Ilmarinen uusii johtoaan, vahvistaa työkykyriskien hallintaa

Ilmarisen asiakasyrityksilleen tarjoamat työkykyriskien hallintaan liittyvät palvelut vahvistuvat, ja organisaatiota kehitetään entistä asiakaslähtöisemmäksi. Johtoryhmä uudistuu ja siihen on nimitetty kolme uutta jäsentä.

– Rakennamme Ilmarisesta yhä asiakaslähtöisempää, tehokkaampaa ja vetovoimaisempaa työeläkekumppania. Asiakkaat odottavat työeläkeyhtiöltä tukea työkykyriskien hallintaan ja kuntoutukseen. Haluamme tarjoa asiakkaillemme parhaat palvelut, asiantuntemusta ja dataa työkykyjohtamisen tueksi, sanoo Ilmarisen toimitusjohtaja Jouko Pölönen.

Työkykyriskin hallinta ja kuntoutus muodostaa jatkossa Ilmarisessa oman liiketoimintalinjansa, jonka johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi nousee työkykyjohtaja Kristiina Halonen. Halonen on työskennellyt Ilmarisessa kesäkuusta lähtien työkyky-yksikön vetäjänä. Halonen on koulutukseltaan tekniikan tohtori ja kauppatieteiden maisteri, ja hän siirtyi Ilmariseen Työterveyslaitokselta, jossa hän johti työkyky ja työurat -tutkimus- ja palveluyksikköä. Hänellä on myös pitkä kokemus johtamisen konsultoinnista.

Ilmarisen vakuutus- ja eläkepalveluista vastaa Sini Kivihuhta, joka on nimitetty toimitusjohtajan sijaiseksi. Aiemmin Kivihuhta on toiminut toisena varatoimitusjohtajana.

Toiseksi varatoimitusjohtajaksi nousee sijoitusjohtaja Mikko Mursula. Hänen vastuullaan on huolehtia eläkevarojen tuottavasta, turvaavasta ja vastuullisesta sijoittamisesta.

Johtoryhmään nousevat uusina jäseninä henkilöstöjohtaja Sami Ärilä ja talousjohtaja Matias Klemelä. Molemmat ovat työskennelleet Ilmarisessa vuoden 2018 alusta lähtien, ja sitä ennen Eterassa, joka yhdistyi Ilmariseen vuodenvaihteessa. Ärilä on koulutukseltaan oikeustieteen kandidaatti ja hän on työskennellyt aiemmin henkilöstöjohdon tehtävissä mm. SSAB:lla ja Rautaruukissa. Klemelä on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri, ja ennen Eteraan tuloa hän toimi konsulttina mm. KPMG:n palveluksessa.

– Kristiina Halonen, Sami Ärilä ja Matias Klemelä vahvistavat johtoryhmää oman alansa vankalla asiantuntemuksella. On ilo saada heidät mukaan johtoryhmän työskentelyyn, Pölönen sanoo.

Johtoryhmää on tarkoitus täydentää syksyn aikana vielä kahdella uudella jäsenellä: asiakkuusjohtajalla sekä teknologia- ja kehitysjohtajalla. Nimitykset vahvistuvat myöhemmin.

Ilmarisen johtoryhmän muodostavat lokakuun alusta alkaen neljä liiketoimintalinjanjohtajaa ja kuusi tukitoimintojen johtajaa, jotka kaikki raportoivat suoraan toimitusjohtajalle.

Liiketoimintalinjat ovat:

• Asiakkuudet ja kanavat, johtaja nimitetään myöhemmin (tehtävää hoitaa oman toimen ohella toimitusjohtaja Jouko Pölönen)
  • Vakuutus- ja eläkepalvelut, Sini Kivihuhta
  • Työkykyriskin hallinta ja kuntoutus, Kristiina Halonen
  • Sijoitukset, Mikko Mursula

Tukitoiminnot:

• Teknologia ja kehittäminen, nimitetään myöhemmin (Sini Kivihuhta oto)
  • HR, Sami Ärilä
  • Talous, Matias Klemelä
  • Aktuaaripalvelut ja riskienhallinta, Hillevi Mannonen
  • Viestintä ja yhteiskuntasuhteet, Jaakko Kiander
  • Laki ja compliance, Leena Siirala

Henkilöstön edustaja johtoryhmässä on Heikki Isotupa

Lisätietoja:

Jouko Pölönen, toimitusjohtaja, p. 050 1282

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme yli 1,1 miljoonaan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on 47 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Sopivaa työtä kaikille – osatyökykyisissä merkittävä hyödyntämätön potentiaali työmarkkinoille15.11.2018 11:00Tiedote

Osatyökykyisten heikosta työllistymisestä aiheutuvan toteutumattoman työpanoksen arvioidaan olevan 1,3 miljardia euroa vuodessa, selviää Ilmarisen laskelmasta. Ilmarisen yhteistyökumppaneineen kokoama Sopivaa työtä kaikille -kokonaisuus tarjoaa tietoa erityisesti työnantajille. Tavoitteena on lisätä tietoa ja edistää osatyökykyisten henkilöiden työllistymistä.

Postitaloa tyhjennettiin hajun vuoksi - vaaratilanne on ohi9.11.2018 11:59Tiedote

Helsingin Postitalossa levisi perjantaina aamupäivällä remontista aiheutunutta voimakasta hajua, mikä vuoksi pelastuslaitos evakuoi ihmisiä talosta. Kiinteistössä on tehty neljännen kerroksen terassin vedeneristystyötä, jossa on urakoitsijalta saadun tiedon mukaan käytetty Siplast Primer -nimistä eristysainetta. Eristysaineen hajua levisi ilmanvaihdon kautta osaan kiinteistön tiloista. Pelastuslaitos ja poliisi olivat paikan päällä selvittämässä tilannetta. Pelastuslaitoksen mukaan noin 20 henkilöä sai oireita ja heidän tilansa on tutkittu. Tiloihin palaaminen on Pelastuslaitoksen mukaan nyt turvallista. Hajuhaittaa poistetaan tuuletuksella. Toistaiseksi ei ole tiedossa, miksi haju oli päässyt leviämään ilmanvaihtoon. Asian selvittämistä jatketaan. Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva Postitalo on Ilmarisen omistama kiinteistö. Lisätietoja: Tomi Aimonen, kiinteistöjohtaja, Ilmarinen, 050 366 7501 Vesa Berg, palomestari, Helsingin pelastuslaitos p. 0500 601 326