Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Iloisen värikkäät lastenkirjat opettavat löytämisen riemua ja tieteen saloja

"Miten tehdä limaa?" oli suomalaisten suosituimpia Google-hakuja viime vuonna. Nemon kevään lastenkirjat kannustavat tekemään itse ja tutkimaan tarkasti maita ja meriä.

Eläinatlas – Rachel Williams, Emily Hawkins (12/2017)

Löydä eläinkunnan mielenkiintoisimmat ilmiöt seitsemältä mantereelta.

Eläimet ovat sopeutuneet äärimmäisiin maasto- ja ilmasto-oloihin mitä hämmästyttävimmillä tavoilla. Jääkarhut sietävät hyisen kylmää merta, kengurut loikkivat polttavilla aavikoilla ja kalat etenevät kuohuvissa koskissa.

Löydätkö leppäkertun – Katherina Manolessou (03/2018)

Voi ei, leppäkerttu on kadonnut! Löydätkö sen museosta, huvipuistosta, koulusta tai torilta? Leppäkerttu on kätkeytynyt jokaiselle yksityiskohtia vilisevälle aukeamalle.

Auta Daisyä ja Basilia etsinnässä. Mutta älä anna muiden hahmojen hämätä…

Värikkäiden kuvien tutkiminen ja yksityiskohtien etsiminen on parasta viihdettä.

Viskarin kirja. Tervetuloa esikouluun! – Felicity Brooks (01/2018)

Esikoulun alku on lapsille käännekohta. Mutta miten viskarit voivat valmistautua siihen, mitä kaikkea kivaa esikoulussa tehdään?

Hurmaavasti kuvitettu Viskarin kirja avaa eskarin ovet lapsille ja tutustuttaa hauskalla tavalla siellä opittaviin taitoihin. Mitä pakataan reppuun? Mihin ripustetaan takki? Mikä on välitunti? Miten lounaalla toimitaan?

Merikarhun aakkoset – Sara Gillingham (01/2018)

Merikarhun aakkoset on hienosti kuvitettu lasten tietokirja, joka johdattaa erilaisiin merellä käytettäviin viestikeinoihin. Kirja opettaa viestiliput, morseaakkoset, lippuviittoilun, tavausaakkoset sekä valo- ja äänimerkit. Kirja on kiehtovaa luettavaa kaikille suolaisten pärskeiden sekä salakielten ystäville.

Suuri limakirja – Alyssa Jagan (12/2017)

”Miten tehdä limaa” oli suomalaisten suosituimpia Google-hakuja vuonna 2017. Liman tekeminen on palkitsevaa! Suuri limakirja tekee upeiden limojen sekoittelusta helppoa ja hauskaa. Kirjasta löytyy kaikki tarvittava rakenteeltaan täydellisten limojen luomiseen sateenkaaren väreissä. Aloita perusreseptillä ja tuunaa limasi upeilla väreillä ja jännittävillä lisäaineksilla.

Limaa tehdessä kemian alkeet omaksutaan kuin vahingossa. Yli sadan projektin joukossa on myös pienille limanluojille turvallisia ohjeita, joissa käytetään vain syötäviä ainesosia.

Alyssa Jagan on supersuosittu Instagram-slaimeri, jonka perustamalla @CraftySlimeCreatorilla on jo yli 850 000 seuraajaa.

Arvostelukappaleet ja vedospyynnöt: hannele.tavi@otava.fi, p. 044-5312225

Kansainvälinen dekkaritähti Donna Leon vierailee Suomessa elokuussa  5.7.2018 13:00Tiedote

Kansainväliseen huippusuosioon noussut dekkarikuningatar Donna Leon (s. 1942) saapuu odotetulle vierailulle Suomeen elokuussa. Leonin kirjoja on käännetty jo yli 20 kielelle, ja Suomessa niitä on myyty huimaavat lähes puoli miljoonaa kappaletta. Donna Leonin Guido Brunetti -sarjan uusin osa, Nuoruuden lähde, ilmestyi suomeksi helmikuussa. Kirja nousi ilmestyttyään Mitä Suomi lukee -listauksen maaliskuun toiseksi myydyimmäksi käännetyksi kaunokirjalliseksi teokseksi Suomessa. Nuoruuden lähde -dekkarissa Brunetti tapaa kreivitär Lando-Continuin, joka epäilee että hänen pojantyttärensä vuosien takainen onnettomuus ei ollut mikään vahinko. Kreivitär pyytää Brunettia tutkimaan uudestaan menneitä tapahtumia. Manuela, lahjakas kilparatsastaja, pelastettiin viime hetkellä hukkumiskuolemalta, mutta hän kärsi vakavia vaurioita eikä muista tapahtunutta. Kreivitär on varma että pojantytär yritettiin surmata. Brunetti alkaa tutkia vanhaa tapausta osin säälistä, osin uteliaisuudesta. Tutkimusten ede

Otavan kaunokirjallisuuden kustantaminen vahvistuu: Salla Pulli, Aleksi Pöyry ja Lotta Sonninen kustannuspäälliköiksi28.6.2018 10:15Tiedote