Ilmarinen sijoitti toimistokiinteistöön Phoenixissä

Ilmarinen on sijoittanut toimistokiinteistöön Phoenixissä, Arizonan osavaltiossa Yhdysvalloissa. Kyseessä on seitsemäs yhteissijoitus New York Life -henkivakuutusyhtiön kanssa.

Vuonna 2000 valmistunut toimistokiinteistö sijaitsee Phoenixin kantakaupungissa Camelback Corridor -nimisellä alueella. Kahdeksankerroksisessa kiinteistössä on vuokrattavaa pinta-alaa 28 200 neliömetriä ja sen käyttöaste on 94 prosenttia. Kiinteistössä toimii mm. finanssialan, juridiikan ja teknologia-alan yrityksiä.

- Phoenixin metropolialue on Yhdysvaltain kärkijoukkoa niin väestönkasvussa kuin uusien työpaikkojen synnyssä. Kohde on moderni, muuntojoustava kiinteistö ja se sijaitsee yhdellä kaupungin halutuimmilla toimistoalueella. Sijoitus täydentää hyvin strategista yhteistyötämme USA:n kiinteistömarkkinoilla, sanoo Ilmarisen kansainvälisten kiinteistösijoitusten päällikkö Mikko Antila.

Ilmarinen solmi strategisen kumppanuuden New York Lifen kanssa vuonna 2017. Yhtiöiden omistama yhteisyritys sijoittaa pitkäaikaisesti toimitilakiinteistöihin Yhdysvaltain kasvavilla metropolialueilla. Phoenixin toimistokiinteistö on yhteisyrityksen seitsemäs kohde. Aiemmin hankitut kiinteistöt sijaitsevat Bostonissa, Washington DC:ssa, Charlottessa, San Franciscossa, Los Angelesissa ja Orange Countyssa. Yhteissijoitusten määrää on tarkoitus kasvattaa lähivuosina.

New York Life on Yhdysvaltojen suurin keskinäinen henkivakuutusyhtiö, jonka kiinteistösijoitusyhtiö NYL Real Estate Investors hallinnoi noin 50 miljardin dollarin kiinteistöomaisuutta.

Ilmarisen kiinteistösijoitusten arvo on noin 5,8 miljardia euroa, josta noin viidennes on ulkomaisia kiinteistösijoituksia. Kiinteistösalkun kansainvälisen hajautuksen kasvattaminen on osa Ilmarisen sijoitusstrategiaa. Yhdysvaltain lisäksi Ilmarisella on kiinteistösijoituksia mm. Saksassa, Belgiassa, Hollannissa ja Iso-Britanniassa. Kotimaiset kiinteistöt muodostavat kuitenkin myös jatkossa kiinteistösalkun ytimen.

Lue lisää: Ilmarinen laajentaa sijoituksiaan USA:n kiinteistömarkkinoilla

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,1 miljoonaan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 46 miljardin euron sijoitusvarallisuus. Lisätietoja: www.ilmarinen.fi.

Postitaloa tyhjennettiin hajun vuoksi - vaaratilanne on ohi9.11.2018 11:59Tiedote

Helsingin Postitalossa levisi perjantaina aamupäivällä remontista aiheutunutta voimakasta hajua, mikä vuoksi pelastuslaitos evakuoi ihmisiä talosta. Kiinteistössä on tehty neljännen kerroksen terassin vedeneristystyötä, jossa on urakoitsijalta saadun tiedon mukaan käytetty Siplast Primer -nimistä eristysainetta. Eristysaineen hajua levisi ilmanvaihdon kautta osaan kiinteistön tiloista. Pelastuslaitos ja poliisi olivat paikan päällä selvittämässä tilannetta. Pelastuslaitoksen mukaan noin 20 henkilöä sai oireita ja heidän tilansa on tutkittu. Tiloihin palaaminen on Pelastuslaitoksen mukaan nyt turvallista. Hajuhaittaa poistetaan tuuletuksella. Toistaiseksi ei ole tiedossa, miksi haju oli päässyt leviämään ilmanvaihtoon. Asian selvittämistä jatketaan. Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva Postitalo on Ilmarisen omistama kiinteistö. Lisätietoja: Tomi Aimonen, kiinteistöjohtaja, Ilmarinen, 050 366 7501 Vesa Berg, palomestari, Helsingin pelastuslaitos p. 0500 601 326

Ilmarinens delårsrapport 1.1–30.9.2018: Vi bygger ett allt mer kundorienterat och effektivt arbetspensionsbolag26.10.2018 11:06Tiedote

Ilmarinens premieinkomsten uppgick under början av året till 4,0 miljarder euro. Mätt enligt premieinkomsten var kundanskaffningen 78 miljoner euro netto fram till utgången av september. Pensioner utbetalades för sammanlagt 4,2 miljarder euro till 450 000 pensionstagare. Placeringsportfölj gav i januari–september en avkastning på 3,0 procent (5,5 procent 1.1–30.9.2017). Placeringarnas marknadsvärde uppgick vid utgången av september till 47,0 miljarder euro (38,9 miljarder euro 30.09.2017). På lång sikt har placeringarna reellt avkastat i genomsnitt 4,2 procent om året. I slutet av september uppgick solvenskapitalet till 10 044 (9 158) miljoner euro och solvensnivån var 127,0 (130,6) procent. Verkställandet av integrationen framskrider enligt plan. Ilmarinens organisation förnyas så att den blir allt mer kundorienterad och effektiv. Hantering av risken för arbetsoförmåga och rehabilitering kommer att förstärkas. Verkställande direktör Jouko Pölönen: ”Ilmarinens premieinkomst ökade i jan