ILMOITUS TAKAISINVEDOSTA: Seghesio Sonoma Zinfandel -punaviini vedetään väliaikaisesti pois Alkon myynnistä puuttuvan allergeenimerkinnän vuoksi

Alkossa myytävän yhdysvaltalaisen Seghesio Sonoma Zinfandel (tuotenumero 923417) punaviinin etiketistä puuttuu kananmuna-allergeenitieto. Punaviinin maahantuoja Hedon Oy on vetänyt tuotteen väliaikaisesti pois myynnistä. Maahantuoja lisää tuotteen etikettiin tarvittavan allergeenitiedon, jonka jälkeen tuote palautetaan myyntiin.

Kananmuna-allergeenin puuttuminen tuotteen etikettimerkinnöistä aiheuttaa terveysriskin kananmunalle allergisille tai herkistyneille henkilöille, mikäli he nauttivat tuotetta. Tuote täyttää muuten alkoholijuomille asetetut turvallisuusvaatimukset. Maahantuojalla tai Alkolla ei ole tietoa asiakkaista, jotka olisivat saaneet yliherkkyysoireita tuotteesta.

Tuote on vedetty väliaikaisesti pois Alkon myynnistä ja asetettu myyntikieltoon niin Alkon myymälöissä kuin verkkokaupassa.

Kuluttajia pyydetään palauttamaan tuote lähimpään Alkon myymälään. Alko ottaa vastaan ja hyvittää kaikki kuluttajilta palautuvat tuotteet.

Lisätietoja:

Hedon Oy