Ilmarisen varatoimitusjohtaja Björkman uusiin tehtäviin

Ilmarisen varatoimitusjohtaja ja toimitusjohtajan sijainen Stefan Björkman siirtyy uusiin tehtäviin. Hän aloittaa Konstsamfundetin toimitusjohtajana syksyllä 2018.

Björkman hoitaa Ilmarisen vt. toimitusjohtajan tehtäviä heinäkuun loppuun asti, jonka jälkeen toimitusjohtajan tehtävät siirtyvät Jouko Pölöselle 1.8. alkaen.

Ennen Ilmariseen siirtymistä Björkman oli työeläkeyhtiö Eteran toimitusjohtajana vuosina 2014-2017. Etera yhdistyi Ilmariseen vuoden 2018 alussa.

– Kahden yhtiön yhdistyminen ja johdossa tapahtunut siirtymävaihe on sujunut hyvin, ja haluan kiittää siitä koko Ilmarisen henkilöstöä. On ollut ilo olla mukana rakentamassa Suomen johtavaa työeläkeyhtiötä ja uskon, että kehitys jatkuu vahvana Jouko Pölösen johdolla. Olen toiminut viimeiset 12 vuotta finanssialalla, ja uusi kiinnostava työ Konstsamfundetin johdossa antaa nyt mahdollisuuden vaikuttaa yhteiskunnan muilla alueilla, Björkman sanoo.

Lisätietoja:

vt. toimitusjohtaja Stefan Björkman p. 050 632 19
Ilmarisen viestintä p. 010 284 2570

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,1 miljoonaan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 46 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Kysely: Puolet yrityksistä ei tunnista tulorekisterin vaikutuksia toimintaansa17.9.2018 13:49Tiedote

Yritysten ja tilitoimistojen tulorekisteritietous on kasvanut viime keväästä, mutta etenkin yrityksillä riittää tuntemuksessa vielä parannettavaa. Ilmarisen tuoreen kyselyn mukaan 96 % tilitoimistoista ja lähes 70 % yritysten palkka- ja taloushallinnossa työskentelevistä tiesi, mikä tulorekisteri on. Tulorekisterin vaikutukset toimintaan tiedosti 80 % tilitoimistoista ja 50 % yrityksistä.