Ilmarisen vakuutus- ja eläkejohtajaksi Tiina Nurmi

Ilmarisen vakuutus- ja eläkepalveluista vastaavaksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty FM, SHV, eMBA Tiina Nurmi. Nurmi aloittaa tehtävässä 1.10.2020.

Tiina Nurmi toimii tällä hetkellä Ilmarisen vakuutus- ja eläkepalvelut -linjalla vakuutusjohtajana. Hän on työskennellyt Ilmarisessa vuosina 1996-1999 matemaatikkona ja vuodesta 2004 alkaen vastaten erilaisista yksiköistä mm. lisäarvopalveluista, suurasiakkaiden vakuuttamisesta sekä vakuutus- ja eläketoiminnoista. Vuosina 1999-2004 Nurmi työskenteli Eläketurvakeskuksessa matemaatikkona ja vakuutusmatemaattisen yksikön esimiehenä. Nurmi on koulutukseltaan filosofian maisteri ja hän on suorittanut vakuutusmatemaatikon tutkinnon (SHV) sekä Executive MBA -tutkinnon.

– Vastaamme Ilmarisessa 1,2 miljoonan suomalaisen eläketurvasta, ja vakuutus- ja eläkepalvelumme on kaiken toimintamme perusta. Olen iloinen, että löysimme tähän vaativaan ja vastuulliseen tehtävään vahvan osaajan talon sisältä. Tiinan johdolla jatkamme toimintamme uudistamista ja kehittämistä, strategiamme mukaisesti asiakkaitamme kuunnellen ja jatkuvasti parantaen, sanoo Ilmarisen toimitusjohtaja Jouko Pölönen.

– Suomen eläkejärjestelmä on yksi maailman parhaista ja sitä hiotaan jatkuvasti paremmaksi. Viimeisimpinä keskusteluihin on noussut maksuluokkamalli, työttömien eläkekarttuma ja YEL-vakuuttaminen. Tehtävämme on toteuttaa tulevat muutokset mahdollisimman tehokkaasti eläkevakuutustoiminnassa. Samanaikaisesti uudistamme, tehostamme ja digitalisoimme palveluitamme entistä paremmin asiakkaidemme tarpeita vastaaviksi. On hienoa jatkaa yhä vetovoimaisemman Ilmarisen rakentamista yhdessä eläkevakuuttamisen ammattilaisten ja asiakkaidemme kanssa, sanoo Tiina Nurmi.

Nykyisin vakuutus- ja eläkepalveluista vastaava johtaja Sini Kivihuhta jatkaa Ilmarisen palveluksessa varatoimitusjohtajana ja toimitusjohtajan sijaisena sekä johtoryhmän jäsenenä. Kivihuhta ilmoitti kesäkuussa jäävänsä pois Ilmarisesta helmikuussa 2021.

Lisätietoja:

Tiina Nurmi p. 050 402 9275
Jouko Pölönen p. 050 1282

Tiina Nurmi

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on lähes 49 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärän lasku tasaantui – toimialoissa on suuria alueellisia eroja15.10.2020 10:15:54 EESTTiedote

Työntekijämäärät laskivat Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä syyskuussa noin viisi prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Lasku on selvästi tasoittunut koronapandemiasta alkaneesta kevään syöksystä. Suurin lasku oli majoitus- ja ravitsemusalalla, missä pudotusta tuli yli 15 prosenttia. Henkilöstövuokraus ja kaupan ala toipuivat syyskuussa parhaiten. Toimialojen tilanne vaihtelee kuitenkin eri puolilla Suomea.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Lasku tasaantuu – Työntekijämäärä putosi elokuussa kuitenkin lähes seitsemän prosenttia15.9.2020 12:10:58 EESTTiedote

Työntekijämäärät laskivat Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä elokuussa lähes seitsemän prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Lasku on tasoittunut, mutta työntekijämäärä on selvästi matalammalla tasolla kuin ennen korona-aikaa. Suurin lasku oli henkilöstövuokrausalalla, missä pudotusta tuli 18 prosenttia. Majoitus- ja ravitsemusalalla lasku hidastui selkeästi.