Ilmastonmuutoksen torjuntaan ympäristöä säästäviä energiapalveluita tuottava Adven valitsi eCraftin liiketoiminta-alustan voimakkaan kasvunsa tueksi

Pohjoismaiden ja Baltian maiden johtavan energia- ja vesiratkaisujen tarjoajan Advenin toimintaa ohjaa vahva tarkoitus ja visio: Advantage in energy. For business, people and planet. Yritys on osa ratkaisua ilmastonmuutoksen torjunnassa ja pyrkii kehittämään yhdessä asiakkaiden kanssa ympäristöä säästäviä energiaratkaisuja, joilla voidaan vaikuttaa yritysten, ihmisten ja maapallon tulevaisuuteen.

eCraft tukee Advenia tämän vision saavuttamisessa uudella, modernilla, skaalautuvalla ja kattavalla Microsoft Dynamics 365 -liiketoiminta-alustalla ja tiedolla johtamisen Data Platformilla. Näillä ratkaisuilla tuetaan myös Advenin tavoitteita luoda ja tuottaa kestävän kehityksen energiaratkaisuja ja -palveluita teollisuus- ja kiinteistöasiakkaille. Adven pyrkii minimoimaan fossiilisten polttoaineiden käytön sekä lisäämään ympäristöä säästävien kiertotalousratkaisujen toteuttamista. Viimeisten seitsemän vuoden aikana Adven on muun muassa pienentänyt hiilijalanjälkeään 41 % suhteessa myytyyn energiaan Suomessa. Adven omistaa ja operoi tällä hetkellä yli 300 energialaitosta ja yli 90 kaukolämpöverkkoa viidessä eri maassa.

Virtaviivaistettu ja yhtenäistetty talouden hallinta sekä tiedolla johtaminen

Advenin historia juontaa juurensa Nesteen ja Fortumin lämpöliiketoimintaan. Vuonna 2012 perustettu Adven on laajentanut vuosien varrella toimintaansa ostamalla useita kaukolämpöyhtiöitä Ruotsissa, Virossa ja Latviassa. Kasvu yritysostojen kautta on vaikuttanut siihen, että yrityksellä on ollut käytössä lukuisia erilaisia järjestelmiä liiketoimintojen eri osa-alueisiin useassa eri maassa.

Nyt käynnistyneen yhteistyöhankkeen tavoitteena on korvata aiemmin käytössä olleet useat eri järjestelmät yhtenäisellä Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations -ratkaisulla. Hankkeen ensimmäisessä vaiheessa yhtenäistetään erityisesti talouden ja ostotoiminnan prosessit sekä investointiprojektien talouden hallinta. Seuraavissa vaiheissa toimintatapoja yhtenäistetään myös muiden prosessien osalta.

Uudella ratkaisulla nopeutetaan työtä sekä minimoidaan mahdollisia virheitä automatisoimalla ja vähentämällä manuaalisia työvaiheita. Ratkaisulla varmistetaan tietojen läpinäkyvyys ja reaaliaikaisuus läpi koko globaalin organisaation.

”Data Platform antaa meille erittäin hyvän pohjan nykyisen liiketoiminnan ohjaamiselle, mutta luo myös hienot mahdollisuudet tulevaisuuden palveluiden kehittämiselle. Jatkossa voimme hyödyntää esimerkiksi eCraftin tekoälypalveluita asiakkaidemme hyväksi. eCraftin asiantuntijoiden osaaminen ja heidän tarjoama kokonaisratkaisu vakuuttivat meidät”, kertoo CTO Tero Tuominen Advenilta.

Kansainvälinen liiketoiminta vaatii oikeat ratkaisut ja oikean kumppanin

Advenin tavoitteena on nykyisen liiketoimintansa tuplaaminen viidessä vuodessa ja olla alansa johtava energiapalvelujen tuottaja maailmassa.

eCraftin Dynamics 365 Template -toimitusmallilla toteutettava hanke luo kansainvälisesti toimivalle yritykselle hyvän, skaalautuvan, globaalin template-pohjan, joka helpottaa ratkaisun laajentamista mahdollisiin uusiin yrityksiin ja liiketoimintoihin. eCraft osana kansainvälistä Fellowmind-konsernia tarjoaa Advenille tarvittavat käyttöönoton palvelut Suomen lisäksi myös muissa maissa.

”Yhteinen matka eCraftin kanssa on alkanut hienosti ja yhteistyö toimii todella hyvin. Kokonaisvaltaisen liiketoiminta-alustan ja sen mahdollistavan skaalautuvuuden sekä eCraftin ammattilaisten avulla luomme vahvan pohjan Advenin nykyiselle ja yhä laajenevalle liiketoiminnalle. Talouden prosessien vahva osaaminen oli tärkeässä osassa, kun valitsimme sopivaa kumppania. eCraftin kanssa toteutettu POC-projekti (Proof-of-Concept) antoi lopullisen varmuuden ratkaisun ja kumppanin valinnalle”, kertoo CFO Ilkka Kosola Advenilta.

