Ilmavirta SY:n kaupalliseksi johtajaksi

Suomen Yrittäjien kaupalliseksi johtajaksi on nimitetty tradenomi Kimmo Ilmavirta, 41. Hän aloittaa tehtävässään syyskuussa. Ilmavirran vastuulle tulevat SY:n jäsenmyynti, markkinointi, kumppanuudet ja liiketoiminta. Ilmavirta toimii myös Suomen Yrittäjien Sypoint Oy:n toimitusjohtajana.

”Haluamme vahvistaa Yrittäjien myyntiä ja markkinointia sekä liiketoimintaa, ja sitä kautta koko järjestöperheen taloudellista kivijalkaa”, toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen sanoo.

Ilmavirta toimii tällä hetkellä DHL Expressissä nimikkeellä head of sales. Hän on toiminut aiemmin mm. Alma Mediassa, Sanomalla ja Infront Finlandilla.

”Yrittäjyys on aina ollut lähellä sydäntäni ja arvostan yrittäjiä valtavasti. Olen todella innoissani päästessäni mukaan kehittämään Suomen Yrittäjien toimintaa”, Ilmavirta kommentoi.

Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen, puh. 0405041944
Kaupallinen johtaja (syyskuusta 2022 alkaen) Kimmo Ilmavirta, puh. 0401685949

Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin keskusjärjestö, joka ajaa yrittäjien sekä pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Jäseniä Yrittäjien paikallisyhdistyksissä on lähes 70 000 ja toimialajärjestöissä noin 36 000. Ne työllistävät Tilastokeskuksen (2023) mukaan yrittäjät mukaan lukien noin 590 000 henkilöä ja yritysten yhteenlaskettu liikevaihto on noin 171 miljardia euroa. Yrittäjäjärjestön toiminta rakentuu 372 paikallisyhdistyksestä, 21 aluejärjestöstä ja 60 toimialajärjestöstä. Lisätietoa: www.yrittajat.fi.