Ilmarinen sijoitti toimistokiinteistöön Manchesterissa

Ilmarinen on laajentanut kiinteistösijoituksiaan Isoon-Britanniaan hankkimalla noin 50 prosentin omistusosuuden Manchesterin ydinkeskustassa sijaitsevasta uudesta toimistokiinteistöstä.

– Manchesterin väestö kasvaa ja talousnäkymät ovat positiiviset. Brexit-neuvotteluilla ei ennusteta olevan merkittävää vaikutusta Manchesterin ydinkeskustan toimistomarkkinaan. Lisäksi punnan historiallisen alhainen arvostustaso tarjoaa eurosijoittajalle suojaa, sanoo Ilmarisen kansainvälisistä kiinteistösijoituksista vastaava salkunhoitaja Mikko Antila.

No. 1 Spinningfields -niminen toimistokiinteistö sijaitsee Manchesterin ydinkeskustan länsiosassa, jossa on paljon uutta toimistokantaa ja hyvät joukkoliikenneyhteydet. 19-kerroksinen toimistokiinteistö on juuri valmistunut, ja sen tilat ovat modernit, muuntojoustavat ja resurssitehokkaat. Vuokrattavaa pinta-alaa on noin 29 000 neliömetriä, ja vuokrausaste on tällä hetkellä lähes 95 prosenttia. Suurin vuokralainen on tilintarkastus- ja konsulttiyhtiö PwC.

Toisena omistajana kiinteistössä on globaali institutionaalinen sijoittaja, jolla on kokemusta myös Ison-Britannian kiinteistömarkkinoilta. Kiinteistön hallinnoinnista vastaa Schroder Real Estate, jonka kanssa Ilmarisella on aiempaa yhteistyötä kiinteistösijoituksissa Manner-Euroopassa.

Kauppa tukee Ilmarisen sijoitusstrategiaa, jonka yhtenä tavoitteena on hajauttaa kiinteistösalkkua kansainvälisesti osana tuottavaa ja turvaavaa sijoitustoimintaa. Ilmarisella on ennestään suoria kiinteistösijoituksia Suomen lisäksi Saksassa, Belgiassa, Hollannissa ja Yhdysvalloissa. Kotimaiset kiinteistösijoitukset muodostavat kuitenkin myös jatkossa kiinteistösalkun keskeisimmän osan.

No. 1 Spinningfields -toimistokiinteistö Manchesterissa.

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme yli 1,1 miljoonaan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on 47 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Postitaloa tyhjennettiin hajun vuoksi - vaaratilanne on ohi9.11.2018 11:59Tiedote

Helsingin Postitalossa levisi perjantaina aamupäivällä remontista aiheutunutta voimakasta hajua, mikä vuoksi pelastuslaitos evakuoi ihmisiä talosta. Kiinteistössä on tehty neljännen kerroksen terassin vedeneristystyötä, jossa on urakoitsijalta saadun tiedon mukaan käytetty Siplast Primer -nimistä eristysainetta. Eristysaineen hajua levisi ilmanvaihdon kautta osaan kiinteistön tiloista. Pelastuslaitos ja poliisi olivat paikan päällä selvittämässä tilannetta. Pelastuslaitoksen mukaan noin 20 henkilöä sai oireita ja heidän tilansa on tutkittu. Tiloihin palaaminen on Pelastuslaitoksen mukaan nyt turvallista. Hajuhaittaa poistetaan tuuletuksella. Toistaiseksi ei ole tiedossa, miksi haju oli päässyt leviämään ilmanvaihtoon. Asian selvittämistä jatketaan. Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva Postitalo on Ilmarisen omistama kiinteistö. Lisätietoja: Tomi Aimonen, kiinteistöjohtaja, Ilmarinen, 050 366 7501 Vesa Berg, palomestari, Helsingin pelastuslaitos p. 0500 601 326

Ilmarinens delårsrapport 1.1–30.9.2018: Vi bygger ett allt mer kundorienterat och effektivt arbetspensionsbolag26.10.2018 11:06Tiedote

Ilmarinens premieinkomsten uppgick under början av året till 4,0 miljarder euro. Mätt enligt premieinkomsten var kundanskaffningen 78 miljoner euro netto fram till utgången av september. Pensioner utbetalades för sammanlagt 4,2 miljarder euro till 450 000 pensionstagare. Placeringsportfölj gav i januari–september en avkastning på 3,0 procent (5,5 procent 1.1–30.9.2017). Placeringarnas marknadsvärde uppgick vid utgången av september till 47,0 miljarder euro (38,9 miljarder euro 30.09.2017). På lång sikt har placeringarna reellt avkastat i genomsnitt 4,2 procent om året. I slutet av september uppgick solvenskapitalet till 10 044 (9 158) miljoner euro och solvensnivån var 127,0 (130,6) procent. Verkställandet av integrationen framskrider enligt plan. Ilmarinens organisation förnyas så att den blir allt mer kundorienterad och effektiv. Hantering av risken för arbetsoförmåga och rehabilitering kommer att förstärkas. Verkställande direktör Jouko Pölönen: ”Ilmarinens premieinkomst ökade i jan