INEZ-kanava aloittaa lähetykset Digitan verkoissa 9.5.2019 kanavapaikalla 19 – kanava möyhentää mediakenttää uudella tavalla ja tarjoaa nuorille raikkaita ohjelmasisältöjä

Digitan jakelemien vapaasti katsottavien kanavien määrä kasvaa jälleen, kun INEZ-kanava aloittaa lähetyksensä torstaina 9.5.2019 kanavapaikalla 19. Kanavan peittoalue on 98 prosenttia kotitalouksista.

”INEZ on nuorekas viihdekonsepti, joka yhdistää perinteisen television ja modernin sosiaalisen median ainutlaatuiseksi viihdekokonaisuudeksi. Luomme kohderyhmämme ehdoilla raikkaita sisältöjä, joihin vaikuttavat sosiaalisen median nopeatempoinen rytmi ja ilmiöt”, kertoo INEZ Median kaupallinen johtaja Heidi Tammiruusu. ”Ohjelmistomme sydän on arkipäivisin antennitalouksissa näkyvä Famestream-livelähetys klo 15.00 - 17.00 välillä. Katsomista voi jatkaa saumattomasti hybridi-tv:llä ja lisäksi tarjolle avautuu laaja ohjelmakirjastomme”, kertoo Tammiruusu.

”INEZin konsepti on juuri sitä mitä televisio pystyy tällä hetkellä parhaimmillaan tarjoamaan. INEZ yhdistää jakeluteitä laajemmaksi kokonaisuudeksi, joka hyödyttää sekä katsojia että mediayhtiöitä. Suosituimmat nettisisällöt kannattaa ehdottomasti nostaa myös isoon ruutuun”, sanoo Digitan videojakeluliiketoiminnasta vastaava johtaja Teppo Ahonen. ”Digitan ratkaisut mahdollistavat nettisisältöjen kasvattamisen ensin netin kautta isolle ruudulle ja siitä luontevasti aina suurten yleisöjen tv-jakeluun. Näissä ratkaisuissa antenni-tv-jakelu, nettijakelu ja hybridi-tv voidaan yhdistää saumattomaksi palvelukokonaisuudeksi”, jatkaa Ahonen.

Hybriditelevisioiden määrä jo puoli miljoonaa

Hybridi-tv on älytelevisio, joka mahdollistaa tv-kanavaan ja yksittäisiin tv-ohjelmiin liitettävät lisäpalvelut. Esimerkkeinä hybridi-tv:n lisäpalveluista ovat muun muassa äänestäminen televisio-ohjelmissa ja vuorovaikutteinen tv-mainonta. Kanavien yhteyteen tuodut hybridi-tv-palvelut näkyvät tällä hetkellä Digitan antenni-tv-verkossa ja Telian Kaapeli-TV:ssä.

Hybridi-tv-laitteiden suosio kasvaa jatkuvasti. Tällä hetkellä aktiivisesti hybridi-tv-palveluita käyttäviä laitteita on jo yli puoli miljoonaa ja määrä kasvaa koko ajan. INEZ-kanavan näkyvyyden Digitan antenni-tv-verkossa voi tarkistaa Digitan Karttapalvelusta.

INEZ-kanavan lähetyksiä voi seurata antenniverkossa arkipäivisin klo 15-17. Nettiin kytketyllä hybridi-tv:llä lähetys ja laaja ohjelmakirjasto on käytettävissa 24/7.

Mediayhteydenotot:

INEZ Media, kaupallinen johtaja Heidi Tammiruusu, p. 044 3777 097,
heidi.tammiruusu(at)inez.fi

Digita Oy, johtaja videojakelupalvelut Teppo Ahonen, p. 040 563 0299,
teppo.ahonen(at)digita.fi

INEZ Media tulee täydellä vauhdilla osaksi suomalaista mediakenttää. Kyseessä on ainutlaatuinen viihdekonsepti, joka yhdistää perinteisen television ja modernin sosiaalisen median viihdekokonaisuudeksi, josta katsojan on helppo nauttia. www.inez.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa.

Hälyri-palvelu hyödyntää Digitan IoT-verkkoa tiedonsiirrossa11.4.2019 10:20:56 EESTTiedote

Kuluttajille ja yrityksille hälytyspalveluja tuottava Esineiden.netin Hälyri-palvelu luottaa palvelussaan Digitan valtakunnalliseen LoRaWAN-teknologiaan pohjautuvaan IoT-verkkoon. Hälyri-palvelu on suunnattu esimerkiksi mökkien etävartiointiin. Yrityspuolella Hälyriä hyödyntävät muun muassa rakennusliikkeet ja varastoja omistavat yritykset, jotka tarvitsevat kevyen hälytinjärjestelmän omaisuutensa valvontaan.