Ilmarisen vakuutus- ja eläkejohtajaksi Tiina Nurmi

Ilmarisen vakuutus- ja eläkepalveluista vastaavaksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty FM, SHV, eMBA Tiina Nurmi. Nurmi aloittaa tehtävässä 1.10.2020.

Tiina Nurmi toimii tällä hetkellä Ilmarisen vakuutus- ja eläkepalvelut -linjalla vakuutusjohtajana. Hän on työskennellyt Ilmarisessa vuosina 1996-1999 matemaatikkona ja vuodesta 2004 alkaen vastaten erilaisista yksiköistä mm. lisäarvopalveluista, suurasiakkaiden vakuuttamisesta sekä vakuutus- ja eläketoiminnoista. Vuosina 1999-2004 Nurmi työskenteli Eläketurvakeskuksessa matemaatikkona ja vakuutusmatemaattisen yksikön esimiehenä. Nurmi on koulutukseltaan filosofian maisteri ja hän on suorittanut vakuutusmatemaatikon tutkinnon (SHV) sekä Executive MBA -tutkinnon.

– Vastaamme Ilmarisessa 1,2 miljoonan suomalaisen eläketurvasta, ja vakuutus- ja eläkepalvelumme on kaiken toimintamme perusta. Olen iloinen, että löysimme tähän vaativaan ja vastuulliseen tehtävään vahvan osaajan talon sisältä. Tiinan johdolla jatkamme toimintamme uudistamista ja kehittämistä, strategiamme mukaisesti asiakkaitamme kuunnellen ja jatkuvasti parantaen, sanoo Ilmarisen toimitusjohtaja Jouko Pölönen.

– Suomen eläkejärjestelmä on yksi maailman parhaista ja sitä hiotaan jatkuvasti paremmaksi. Viimeisimpinä keskusteluihin on noussut maksuluokkamalli, työttömien eläkekarttuma ja YEL-vakuuttaminen. Tehtävämme on toteuttaa tulevat muutokset mahdollisimman tehokkaasti eläkevakuutustoiminnassa. Samanaikaisesti uudistamme, tehostamme ja digitalisoimme palveluitamme entistä paremmin asiakkaidemme tarpeita vastaaviksi. On hienoa jatkaa yhä vetovoimaisemman Ilmarisen rakentamista yhdessä eläkevakuuttamisen ammattilaisten ja asiakkaidemme kanssa, sanoo Tiina Nurmi.

Nykyisin vakuutus- ja eläkepalveluista vastaava johtaja Sini Kivihuhta jatkaa Ilmarisen palveluksessa varatoimitusjohtajana ja toimitusjohtajan sijaisena sekä johtoryhmän jäsenenä. Kivihuhta ilmoitti kesäkuussa jäävänsä pois Ilmarisesta helmikuussa 2021.

Lisätietoja:

Tiina Nurmi p. 050 402 9275
Jouko Pölönen p. 050 1282

Tiina Nurmi

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme noin 1,1 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 58 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärän nousu jatkunut jo puoli vuotta15.11.2021 11:29:40 EET | Tiedote

Työntekijämäärä nousi lokakuussa Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä 0,6 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Lokakuu oli jo kuudes peräkkäinen kuukausi, jolloin työntekijämäärä jatkoi kasvuaan. Positiivinen kehitys näkyi erityisesti tietotekniikan ja viestinnän, henkilöstövuokrauksen sekä teollisuuden aloilla. Alueellisessa vertailussa kaikki Suomen alueet lisäsivät työntekijämääriään.

Ilmarinen’s Interim Report 1 January to 30 September 2021: Return on investments was 10.5 per cent, solvency capital strengthened to EUR 15.4 billion28.10.2021 11:07:11 EEST | Press release

The return on Ilmarinen’s investment portfolio rose to 10.5 (1.1) per cent, or EUR 5.6 billion, thanks to the strong performance of the equity markets. The market value of investments grew to EUR 58.4 (53.3) billion. The long-term average return on investments was 6.1 per cent. This corresponds to an annual real return of 4.6 per cent.

Ilmarinens delårsrapport 1.1–30.9.2021: Placeringarna avkastade 10,5 procent, solvenskapitalet stärktes till 15,4 miljarder euro28.10.2021 11:04:53 EEST | Tiedote

Avkastningen på Ilmarinens placeringsportfölj steg till 10,5 procent (1,1 %), dvs. till 5,6 miljarder euro tack vare den starka utvecklingen på aktiemarknaden. Placeringarnas marknadsvärde steg till 58,4 (53,3) miljarder euro. Den långfristiga medelavkastningen på placeringarna var 6,1 procent. Detta motsvarar en realavkastning på 4,6 procent.