Ilmarisen toimitusjohtaja vaihtuu

Ilmarisen toimitusjohtaja Timo Ritakallio siirtyy OP Ryhmän pääjohtajaksi maaliskuussa 2018. Ritakallio jatkaa siihen asti Ilmarisen toimitusjohtajana. Ilmarisen hallitus on käynnistänyt uuden toimitusjohtajan haun.

"Ilmarinen on vahvassa taloudellisessa kunnossa. Timo Ritakalliolla on ollut avainrooli Ilmarisen ja Eteran yhdistymisen valmistelussa, ja olen iloinen siitä, että suunniteltu yhdistyminen saadaan toteutettua hänen johdollaan. Tulevan toimitusjohtajan johdolla jatketaan Ilmarisen kehittämistä entistäkin vahvemmaksi, tässä ajassa eläväksi innovatiiviseksi ja ketteräksi palveluyritykseksi, joka tarjoaa alan parhaat asiakasedut", sanoo Ilmarisen hallituksen puheenjohtaja Mikko Helander.

”Seuraavan puoli vuotta keskityn täysillä Ilmarisen johtamiseen sekä Ilmarisen ja Eteran yhdistymisprosessin läpivientiin suunnitellusti. Yhdistyminen on ennen muuta asiakkaidemme etu, ja yhdessä Ilmarisen erinomaisen joukkueen kanssa rakennamme entistäkin kustannustehokkaampaa ja vetovoimaisempaa Ilmarista, joka hyödyntää tehokkaasti digitalisaation mahdollisuuksia”, sanoo Ilmarisen toimitusjohtaja Timo Ritakallio.

Lisätietoja:

Ilmarisen hallituksen puheenjohtaja Mikko Helander, yhteydenotot Ilmarisen viestinnän kautta p. 010 284 2570.

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme yli 1,1 miljoonaan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on 47 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Sopivaa työtä kaikille – osatyökykyisissä merkittävä hyödyntämätön potentiaali työmarkkinoille15.11.2018 11:00Tiedote

Osatyökykyisten heikosta työllistymisestä aiheutuvan toteutumattoman työpanoksen arvioidaan olevan 1,3 miljardia euroa vuodessa, selviää Ilmarisen laskelmasta. Ilmarisen yhteistyökumppaneineen kokoama Sopivaa työtä kaikille -kokonaisuus tarjoaa tietoa erityisesti työnantajille. Tavoitteena on lisätä tietoa ja edistää osatyökykyisten henkilöiden työllistymistä.

Postitaloa tyhjennettiin hajun vuoksi - vaaratilanne on ohi9.11.2018 11:59Tiedote

Helsingin Postitalossa levisi perjantaina aamupäivällä remontista aiheutunutta voimakasta hajua, mikä vuoksi pelastuslaitos evakuoi ihmisiä talosta. Kiinteistössä on tehty neljännen kerroksen terassin vedeneristystyötä, jossa on urakoitsijalta saadun tiedon mukaan käytetty Siplast Primer -nimistä eristysainetta. Eristysaineen hajua levisi ilmanvaihdon kautta osaan kiinteistön tiloista. Pelastuslaitos ja poliisi olivat paikan päällä selvittämässä tilannetta. Pelastuslaitoksen mukaan noin 20 henkilöä sai oireita ja heidän tilansa on tutkittu. Tiloihin palaaminen on Pelastuslaitoksen mukaan nyt turvallista. Hajuhaittaa poistetaan tuuletuksella. Toistaiseksi ei ole tiedossa, miksi haju oli päässyt leviämään ilmanvaihtoon. Asian selvittämistä jatketaan. Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva Postitalo on Ilmarisen omistama kiinteistö. Lisätietoja: Tomi Aimonen, kiinteistöjohtaja, Ilmarinen, 050 366 7501 Vesa Berg, palomestari, Helsingin pelastuslaitos p. 0500 601 326