Ilmarinen uudistaa vakuutus- ja eläketoimintoja

Ilmarinen suunnittelee vakuutus- ja eläkepalvelutoimintojen uudelleenorganisointia. Uudistukseen liittyen käynnistetään yhteistoimintaneuvottelut, jotka koskevat yhteensä reilua 200 henkilöä vakuutus- ja eläkepalvelut -linjalla sekä kuntoutuspalveluosastolla.

Suunnitelmana on organisoida toimintoja ja tehtäviä uudelleen sujuvampien ja tehokkaampien palveluprosessien ja parhaan asiakaskokemuksen varmistamiseksi. Tavoitteena on myös tehostaa toimintaa ja sopeuttaa henkilöstön määrää vastaamaan liiketoiminnan digitalisoitumista sekä asiakaskäyttäytymisen muutosta.

– Huolehdimme asiakkaidemme eläketurvasta vastuullisesti, mikä tarkoittaa meille sitä, että haluamme koko ajan parantaa toimintaamme ja hoitaa perustehtäväämme mahdollisimman asiakaslähtöisesti ja kustannustehokkaasti. Palvelujen digitalisointi mahdollistaa entistä sujuvamman asioinnin. Henkilöstölle se tarkoittaa uudenlaisia osaamisvaatimuksia, ja valitettavasti myös tehtävien vähentymistä, sanoo Ilmarisen vakuutus- ja eläkejohtaja Tiina Nurmi.

Henkilöstövaikutukset tarkentuvat neuvotteluprosessin edetessä. Alustavan arvion mukaan enintään noin 45 tehtävää voi päättyä tai muuttua olennaisesti. Henkilöstölle pyritään mahdollisuuksien mukaan löytämään myös vaihtoehtoisia työtehtäviä Ilmarisesta tai sen ulkopuolelta.

Yhteistoimintaneuvottelut alkavat 10.11.2020 ja niiden vähimmäiskesto on 6 viikkoa neuvotteluesityksen antamisesta.

Tiina Nurmi, vakuutus- ja eläkejohtaja, p. 050 402 9275, tiina.nurmi@ilmarinen.fi

Sami Ärilä, henkilöstöjohtaja, p. 0400 271 066, sami.arila@ilmarinen.fi

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme noin 1,1 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 50 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarinen’s Interim Report 1 January to 31 March 2021: Return on investments was 4.8 per cent, solvency and net customer acquisition strengthened30.4.2021 11:07:03 EEST | Press release

The return on Ilmarinen’s investment portfolio was +4.8% (-7.5%) or EUR 2.5 billion thanks to the positive performance of the equity markets. The market value of investments grew to EUR 55.4 (53.3) billion. The long-term average return on investments was 6.0 per cent. This corresponds to an annual real return of 4.5 per cent.

Ilmarinen became a seed investor in a new Low Carbon Fund with 170 million euros22.4.2021 11:14:12 EEST | Press release

lmarinen has become a seed investor in AXA IM’s new mutual fund, the AXA WF US High Yield Low Carbon Bonds Fund, with 170 million euros. The fund is one of the first of its kind globally. The fund’s investment approach is fully ESG integrated and particularly focused on the carbon and water intensity scores of issuers. The investment is part of Ilmarinen’s overall responsible investment strategy.

Ilmarinen lähti pioneerisijoittajaksi uuteen vähähiiliseen yrityslainarahastoon 170 miljoonalla eurolla22.4.2021 11:05:44 EEST | Tiedote

Ilmarinen on lähtenyt pioneerisijoittajana mukaan mukaan AXA IM uuteen vähähiiliseen AXA WF US High Yield -yrityslainarahastoon 170 miljoonalla eurolla. Rahasto on lajissaan ensimmäisiä maailmassa ja sen sijoitusstrategiaan on integroitu vastuullisuus sekä erityisesti vähähiilisyys ja tehokas vedenkäyttö. Sijoitus on osa Ilmarisen laaja-alaista vastuullisen sijoittamisen strategiaa.