”Meille eCraftilla on kunnia päästä tekemään yhteistyötä Advenin kanssa, joka on oman alansa edelläkävijä puhtaamman energian tuotannossa ja ympäristöä säästävien energiaratkaisujen kehittämisessä ja tarjoamisessa. Haluamme olla tukemassa Advenin kasvua ja liiketoimintaa sekä yrityksen uniikkia bisnesmallia, jossa yhdistyy suunnittelu- ja projektitoimitustalojen sekä energiantuottajien toiminta ja tarpeet. Meillä eCraftilla ja Fellowmind-konsernissa on Microsoftin Dynamics 365 -alueella vahvaa osaamista energia- ja kiertotalouden toimialoista. Alkanut yhteistyö Advenin kanssa on erinomainen esimerkki siitä”, kertoo myyntijohtaja Matti Saastamoinen eCraftilta.

Ilkka Kosola, CFO, Adven Group, ilkka.kosola@adven.com, +358 50 453 2537
Matti Saastamoinen, myyntijohtaja, eCraft, matti.saastamoinen@ecraft.com, +358 40 844 4562

Adven on johtava energia- ja vesiratkaisujen tarjoaja Pohjoismaissa ja Baltian maissa. Yritys tuottaa teollisuudelle ja kiinteistöille höyryä, lämpöä ja kylmää sekä erilaisia energia-, vesi- ja materiaalitehokkuuden ratkaisuja, hyödyntämällä mm. bio- ja geoenergiaa. Advenin liikevaihto on  216 MEUR ja yritys työllistää yli 400 ammattilaista (vuonna 2018). Adven operoi 40 vuoden kokemuksella yli 300 energialaitosta. Lue lisää: www.adven.fi

eCraft on IT- ja konsultointipalveluihin keskittynyt yritys, jonka palvelut kattavat digitaalisten liiketoimintaratkaisujen kokonaisuuden ml. toiminnanohjauksen ja asiakkuudenhallinnan, kenttätyön sovellukset, analytiikka- ja koneoppimispalvelut, sovelluskehityksen ja palvelumuotoilun sekä infrapalvelut. Meillä työskentelee yli 300 asiantuntijaa, joiden osaamisessa yhdistyy asiakasymmärrys, uusin teknologia sekä dataosaaminen. eCraft on edelläkävijä Microsoft-ratkaisuissa sekä johtava Workday Adaptive- ja Qlik-konsultointitalo. Toimipisteemme sijaitsevat Espoossa, Tampereella, Vaasassa, Turussa, Jyväskylässä ja Malmössä. eCraft kuuluu kansainväliseen Fellowmind Groupiin, joka on yksi Euroopan suurimpia digitaalisiin liiketoimintasovelluksiin keskittyneitä taloja. Yhteensä Fellowmindilla on 1400 asiantuntijaa Hollannissa, Saksassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää www.ecraft.com

Fimlabin asiakkuudenhallinta CRM-järjestelmään yhteistyössä eCraftin kanssa27.4.2020 12:20:56 EESTTiedote

Terveydenhuollon laboratoriopalveluita tarjoava Fimlab Laboratoriot Oy yhtenäisti asiakkuudenhallintansa Microsoft Dynamics 365 Sales -ratkaisun avulla yhteistyössä eCraftin kanssa. Fimlabin toimintaan liittyy laaja asiakas- ja sidosryhmäverkosto ja kattava palveluvalikoima. Yhtenäisessä CRM-järjestelmässä hallinnoidaan Fimlabin organisaatioasiakas-, toimittaja- ja yhteistyökumppanitietoja, sopimuksia sekä kaikkia palvelu- ja tutkimushankkeita. Ratkaisu tukee yrityksen koko palveluprosessin hallintaa henkilöasiakkaaseen asti ja sopii erittäin hyvin terveydenhuoltoalan yrityksen liiketoiminnan tueksi. Järjestelmän käyttöönottoprojekti eteni sujuvasti ja nopeasti suunnittelusta käyttöönottoon 4 kuukaudessa.

Marine- ja offshore-toimialan yritys ALMACO Group digitalisoi globaalin projektiliiketoiminnan ohjauksensa yhteistyössä eCraftin kanssa10.1.2020 11:43:00 EETTiedote

Marine- ja offshore-teollisuudelle kattavia kokonaistoimituksia tarjoava ALMACO ryhtyy laajaan, koko globaalin konsernin kattavaan kehityshankkeeseen yhteistyössä eCraftin kanssa. ALMACO uudisrakentaa ja modernisoi meri- ja offshore-teollisuuden majoitus- ja catering-alueita. Yrityksellä on toimistoja ympäri maailmaa. Uuden liiketoimintaratkaisun käyttöönotto tehdään vaiheittain ja aloitetaan ALMACOn Suomen, Ranskan ja USA:n toiminnoista.