Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Iloisen värikkäät lastenkirjat opettavat löytämisen riemua ja tieteen saloja

"Miten tehdä limaa?" oli suomalaisten suosituimpia Google-hakuja viime vuonna. Nemon kevään lastenkirjat kannustavat tekemään itse ja tutkimaan tarkasti maita ja meriä.

Eläinatlas – Rachel Williams, Emily Hawkins (12/2017)

Löydä eläinkunnan mielenkiintoisimmat ilmiöt seitsemältä mantereelta.

Eläimet ovat sopeutuneet äärimmäisiin maasto- ja ilmasto-oloihin mitä hämmästyttävimmillä tavoilla. Jääkarhut sietävät hyisen kylmää merta, kengurut loikkivat polttavilla aavikoilla ja kalat etenevät kuohuvissa koskissa.

Löydätkö leppäkertun – Katherina Manolessou (03/2018)

Voi ei, leppäkerttu on kadonnut! Löydätkö sen museosta, huvipuistosta, koulusta tai torilta? Leppäkerttu on kätkeytynyt jokaiselle yksityiskohtia vilisevälle aukeamalle.

Auta Daisyä ja Basilia etsinnässä. Mutta älä anna muiden hahmojen hämätä…

Värikkäiden kuvien tutkiminen ja yksityiskohtien etsiminen on parasta viihdettä.

Viskarin kirja. Tervetuloa esikouluun! – Felicity Brooks (01/2018)

Esikoulun alku on lapsille käännekohta. Mutta miten viskarit voivat valmistautua siihen, mitä kaikkea kivaa esikoulussa tehdään?

Hurmaavasti kuvitettu Viskarin kirja avaa eskarin ovet lapsille ja tutustuttaa hauskalla tavalla siellä opittaviin taitoihin. Mitä pakataan reppuun? Mihin ripustetaan takki? Mikä on välitunti? Miten lounaalla toimitaan?

Merikarhun aakkoset – Sara Gillingham (01/2018)

Merikarhun aakkoset on hienosti kuvitettu lasten tietokirja, joka johdattaa erilaisiin merellä käytettäviin viestikeinoihin. Kirja opettaa viestiliput, morseaakkoset, lippuviittoilun, tavausaakkoset sekä valo- ja äänimerkit. Kirja on kiehtovaa luettavaa kaikille suolaisten pärskeiden sekä salakielten ystäville.

Suuri limakirja – Alyssa Jagan (12/2017)

”Miten tehdä limaa” oli suomalaisten suosituimpia Google-hakuja vuonna 2017. Liman tekeminen on palkitsevaa! Suuri limakirja tekee upeiden limojen sekoittelusta helppoa ja hauskaa. Kirjasta löytyy kaikki tarvittava rakenteeltaan täydellisten limojen luomiseen sateenkaaren väreissä. Aloita perusreseptillä ja tuunaa limasi upeilla väreillä ja jännittävillä lisäaineksilla.

Limaa tehdessä kemian alkeet omaksutaan kuin vahingossa. Yli sadan projektin joukossa on myös pienille limanluojille turvallisia ohjeita, joissa käytetään vain syötäviä ainesosia.

Alyssa Jagan on supersuosittu Instagram-slaimeri, jonka perustamalla @CraftySlimeCreatorilla on jo yli 850 000 seuraajaa.

Arvostelukappaleet ja vedospyynnöt: hannele.tavi@otava.fi, p. 044-5312225

Uutuuskirja bujon kehittäjältä – menetelmä syntyi, kun Ryder Carroll yritti selviytyä arjestaan vakavan keskittymishäiriön kanssa22.11.2018 08:47Tiedote

Ryder Carrollin uutuuskirja “Bullet Journal -metodi” kertoo aktivoivasti ja hauskasti, kuinka päästä sisälle kaikkien aikojen suosituimpaan muistikirjailmiöön. Kirjan neuvojen avulla sekä vasta-alkajat että kokeneet bujoilijat oppivat hyödyntämään menetelmää entistä paremmin. Esipuheessa Carroll valottaa myös huippusuositun menetelmän syntyhistoriaa.