Ilmaiset ämpärit toivat miljoonamyynnin

Vihreiden ämpärien jakamisella alkanut matkakorttikampanja toi HSL:lle runsaat 6000 matkakorttia säännöllisesti käyttävää asiakasta ja lähes miljoonan lipputulot.

Runsas vuosi sitten Kampissa kiemurteli satojen ihmisten hilpeä jono. Jaossa oli yhteensä 6000 vihreää HSL-ämpäriä ja rajattomasti ilmaisia matkakortteja kortittomille.

HSL sai tuosta jonosta tuhansia uusia kanta-asiakkaita.

Ilmaiset ämpärit olivat osa HSL:n uusasiakaskampanjaa. Sen aikana toimitettiin 10 862 uutta HSL:n matkakorttia ihmisille, joilla ei sellaista vielä ollut. Noista korteista 6 215:lle on tehty latauksia marraskuun 2016 ja lokakuun 2017 välisenä aikana.

“Yhteensä korteille on tehty latauksia lähes miljoonalla eurolla. Maksuttoman kahden viikon kauden jälkeen 57  prosenttia kokeilijoista on jäänyt asiakkaiksemme”, toteaa HSL:n asiakkuus- ja myyntiosaston johtaja Mari Flink.

Korteille on ladattu yhtä paljon kautta ja arvoa. Kautta on ladattu 486 720 eurolla ja arvoa 486 591 eurolla.  Kausilatauksia on tehty 1 628 kortille, arvoa on ladattu 5 613 kortille ja molempia on ladattu 1 026 kortille.

Kokeilukampanjan tavoitteena oli saada matkakorttia kokeilevat jäämään kanta-asiakkaiksi. Kanta-asiakas, jolla on kausilippu matkustaa HSL:n liikenteessä alennettuun hintaan. Kunnat maksavat osan kausilippujen hinnasta, ja kaupunkien sisäisissä lipuissa tuki on jopa puolet lipun hinnasta.

”Haluamme uusia asiakkaita, sillä siitä hyötyvät kaikki – myös autoilijat. Mitä enemmän ihmiset käyttävät julkista liikennettä, sitä parempaa palvelua voimme tarjota kaikille liikkujille, sitä vähemmän on paineita korottaa joukkoliikenteen lippujen hintoja ja sitä vähemmän Helsingin seudulla on ruuhkia”, Flink sanoo.

HSL:n osastonjohtaja Mari Flink, puhelin: 040 715 0440

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 12.12.201712.12.2017 12:42Tiedote

HSL:n strategia 2017-2021 Hallitus hyväksyi HSL:n toiminnan kehittämistä ohjaavan strategian ja strategiaan sisältyvät perustehtävän, vision ja strategiset painopisteet. Uudistetun vision mukaan HSL pyrkii varmistamaan seudun asukkaille sujuvan arjen ja tekemään toimialueestaan maailman toimivimman kaupunkiseudun. Visio korostaa kestävää kehitystä; perinteisten ympäristöystävällisyyden ja päästöttömyyden lisäksi HSL hakee myös taloudellista ja sosiaalista kestävyyttä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2017482-2 Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen suunnitelma MAL 2019, lähtökohdat ja tavoitteet jatkosuunnittelulle Hallitus jätti MAL 2019 -suunnitelman jatkosuunnittelun lähtökohdat ja tavoitteet pöydälle. Asiaa käsitellään seuraavassa kokouksessa 23.1.2018. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2017482-3  Maksuliik

HSL:n uusi strategia tähtää erinomaiseen12.12.2017 12:13Tiedote

HSL:n hallitus hyväksyi 12.12. HSL:n uuteen strategiaan sisältyvät perustehtävän, vision ja strategiset painopisteet. Uudistetun vision mukaan pyrimme varmistamaan seudun asukkaille sujuvan arjen ja tekemään toimialueestamme maailman toimivimman kaupunkiseudun. Visio korostaa kestävää kehitystä; perinteisten ympäristöystävällisyyden ja päästöttömyyden lisäksi haemme myös taloudellista ja sosiaalista kestävyyttä.