Improvisaatioteatteri Himokas Peura vierailee kevään kaupunkifestivaaleilla Helsingissä

Himokas Peura on teatterialan ammattilaisista koostuva improvisaatioteatteri joka keskittyy pitkään improvisaatioon. Ryhmän jäsenillä on vahva kansainvälinen teatteritausta työn ja opiskelun parista. Improvisaatioteatterin esittämä Näytelmä X nähdään keväällä Arabian katufestivaalilla, Höyhentämössä sekä Katos! Kallion kesäteatterifestivaalilla.

Näytelmä X improvisoidaan yleisön ideoiden pohjalta ja jokainen esitys on erilainen.

Haitari soi, näyttelijät hikoavat yllättävissä tilanteissa ja nauru raikaa. Onko näytelmän päätähti Kekkonen, hyttynen vai sporan kingi? Entä nähdäänkö lavalla rakkaustarina leipäjonossa, rokkaava mummomusikaali, vai jotain ihan muuta?

Himokas Peura improvisaatioryhmä koottiin elokuussa 2016, ja se esiintyi ensimmäisen kerran Helsingin Asematilassa syksyllä 2016. Syksyn aikana ryhmä esiintyi lisäksi hoitolaitoksissa, kouluilla ja nuorisotaloilla. Kevään 2017 esityksissä lavalla improvisoivat Anna Andersson, Outi Ikonen, Sami Jukkara, Timo Willman, Suvi-Kanerva Koivusalo, ja Anna Korolainen, sekä improilua ilostuttaa haitaritaituri Osmo-Matias Ojanen.

Kevään esitykset:

20.5. Arabian katufestivaalit, Tanssilava klo 16.30

21.5., 23.5 ja 24.5., klo 20, Höyhentämö, Korkeavuorenkatu 17
14.6. Katos! Kallion kesäteatterifestivaalit, Dallapén puisto, klo 20

Ryhmä keikkailee myös tulevana syksynä.

Eveliina Rikkinen, tuottaja
himokaspeura@gmail.com P. 0408231877