Ilmarinen myy toimistokiinteistön Töölönlahdella

Ilmarinen on myynyt Helsingin keskustassa päärautatieaseman vieressä sijaitsevan toimistorakennuksen Deka Immobilien -yhtiön kiinteistörahastolle. Kyseessä on Suomen suurin yksittäinen toimistokiinteistön kauppa.
© 2017 Kuvatoimisto Kuvio Oy

Osoitteessa Töölönlahdenkatu 3 sijaitseva toimistorakennus on valmistunut vuonna 2014 ja sen vuokrattava pinta-ala on noin 15 800 neliömetriä. Toimistorakennukselle on myönnetty LEED kultatason sertifikaatti, ja se tarjoaa ensiluokkaiset tilat keskeisellä paikalla julkisen liikenteen solmukohdassa.

Kiinteistö on täyteen vuokrattu. Päävuokralaisena toimii KPMG:n Suomen pääkonttori, joka kattaa noin 60 prosenttia vuokrattavasta pinta-alasta. Kohteessa on KPMG:n lisäksi 13 muuta vuokralaista, joiden joukossa muun muassa Barona Group, Electronic Arts sekä Nokian Renkaat.

Kauppahinta on noin 190 miljoonaa euroa. Volyymiltaan tehty kauppa on suurin Suomen markkinoilla koskaan tehty yksittäisen toimistokohteen transaktio.

– Töölönlahden alueesta on kehittynyt moderni ja haluttu toimistoalue, joka on laajentanut Helsingin kaupallista keskusta pohjoiseen. Ilmariseen vuodenvaihteessa sulautunut Etera on ollut kehittämässä aluetta vuodesta 2009 alkaen. Olemme tyytyväisiä, että kiinteistön uudeksi omistajaksi tulee arvostettu kansainvälinen kiinteistösijoittaja Deka Immobilien, joka varmasti jatkaa kiinteistön kehittämistä edelleen. Ilmarinen on jatkossakin merkittävä kiinteistönomistaja Helsingin ydinkeskustan kiinteistömarkkinassa, sanoo salkunhoitaja Kenneth Nyman Ilmarisen kiinteistösijoituksista.

Lisätietoja:

Kenneth Nyman, Ilmarinen, p. 040 843 3272