Ilmarinen etsii jälleen Suomen iloisinta yrittäjää

Tunnetko Suomen iloisimman yrittäjän tai oletko se kenties itse? Ilmarinen etsii jo viidettä kertaa Suomen iloisinta yrittäjää. Haemme yrittäjää, joka omalla osaamisellaan ja asenteellaan luo positiivista ilmapiiriä ympärilleen ja tuo erityistä iloa asiakkailleen.

Suomen iloisin yrittäjä -kilpailu jakaa kiitosta hyvästä työstä ja edistää parempaa arkea työpaikoilla. Tavoitteena on nostaa esiin työhyvinvoinnin tärkeys positiivisten yrittäjätarinoiden kautta.

Kilpailuun voivat osallistua kaikki suomalaiset yrittäjät, jotka työllistävät itsensä lisäksi 1-10 henkilöä. Kuka tahansa voi ilmoittaa yrittäjän mukaan kilpailuun ja kuka tahansa voi äänestää suosikkiaan Ilmarisen verkkosivuilla.

Yrittäjän hyvinvointi heijastuu laajalle

Työkyky, hyvinvointi ja tehokkuus kulkevat käsi kädessä. Kun ihminen voi hyvin, hän tekee myös työnsä hyvin. Työkyvystä huolehtiminen on satsaus paitsi tähän hetkeen, erityisesti tulevaisuuteen.

–Yrittäjät kokevat vahvaa työn imua ja kokevat pärjäävänsä työssään erittäin hyvin. Yrittäjien työpäivät venyvät kuitenkin usein työntekijöiden työpäiviä selvästi pidemmiksi. Liiallinen työnteko voi jäädä tavaksi, jolloin se alkaa viedä voimia. Kestämme tilapäisiä ruuhkahuippuja, kunhan huolehdimme palautumisesta sekä arjessa että pidemmälläkin aikavälillä, Ilmarisen työkykyjohtaja Kristiina Halonen sanoo.

Yrittäjän hyvinvointi heijastuu laajasti sekä työkavereihin että asiakkaisiin ja koko lähiympäristöön. Työhyvinvointi korreloi tutkitusti myös yrityksen tulokseen.

–Omista voimavaroista huolehtimisella on selvä yhteys hyvään työsuoritukseen ja yrityksen taloudelliseen menestymiseen, Halonen jatkaa.

Yrittäjätarinoita eri puolilta Suomea

Viidettä kertaa toteutettava Suomen iloisin yrittäjä -kisa on kerännyt runsaasti yleisöääniä. Vuosittain yli 20 000 suomalaista on äänestänyt kisassa omaa ehdokastaan. Viime vuonna voiton vei liikunta-alan yrittäjä Laura Peippo Sirkasta.

–Olemme vuosittain tavoittaneet kisan kautta upeita yrittäjiä läpi koko Suomen. On hienoa, miten yhteisöllinen kilpailu on herättänyt keskustelua ja saanut ihmiset tsemppaamaan toisiaan. Odotamme jälleen kisaa innolla, Ilmarisen markkinointipäällikkö Mari Merilampi sanoo.

Lue lisää ja osallistu ilmarinen.fi/suomeniloisinyrittaja

FAKTA: Suomen iloisin yrittäjä 2018 -kisa alkaa – tule mukaan!

• Suomen iloisin yrittäjä 2018 -kilpailu järjestetään 21.8.–20.9.2018.
  • Yrittäjäehdokkaita voi ilmoittaa mukaan ja äänestää Ilmarisen verkkosivuilla osoitteessa ilmarinen.fi/suomeniloisinyrittaja.
  • Kilpailuun voivat osallistua kaikki suomalaiset yrittäjät, jotka työllistävät itsensä lisäksi 1-10 henkilöä. Kuka tahansa voi ilmoittaa yrittäjän mukaan kilpailuun ja kuka tahansa voi äänestää suosikkiaan.
  • Tuomaristo valitsee finaaliin 3–5 yrittäjää perustuen omaan arvioonsa sekä yleisön antamiin ääniin. Finalisteja voi äänestää 13.9. –20.9.2018.
  • Kisan voittaja julkistetaan 24.9.2018 Ilmarisen verkkosivuilla.
  • Kilpailun säännöt löytyvät kokonaisuudessaan Ilmarisen verkkosivuilta.

Lisätiedot:

Markkinointipäällikkö Mari Merilampi, p. 050 539 8599, mari.merilampi@ilmarinen.fi

Työkykyjohtaja Kristiina Halonen, p. 050 380 3868, kristiina.halonen@ilmarinen.fi

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme yli 1,1 miljoonaan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on 47 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Postitaloa tyhjennettiin hajun vuoksi - vaaratilanne on ohi9.11.2018 11:59Tiedote

Helsingin Postitalossa levisi perjantaina aamupäivällä remontista aiheutunutta voimakasta hajua, mikä vuoksi pelastuslaitos evakuoi ihmisiä talosta. Kiinteistössä on tehty neljännen kerroksen terassin vedeneristystyötä, jossa on urakoitsijalta saadun tiedon mukaan käytetty Siplast Primer -nimistä eristysainetta. Eristysaineen hajua levisi ilmanvaihdon kautta osaan kiinteistön tiloista. Pelastuslaitos ja poliisi olivat paikan päällä selvittämässä tilannetta. Pelastuslaitoksen mukaan noin 20 henkilöä sai oireita ja heidän tilansa on tutkittu. Tiloihin palaaminen on Pelastuslaitoksen mukaan nyt turvallista. Hajuhaittaa poistetaan tuuletuksella. Toistaiseksi ei ole tiedossa, miksi haju oli päässyt leviämään ilmanvaihtoon. Asian selvittämistä jatketaan. Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva Postitalo on Ilmarisen omistama kiinteistö. Lisätietoja: Tomi Aimonen, kiinteistöjohtaja, Ilmarinen, 050 366 7501 Vesa Berg, palomestari, Helsingin pelastuslaitos p. 0500 601 326

Ilmarinens delårsrapport 1.1–30.9.2018: Vi bygger ett allt mer kundorienterat och effektivt arbetspensionsbolag26.10.2018 11:06Tiedote

Ilmarinens premieinkomsten uppgick under början av året till 4,0 miljarder euro. Mätt enligt premieinkomsten var kundanskaffningen 78 miljoner euro netto fram till utgången av september. Pensioner utbetalades för sammanlagt 4,2 miljarder euro till 450 000 pensionstagare. Placeringsportfölj gav i januari–september en avkastning på 3,0 procent (5,5 procent 1.1–30.9.2017). Placeringarnas marknadsvärde uppgick vid utgången av september till 47,0 miljarder euro (38,9 miljarder euro 30.09.2017). På lång sikt har placeringarna reellt avkastat i genomsnitt 4,2 procent om året. I slutet av september uppgick solvenskapitalet till 10 044 (9 158) miljoner euro och solvensnivån var 127,0 (130,6) procent. Verkställandet av integrationen framskrider enligt plan. Ilmarinens organisation förnyas så att den blir allt mer kundorienterad och effektiv. Hantering av risken för arbetsoförmåga och rehabilitering kommer att förstärkas. Verkställande direktör Jouko Pölönen: ”Ilmarinens premieinkomst ökade i jan