Iloa ja riemua Kuopion torin täydeltä

Kuopion tori täyttyy riemusta ja vauhdista lauantaina 10. kesäkuuta Kuopio laulaa ja leikkii -tapahtumassa kello 10–12. Iloisessa kesätapahtumassa leikitään ja lauletaan Huttuset-orkesterin ja muskariopettaja Henna Korhosen johdolla. Mannerheimin Lastensuojeluliiton Järvi-Suomen piiri järjestää tapahtuman osana järjestön liittokokousta.

Kuopio laulaa ja leikkii -tapahtuman ajatuksena on yhdessä leikkiminen. – Halusimme tarjota Suomi 100 -hengessä yhdessä leikkimiseen mahdollisuuden, koska leikki tekee hyvää kaikille, myös aikuisille. Leikin kautta löydetään yhteinen maailma aikuisten ja lasten välille, sanoo järjestöpäällikkö Eila-Mari Väätäinen MLL:n Järvi-Suomen piiristä.

Lavaohjelman lisäksi tiedossa on paljon muutakin mukavaa tekemistä. Torille pystytetään toimintapisteitä, joissa voi hankkia kasvomaalauksen, kokeilla temppurataa tai napata ilmapallon mukaan. Kuopio laulaa ja leikkii -tapahtuman avaa MLL:n perhekeskustoiminnan päällikkö Tarja Satuli-Kukkonen kello 10.15, jonka jälkeen on yhteisen leikkihetken vuoro. Tapahtuman huipentaa koko torin ympäri kiertävä piirileikki kello 11.30.

Musiikista vastaa Orkesteri Huttuset, mutta Kuopio laulaa ja leikkii -tapahtumassa lava on avoin kaikille esiintymishaluisille lapsille ja nuorille. Tapahtuman juontaa siilinjärveläinen muskariopettaja Henna Korhonen. – Odotamme innolla lasten ja nuorten esityksiä. Toivomme paikalle mahdollisimman paljon eri-ikäisiä ihmisiä, lapsia, nuoria ja aikuisia sekä iloista leikkimieltä kaikilta, Väätäinen sanoo.

Kuopio laulaa ja leikkii -toritapahtuman järjestää MLL:n Järvi-Suomen piiri. Tänä viikonloppuna Kuopiossa järjestetään myös Mannerheimin Lastensuojeluliiton liittokokous.

Kuvia tapahtumasta median käyttöön julkaistaan lauantaina kello 17 mennessä osoitteessa:
Kuvia julkaistaessa tulee mainita kuvalähteeksi MLL / Jukka Pelkonen.

Lisätietoja:
järjestöpäällikkö Eila-Mari Väätäinen / MLL:n Järvi-Suomen piiri, p. 050 313 2915
toiminnanjohtaja Mirja Lavonen-Niinistö / MLL:n Järvi-Suomen piiri, p. 0400 706 750
viestintäpäällikkö Maria Gnosspelius / MLL:n keskustoimisto, p. 050 325 6126

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Järvi-Suomen piiri ry toimii MLL:n piirijärjestönä Etelä-Savon, Keski-Suomen, Pohjois-Karjalan ja Pohjois-Savon maakuntien alueella. Piirin alueella toimii yli sata paikallisyhdistystä ja jäseniä on yli 13 500. Järvi-Suomen piiri on Suomen suurin piirijärjestö. Piirin tarkoituksena on edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia. Piiri tukee paikallisyhdistysten toimintaa, vastaa vapaaehtoistoiminnan ammatillisesta ohjauksesta ja kehittää uusia toimintamuotoja yhdessä kuntien, maakuntien ja muiden verkostojen kanssa. Piiri järjestää myös ennaltaehkäisevää tukihenkilötoimintaa lapsiperheille sekä tarjoaa tilapäistä lastenhoitotoimintaa. https://jarvi-suomenpiiri.mll.fi/

Hyvä Joulumieli -keräys ilahduttaa vähävaraisia lapsiperheitä17.11.2017 14:14Tiedote

Perheen vähävaraisuus heikentää nuoren mahdollisuuksia osallistua ja kouluttautua. Lapsuudenperheessä koetulla taloudellisella ahdingolla on vaikutuksia pitkälle aikuiselämään, joten lapsiperheköyhyyden poistaminen on yhteiskunnallisesti tärkeä tavoite. Hyvä Joulumieli -keräyksellä halutaan nostaa keskustelunaiheeksi perheiden vähävaraisuus. Kotimaan köyhien lapsiperheiden hyväksi järjestettävä keräys alkaa 23. marraskuuta ja jatkuu jouluaattoon asti.

Insamlingen Jul i sinnet sprider åter glädje i barnfamiljer som har knappt om pengar17.11.2017 14:13Tiedote

När familjen inte har mycket pengar har de unga i familjen färre möjligheter att delta och studera. De känner också av följderna av detta långt in i vuxenlivet. Därför är det ett viktigt mål för samhället att avlägsna fattigdomen i barnfamiljer. Jul i sinnet aktualiserar åter denna fråga genom att samla in pengar till familjer i Finland som har svårigheter med sin ekonomi. I år börjar insamlingen den 23 november och fortsätter fram till julafton.