Ilmarinen myy toimistokiinteistön Töölönlahdella

Ilmarinen on myynyt Helsingin keskustassa päärautatieaseman vieressä sijaitsevan toimistorakennuksen Deka Immobilien -yhtiön kiinteistörahastolle. Kyseessä on Suomen suurin yksittäinen toimistokiinteistön kauppa.

© 2017 Kuvatoimisto Kuvio Oy

Osoitteessa Töölönlahdenkatu 3 sijaitseva toimistorakennus on valmistunut vuonna 2014 ja sen vuokrattava pinta-ala on noin 15 800 neliömetriä. Toimistorakennukselle on myönnetty LEED kultatason sertifikaatti, ja se tarjoaa ensiluokkaiset tilat keskeisellä paikalla julkisen liikenteen solmukohdassa.

Kiinteistö on täyteen vuokrattu. Päävuokralaisena toimii KPMG:n Suomen pääkonttori, joka kattaa noin 60 prosenttia vuokrattavasta pinta-alasta. Kohteessa on KPMG:n lisäksi 13 muuta vuokralaista, joiden joukossa muun muassa Barona Group, Electronic Arts sekä Nokian Renkaat.

Kauppahinta on noin 190 miljoonaa euroa. Volyymiltaan tehty kauppa on suurin Suomen markkinoilla koskaan tehty yksittäisen toimistokohteen transaktio.

– Töölönlahden alueesta on kehittynyt moderni ja haluttu toimistoalue, joka on laajentanut Helsingin kaupallista keskusta pohjoiseen. Ilmariseen vuodenvaihteessa sulautunut Etera on ollut kehittämässä aluetta vuodesta 2009 alkaen. Olemme tyytyväisiä, että kiinteistön uudeksi omistajaksi tulee arvostettu kansainvälinen kiinteistösijoittaja Deka Immobilien, joka varmasti jatkaa kiinteistön kehittämistä edelleen. Ilmarinen on jatkossakin merkittävä kiinteistönomistaja Helsingin ydinkeskustan kiinteistömarkkinassa, sanoo salkunhoitaja Kenneth Nyman Ilmarisen kiinteistösijoituksista.

Lisätietoja:

Kenneth Nyman, Ilmarinen, p. 040 843 3272

© 2017 Kuvatoimisto Kuvio Oy

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme yli 1,1 miljoonaan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on 47 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Sopivaa työtä kaikille – osatyökykyisissä merkittävä hyödyntämätön potentiaali työmarkkinoille15.11.2018 11:00Tiedote

Osatyökykyisten heikosta työllistymisestä aiheutuvan toteutumattoman työpanoksen arvioidaan olevan 1,3 miljardia euroa vuodessa, selviää Ilmarisen laskelmasta. Ilmarisen yhteistyökumppaneineen kokoama Sopivaa työtä kaikille -kokonaisuus tarjoaa tietoa erityisesti työnantajille. Tavoitteena on lisätä tietoa ja edistää osatyökykyisten henkilöiden työllistymistä.

Postitaloa tyhjennettiin hajun vuoksi - vaaratilanne on ohi9.11.2018 11:59Tiedote

Helsingin Postitalossa levisi perjantaina aamupäivällä remontista aiheutunutta voimakasta hajua, mikä vuoksi pelastuslaitos evakuoi ihmisiä talosta. Kiinteistössä on tehty neljännen kerroksen terassin vedeneristystyötä, jossa on urakoitsijalta saadun tiedon mukaan käytetty Siplast Primer -nimistä eristysainetta. Eristysaineen hajua levisi ilmanvaihdon kautta osaan kiinteistön tiloista. Pelastuslaitos ja poliisi olivat paikan päällä selvittämässä tilannetta. Pelastuslaitoksen mukaan noin 20 henkilöä sai oireita ja heidän tilansa on tutkittu. Tiloihin palaaminen on Pelastuslaitoksen mukaan nyt turvallista. Hajuhaittaa poistetaan tuuletuksella. Toistaiseksi ei ole tiedossa, miksi haju oli päässyt leviämään ilmanvaihtoon. Asian selvittämistä jatketaan. Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva Postitalo on Ilmarisen omistama kiinteistö. Lisätietoja: Tomi Aimonen, kiinteistöjohtaja, Ilmarinen, 050 366 7501 Vesa Berg, palomestari, Helsingin pelastuslaitos p. 0500 601 326