtä paljon kautta ja arvoa. Kautta on ladattu 486 720 eurolla ja arvoa 486 591 eurolla.  Kausilatauksia on tehty 1 628 kortille, arvoa on ladattu 5 613 kortille ja molempia on ladattu 1 026 kortille.

Kokeilukampanjan tavoitteena oli saada matkakorttia kokeilevat jäämään kanta-asiakkaiksi. Kanta-asiakas, jolla on kausilippu matkustaa HSL:n liikenteessä alennettuun hintaan. Kunnat maksavat osan kausilippujen hinnasta, ja kaupunkien sisäisissä lipuissa tuki on jopa puolet lipun hinnasta.

”Haluamme uusia asiakkaita, sillä siitä hyötyvät kaikki – myös autoilijat. Mitä enemmän ihmiset käyttävät julkista liikennettä, sitä parempaa palvelua voimme tarjota kaikille liikkujille, sitä vähemmän on paineita korottaa joukkoliikenteen lippujen hintoja ja sitä vähemmän Helsingin seudulla on ruuhkia”, Flink sanoo.

HSL:n osastonjohtaja Mari Flink, puhelin: 040 715 0440

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Pysäkkikuulutuksia testataan neljässä raitiovaunussa keskiviikkona – järjestelmän laajentaminen tavoitteena vielä kesän aikana12.6.2018 12:37Tiedote

HSL testaa raitiovaunujen pysäkkikuulutuksia ensimmäistä kertaa matkustajakäytössä keskiviikosta 13. kesäkuuta alkaen. Kuulutukset ovat käytössä kahdessa nivelvaunussa (vaunujen kylkinumerot 72 ja 99) ja kahdessa uudessa Artic-vaunussa (424 ja 434). Keskiviikkona kuulutuksia on mahdollista kuulla muun muassa linjoilla 2, 3 ja 7.

Märkbara ändringar gällande I, P, K och N-tågen fr.o.m. 25.6. - vissa tåg trafikerar inte dagtid mellan Helsingfors och Böle12.6.2018 12:37Tiedote

Den första etappen av förbättringsarbetet på Helsingfors bangård påverkar HRT:s närtågstrafik 25.6 – 16.7. Arbetet orsakar ändringar gällande K, N, I och P-tågen. Vissa tåg trafikerar inte dagtid mellan Helsingfors och Böle. Avgångsspåren i Böle kan också ändras, så det lönar sig att alltid kontrollera plattformen då man väljer tåg. Nattågen, övriga närtåg och fjärrtågen trafikerar normalt.