Ilmarinen invests in Australia’s rental housing market

Ilmarinen invests in Australia’s rental housing market together with Greystar, APG and Ivanhoé Cambridge.

Ilmarinen has invested in the Greystar Australia Multifamily Venture I investment vehicle, which targets Australia’s rental housing market. Greystar, a US-headquartered company, is a leading, fully integrated real estate company offering expertise in investment management, development, and management of rental housing properties globally. Greystar manages real estate assets of roughly USD 37 billion in value.

Ilmarinen’s investor partners in the venture are Dutch pension fund APG and Ivanhoé Cambridge, the real estate subsidiary of the Caisse de dépôt et placement du Québec, one of Canada's leading institutional fund managers.

The objective of the partnership is to develop and own purpose-built rental housing properties mainly in Sydney and Melbourne, targeting altogether around 5,000 rental units.

“We see a lot of potential in Australia’s rental housing market for institutional investors. This new partnership gives us the opportunity to benefit from the growing popularity of and demand for purpose-built rental housing in Australia, particularly in the Sydney and Melbourne metropolitan areas, together with an experienced manager and investor partners,” says Mikko Antila, Head of International Real Estate at Ilmarinen.

“This investment in Australia’s rental residential markets is well in line with Ilmarinen’s strategy to increase the international diversification of its real estate portfolio in a profitable, secure and sustainable manner,” Antila adds.

Further information:

Mikko Antila, Head of International Real Estate, tel. +358 50 577 9066, mikko.antila@ilmarinen.fi

Gladstone Street, Melbourne, Australia

About Ilmarinen

Ilmarinen’s task is to ensure that our customers receive the pension they earned from employment. We promote a better working life and thus help our customers succeed. In total, we are responsible for the pension cover of close to 1,2 million people. We have investment assets of close to EUR 49  billion to cover pension liabilities. For more information, please visit: www.ilmarinen.fi

Subscribe to releases from Ilmarinen

Subscribe to all the latest releases from Ilmarinen by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Ilmarinen

Glasshouse Helsinki avaa vastuullisten toimijoiden myymäläkonseptin Ilmarisen Aleksanterikadun kiinteistöön30.3.2021 10:01:20 EEST | Tiedote

Glasshouse Helsinki Oy avaa keväällä Ilmarisen omistamaan perinteikkääseen Aleksanterinkadun kiinteistöön, Aleksi 13 -tavaratalon entisiin tiloihin, uudenlaisen, tulevaisuuteen orientoituneen vastuullisen ajattelun myymäläkonseptin. Tarkoituksena on koota yhteen muodin, designin, taiteen, teollisten innovaatioiden ja kulttuurin toimijoita, joilla kaikilla on yhteisenä nimittäjänä tekemisessään vastuullisuuden näkemys.

Ilmarinen reached almost all of its climate targets for 2016–2020 – Annual and Sustainability Report 2020 published24.3.2021 10:10:44 EET | Press release

Ilmarinen reached almost all of the climate targets it had set for the period 2016–2020. The most notable success was the 14 per cent decrease in the carbon footprint of real estate. Furthermore, investments in sustainable development nearly doubled and the carbon sinks of forest investments grew 44 per cent. The Annual and Sustainability Report for 2020, which is published today, also presents new forward-looking data and analysis on the climate impacts of investments.

Ilmarinen uppnådde nästan alla de uppställda klimatmålen under perioden 2016–2020 – årsberättelsen och företags-ansvarsrapporten 2020 har publicerats24.3.2021 10:09:29 EET | Tiedote

Ilmarinen uppnådde nästan alla de uppställda klimatmålen för perioden 2016–2020. En av de största framgångarna var att klimatavtrycket av fastigheterna minskade med 14 procent. Därtill nästan fördubblades antalet placeringar i hållbar utveckling och skogsplaceringarnas kolsänka ökade med 44 procent. Årsberättelsen och företagsansvarsrapporten för 2020, som publicerades idag, innehåller även ny framåtblickande information och en analys om placeringarnas klimatpåverkan.

Ilmarinen saavutti lähes kaikki kauden 2016–2020 ilmastotavoitteet – vuosi- ja yritysvastuuraportti 2020 julkaistu24.3.2021 10:04:08 EET | Tiedote

Ilmarinen saavutti lähes kaikki kaudelle 2016–2020 asettamansa ilmastotavoitteet. Merkittävimpänä onnistumisena kiinteistöjen hiilijalanjälki väheni 14 prosenttia. Lisäksi sijoitukset kestävään kehitykseen lähes kaksinkertaistuivat ja metsäsijoitusten hiilinielut kasvoivat 44 prosenttia. Tänään julkaistu vuosi- ja yritysvastuuraportti vuodelta 2020 esittelee myös uutta eteenpäin katsovaa tietoa ja analyysia sijoitusten ilmastovaikutuksista.