Ilmastobisnesverkosto Climate Leadership Coalitionin jäsenmäärä vahvassa kasvussa – Juha Turkki ja Kari Mokko nimitettiin kehitysjohtajiksi

Voimakkaasti jäsenmääräänsä kasvattanut ilmastobisnesverkosto Climate Leadership Coalition (CLC) vahvistaa toimintaansa nimittämällä kaksi uutta kehitysjohtajaa, Juha Turkin ja Kari Mokon. Turkki vastaa ilmastonmuutoksen hillinnän systeemisten ratkaisujen kehittämisestä yhdessä CLC:n jäsenten ja yhteistyökumppanien kanssa. Työn tavoitteena on kehittää ilmastopolitiikkaa ja sen markkinamekanismeja paremmin ennakoitaviksi ja kustannustehokkaammiksi sekä mahdollistamaan ilmastoratkaisujen riittävän investointivolyymin. Mokon vastuualueena on CLC:n yritys- ja yhteistyöverkoston ja viestinnän johtaminen ja kehittäminen.

Turkki siirtyy CLC:hen SKM Market Predictorin johtajan tehtävistä. Hänellä on lähes 20 vuoden kokemus ilmastopolitiikan parissa työskentelystä, muun muassa työ- ja elinkeinoministeriössä sekä EU:n päästökaupan kansallisen toimeenpanon edellyttämissä tehtävissä. Yksityisellä sektorilla hän on toiminut sähkömarkkinoihin sekä ilmasto- ja energiapolitiikkaan liittyvissä konsultointitehtävissä.

Mokko siirtyy CLC:hen Juha Hulkko Family Officen neuvonantajan tehtävästä, jossa hän hoiti JHFO:n yhteiskuntasuhteita, viestintää ja ilmastoprojekteja vuodesta 2015. Tätä ennen hän on työskennellyt 30 vuoden ajan viestinnän ja yhteiskuntavaikuttamisen eri tehtävissä Suomessa ja ulkomailla, muun muassa valtioneuvoston viestintäjohtajana, lehdistöneuvoksena Suomen Washingtonin suurlähetystössä ja toimittajana.

CLC sai vuoden alussa seitsemän uutta organisaatiojäsentä, kokonaisjäsenmäärän noustessa näin jo 63:een. Yhdistys on jäsenmäärältään EU-alueen suurin ilmastobisnesverkosto, jonka jäsenistöön kuuluu yrityksiä, kaupunkeja ja organisaatioita. Yritysjäsenten markkina-arvo kattaa jo yli puolet Helsingin pörssistä.

Yhdistyksen jäsenten mielestä yhteiskunnan siirtyminen kohti kestävää taloutta ja kulutusta ei ole ainoastaan mahdollista, vaan myös taloudellisesti kannattavaa. CLC on viestinyt päättäjille jäsentensä sitoutuvan ilmastonmuutoksen hillintään sekä tukevansa EU:n Green Dealin suunnittelua ja toteutusta. CLC on myös tehnyt EU:lle ehdotuksen koko Euroopan kattavan, kunnianhimoisen ja ennakoitavan systeemisen ratkaisun kehittämisestä ilmastonmuutokseen.

– Jäseniemme ilmastotoimien tukemisen lisäksi, yhteistyömme kansainvälisten ilmastoliiketoimintaverkostojen kanssa laajenee ja syvenee. Työmme tukee Euroopan Green Deal – hankkeen suunnittelua ja toteutusta sekä myös laajoja kansainvälisiä kehityshankkeita, kuten Carbon Pricing Leadership – koalitiota, jossa CLC on mukana strategisena yhteistyökumppanina. Sekä Turkin että Mokon osaaminen vahvistaa entisestään kykyämme vaikuttaa”, toteaa CLC:n toimitusjohtaja Jouni Keronen.

Turkki ja Mokko aloittavat tehtävissään 1. maaliskuuta.

Lisätietoja:
Jouni Keronen
jouni.keronen@clc.fi
puh.+358 50 453 4881

Climate Leadership Coalition: Sari Baldauf valittu CLC:n hallituksen puheenjohtajaksi, Mehiläinen ja Carbo Culture hyväksytty uusiksi jäseniksi20.11.2023 12:58:56 EET | Tiedote

Climate Leadership Coalitionin (CLC) vuosittainen syyskokous pidettiin 13.11. Kokous valitsi Sari Baldaufin hallituksen puheenjohtajaksi. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin myös Ville Voipio, Vaisalan hallituksen puheenjohtaja, Heikki Vuorenmaa, YIT Groupin toimitusjohtaja, ja Tomas Häyry, Vaasan kaupunginjohtaja.