Ilmarisen hallitukseen uusia jäseniä, hallintoneuvoston puheenjohtajaksi Ilkka Hämälä

Ilmarisen hallituksen uusiksi jäseniksi on valittu STTK:n viestinnästä ja HR:sta vastaava johtaja Marja-Liisa Rajakangas, Kesko Oyj:n talous- ja rahoitusjohtaja Jukka Erlund sekä Keskisuomalainen Oyj:n konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi. Ilmarisen hallintoneuvosto päätti nimityksistä kokouksessaan 2.3.2021.

Rajakangas korvaa Ilmarisen hallituksessa tehtävänsä joulukuussa jättäneen Katarina Murron, ja hänen hallitustehtävänsä alkaa välittömästiErlund ja Kangaskorpi aloittavat hallituksen jäseninä vuoden 2021 yhtiökokouksen jälkeen. Hallituksesta jäävät tuolloin pois erovuorossa olevat Juho Nummela ja Kristian Pullola.

Myös Ilmarisen hallintoneuvoston puheenjohtaja vaihtuu. Nykyinen puheenjohtaja Matti Kähkönen jatkaa tehtävässä yhtiökokoukseen saakka, minkä jälkeen puheenjohtajan tehtävä siirtyy Metsä Groupin pääjohtajalle Ilkka HämälälleHämälä on ollut Ilmarisen hallintoneuvoston jäsen vuodesta 2009

Uudet hallintoneuvoston jäsenet erovuorossa olevien jäsenten tilalle valitsee yhtiökokous. Ilmarisen yhtiökokous järjestetään 25.3.2021.

Lisätietoja:

Leena Siirala, lakiasiainjohtaja, Ilmarinen, p. 050 483 4263

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 50 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärä laski yli viisi prosenttia – alueelliset erot pienenivät15.4.2021 10:38:27 EEST | Tiedote

Työntekijämäärä laski maaliskuussa Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä noin 5,5 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Suurin pudotus oli majoitus- ja ravitsemusalalla, missä vähennystä tuli noin -28 prosenttia. Alueelliset erot pienenivät hieman, vaikka Pohjois-Suomessa henkilöstövuokrauksen sekä matkatoimistojen ja -järjestäjien työntekijämäärä laski edelleen voimakkaasti. Pudotus oli suurinta Lapin maakunnassa, missä kotimaanmatkailu toi kuitenkin hieman helpotusta tilanteeseen.

Glasshouse Helsinki avaa vastuullisten toimijoiden myymäläkonseptin Ilmarisen Aleksanterikadun kiinteistöön30.3.2021 10:01:20 EEST | Tiedote

Glasshouse Helsinki Oy avaa keväällä Ilmarisen omistamaan perinteikkääseen Aleksanterinkadun kiinteistöön, Aleksi 13 -tavaratalon entisiin tiloihin, uudenlaisen, tulevaisuuteen orientoituneen vastuullisen ajattelun myymäläkonseptin. Tarkoituksena on koota yhteen muodin, designin, taiteen, teollisten innovaatioiden ja kulttuurin toimijoita, joilla kaikilla on yhteisenä nimittäjänä tekemisessään vastuullisuuden näkemys.

Ilmarinen reached almost all of its climate targets for 2016–2020 – Annual and Sustainability Report 2020 published24.3.2021 10:10:44 EET | Press release

Ilmarinen reached almost all of the climate targets it had set for the period 2016–2020. The most notable success was the 14 per cent decrease in the carbon footprint of real estate. Furthermore, investments in sustainable development nearly doubled and the carbon sinks of forest investments grew 44 per cent. The Annual and Sustainability Report for 2020, which is published today, also presents new forward-looking data and analysis on the climate impacts of investments.

Ilmarinen uppnådde nästan alla de uppställda klimatmålen under perioden 2016–2020 – årsberättelsen och företags-ansvarsrapporten 2020 har publicerats24.3.2021 10:09:29 EET | Tiedote

Ilmarinen uppnådde nästan alla de uppställda klimatmålen för perioden 2016–2020. En av de största framgångarna var att klimatavtrycket av fastigheterna minskade med 14 procent. Därtill nästan fördubblades antalet placeringar i hållbar utveckling och skogsplaceringarnas kolsänka ökade med 44 procent. Årsberättelsen och företagsansvarsrapporten för 2020, som publicerades idag, innehåller även ny framåtblickande information och en analys om placeringarnas klimatpåverkan.

Ilmarinen saavutti lähes kaikki kauden 2016–2020 ilmastotavoitteet – vuosi- ja yritysvastuuraportti 2020 julkaistu24.3.2021 10:04:08 EET | Tiedote

Ilmarinen saavutti lähes kaikki kaudelle 2016–2020 asettamansa ilmastotavoitteet. Merkittävimpänä onnistumisena kiinteistöjen hiilijalanjälki väheni 14 prosenttia. Lisäksi sijoitukset kestävään kehitykseen lähes kaksinkertaistuivat ja metsäsijoitusten hiilinielut kasvoivat 44 prosenttia. Tänään julkaistu vuosi- ja yritysvastuuraportti vuodelta 2020 esittelee myös uutta eteenpäin katsovaa tietoa ja analyysia sijoitusten ilmastovaikutuksista.