Ilmarinen laajentaa sijoituksiaan USA:n kiinteistömarkkinoilla

Ilmarinen ja New York Life -henkivakuutusyhtiö ovat sopineet strategisesta kumppanuudesta Yhdysvaltojen kiinteistömarkkinoilla. Yhtiöiden omistama yhteisyritys alkaa sijoittaa pitkäaikaisesti yhdysvaltalaisiin toimitilakiinteistöihin.

The Westory Building, Washington DC

Ensimmäisiin sijoituksiin kuuluu kuusi toimistokiinteistöä Bostonissa, Washington DC:ssa, Charlottessa, San Franciscossa, Los Angelesissa ja Orange Countyssa. Kiinteistöjen arvo on yhteensä noin 620 miljoonaa dollaria. Yhteisyrityksen kiinteistösijoitusten määrä on tarkoitus arviolta kaksinkertaistaa lähivuosina.

– Hankittavat kiinteistöt on maantieteellisesti hajautettu kasvaville metropolialueille Yhdysvaltojen itä- ja länsirannikolla. Sijoituksissa keskitymme toimistokiinteistöihin, jotka ovat teknisesti ja toiminnallisesti ajanmukaisia ja joiden käyttöaste on hyvä, kertoo Ilmarisen kansainvälisistä kiinteistösijoituksista vastaava salkunhoitaja Mikko Antila.

Ilmarinen omistaa yhteisyrityksestä 49 prosenttia ja New York Life 51 prosenttia. Yhteisyrityksen hallinnoinnista vastaa New York Life Real Estate Investors, joka on osa NYL Investors LLC:tä. New York Life on Yhdysvaltojen suurin keskinäinen henkivakuutusyhtiö, joka hallinnoi yli 534 miljardin dollarin sijoitusvarallisuutta, sisältäen yli 51 miljardin dollarin kiinteistöomaisuuden.

– Strateginen kumppanuus perinteikkään ja arvostetun institutionaalisen sijoittajan kanssa tarjoaa meille vahvan pohjan laajentaa sijoituksiamme Yhdysvaltojen kiinteistömarkkinoilla. Kumppanuuden kautta saamme syvällistä markkinatuntemusta paikallisista toimitilamarkkinoista, Antila sanoo.

Uusi kiinteistöyhteistyö tukee Ilmarisen sijoitusstrategiaa, jossa yhtenä tavoitteena on jatkaa kiinteistösijoitusten kansainvälistä hajauttamista. Ilmarinen on viime vuosina sijoittanut Yhdysvaltain asuntomarkkinoille sekä toimistokiinteistöön Washington DC:ssä. Euroopassa suoria kiinteistösijoituksia on Suomen lisäksi mm. Saksassa, Belgiassa ja Hollannissa.

Ilmarisen kiinteistösijoitusten arvo on lähes 4,4 miljardia euroa, josta noin 16 prosenttia on ulkomaisia kiinteistösijoituksia. Kotimaiset kiinteistösijoitukset muodostavat silti jatkossakin keskeisen osan kiinteistösalkkua, ja myös kotimaisten kiinteistösijoitusten määrä on kasvussa. Lähivuosina Ilmarinen esimerkiksi rakennuttaa tuhat uutta asuntoa pääkaupunkiseudulle.

Lisätietoja: Mikko Antila, salkunhoitaja, p. 050 5779066

The Westory Building, Washington DC

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme yli 1,1 miljoonaan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on 47 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Sopivaa työtä kaikille – osatyökykyisissä merkittävä hyödyntämätön potentiaali työmarkkinoille15.11.2018 11:00Tiedote

Osatyökykyisten heikosta työllistymisestä aiheutuvan toteutumattoman työpanoksen arvioidaan olevan 1,3 miljardia euroa vuodessa, selviää Ilmarisen laskelmasta. Ilmarisen yhteistyökumppaneineen kokoama Sopivaa työtä kaikille -kokonaisuus tarjoaa tietoa erityisesti työnantajille. Tavoitteena on lisätä tietoa ja edistää osatyökykyisten henkilöiden työllistymistä.

Postitaloa tyhjennettiin hajun vuoksi - vaaratilanne on ohi9.11.2018 11:59Tiedote

Helsingin Postitalossa levisi perjantaina aamupäivällä remontista aiheutunutta voimakasta hajua, mikä vuoksi pelastuslaitos evakuoi ihmisiä talosta. Kiinteistössä on tehty neljännen kerroksen terassin vedeneristystyötä, jossa on urakoitsijalta saadun tiedon mukaan käytetty Siplast Primer -nimistä eristysainetta. Eristysaineen hajua levisi ilmanvaihdon kautta osaan kiinteistön tiloista. Pelastuslaitos ja poliisi olivat paikan päällä selvittämässä tilannetta. Pelastuslaitoksen mukaan noin 20 henkilöä sai oireita ja heidän tilansa on tutkittu. Tiloihin palaaminen on Pelastuslaitoksen mukaan nyt turvallista. Hajuhaittaa poistetaan tuuletuksella. Toistaiseksi ei ole tiedossa, miksi haju oli päässyt leviämään ilmanvaihtoon. Asian selvittämistä jatketaan. Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva Postitalo on Ilmarisen omistama kiinteistö. Lisätietoja: Tomi Aimonen, kiinteistöjohtaja, Ilmarinen, 050 366 7501 Vesa Berg, palomestari, Helsingin pelastuslaitos p. 0500 601 326