Ilmarisen työkykypalkintofinalistit valittu – voittaja palkitaan marraskuussa

Ilmarinen palkitsee työkyvyn edistämisessä ansioituneen yrityksen marraskuussa. Viiden finalistin joukosta voittajan valitsee tänä vuonna Hintsa Performancen Pekka Pohjakallio.

Ilmarinen tukee asiakasyrityksiään työkykyriskien hallinnassa. Työkykypalkinnon tavoitteena on nostaa esiin työkykyjohtamisen tärkeys ja tuoda esiin hyviä käytäntöjä.

Ilmarisen työkykypalkintofinalistit 2018 ovat: Caverion, JYSK, Kattotutka, Millog ja Touhula-päiväkodit.

– Asiakasyrityksissämme tehdään erinomaista työtä työkykyriskien hallinnassa ja työkykyjohtamisessa. Haluamme nostaa näitä esimerkkejä esiin, Ilmarisen työkykyjohtaja Kristiina Halonen sanoo.

– Kun ihmiset voivat hyvin, he tekevät myös työnsä hyvin. Työkykyjohtamisella on iso merkitys paitsi työntekijöiden itsensä, myös yritysten ja koko yhteiskunnan tuottavuuden kannalta. Rakentamalla pidempiä työuria luomme kestävää kilpailukykyä, Halonen jatkaa.

Työkykyjohtamisen parhaat käytännöt esiin

Ilmarisen raati valitsi viisi työkykypalkintofinalistia. Kriteerinä oli suunnitelmallinen ja tuloksekas työ työkyvyn ja työhyvinvoinnin edistämiseksi. Finalistiviisikon joukosta voittajan valitsee tänä vuonna Hintsa Performancen Pekka Pohjakallio. Hän kiertää tutustumassa kaikkiin viiteen finalistiyritykseen syys-lokakuussa.

– On kiinnostavaa päästä näkemään läheltä yrityksiä ja ihmisiä, joita en muuten tapaisi ja päästä oppimaan itsekin lisää. Odotan paljon käytännön ideoita siitä, miten erilaiset yritykset tekevät työtä työkyvyn edistämiseksi, Pohjakallio sanoo.

Entä mihin Pohjakallio kiinnittää erityisesti huomioita finalisteihin tutustuessaan?

– Kiinnitän huomiota erityisesti siihen, miten työkykyjohtamisen prosessi on kuvattu ja tehty, miten asiat tulevat arkeen, miten kommunikoidaan ja mitataan ja miten työntekijät otetaan mukaan. Mutta ennen kaikkea siihen, kuinka työtä tehdään suurella sydämellä ja aidolla välittämisellä, Pohjakallio summaa.

Hän pitää tärkeänä sitä, että työkykyjohtamisen perusasiat ja mitattavuus ovat kunnossa.

– Sen jälkeen tarvitaan aitoja käytännön toimenpiteitä, joissa työntekijä on etusijalla, Pohjakallio tiivistää.

Seuraa uutisointia

Esittelemme kaikki finalistit loka-marraskuussa. Seuraa uutisointia osoitteessa ilmarinen.fi/uutishuone sekä sosiaalisen median kanavissamme.

Ilmarisen työkykypalkinto jaetaan 13.11.2018.

FAKTA: Ilmarisen työkykypalkinto 2018

• Ilmarinen palkitsee työkyvyn edistämisessä ansioituneen yrityksen, organisaation tai tiimin.
  • Ilmarisen raati valitsi viisi finalistia. Vuoden 2018 työkykypalkintofinalistit ovat: Caverion, JYSK, Kattotutka, Millog ja Touhula-päiväkodit.
  • Finalistien joukosta voittajan valitsee tänä vuonna Hintsa Performancen Pekka Pohjakallio. Voittaja palkitaan 13.11.2018.
  • Ilmariseen vuodenvaihteessa yhdistynyt Etera on jakanut työkykypalkinnon vuodesta 2015 lähtien. Viime vuonna voiton vei VMP Varamiespalvelu ja kisan tuomarina toimi Merja Ylä-Anttila.

Lisätiedot

Kristiina Halonen, työkykyjohtaja, Ilmarinen, p. 050 380 3868, kristiina.halonen@ilmarinen.fi