Innokampus ja Sanoma Pro etsivät yhdessä tulevaisuuden oppimisen työkaluja

Sanoma Pro ja Innokampus ovat aloittaneet yhteistyön, jonka tarkoituksena on ottaa opiskelijat mukaan tulevaisuuden oppimisratkaisujen kehittämiseen.

Suomen suurin oppimateriaalikustantaja ja nuorten oma ajatushautomo uskovat nuorten innovaatiokykyyn. Innokampus tuottaa joukkoinnovoinnilla nopeasti, tehokkaasti ja valtakunnallisesti satoja innovaatioaihioita ja jalostaa niistä tuote- ja palvelukonsepteja. Joukkoinnovointi on suunnattu yrityksille ja brändeille, jotka uskaltavat haastaa omia näkemyksiään ja ulkoistaa innovointiajattelua uudelle sukupolvelle.

- Sanoma Prolla on tuntosarvensa syvällä koulujen opettajakunnassa, mutta opiskelijoiden innovointikykyä ei vielä ole käytetty niin systemaattisesti, kertoo Sanoma Pron asiakaskokemusjohtaja Salla Ketola.

- Opiskelijat ovat uuden opetussuunnitelman myötä monen uuden haasteen edessä. Sanoma Prolle on erittäin tärkeää, että nuoret saavat oman äänensä kuuluviin sen suhteen, minkälaiset työkalut innostaisivat heitä oppimaan, Ketola jatkaa.

Innokampus Oy:n toimitusjohtaja Rami Saarniaho yhtyyKetolan kommentteihin:

- Mielestäni nuorten osaamista ei ole aiemmin hyödynnetty tarpeeksi heidän omaan opiskeluunsa liittyvissä metodeissa. Sanoma Pron kanssa tehtävällä yhteistyöllä tarjoamme nuorille mahdollisuuden vaikuttaa ja näytämme, mitä nuorisoverkostomme voi saada aikaan, Saarniaho toteaa.

Ensimmäinen Innoworkshop käytiin Kulosaaren yhteiskoululla

Yhteistyö Innokampus-organisaation kanssa polkaistiin käyntiin Kulosaaren yhteiskoululla 10.3.2016 järjestetyn workshopin muodossa. Workshopissa noin 30 oppilaan ryhmä lukion 1.-luokkalaisia sai tehtäväkseen ideoida lukiolaisille suunnattua tuotetta, joka tehostaisi opiskelua ja motivoisi opiskelijoita.

- Tehtävänanto sai tunnelman nousemaan kattoon ja puheensorina täytti pienen auditorion. Toisilla ryhmillä alkoi syntyä tekstiä paperille saman tien, toiset taas vaativat hetken aikaa kiteyttää ajatuksiaan ennen kuin kynä alkoi sauhuta, luonnehtii paikan päällä ollut Sanoma Pron kehityspäällikkö Matias Vakkilainen.

- Energialataus huoneessa oli valtava. Moni syntyneistä teemoista jäi mieleen ja niiden jatkokehityksestä on jo puhuttu sisäisesti. Niiden työstö jatkuu myös tulevissa workshopeissa, Vakkilainen toteaa.

Yhteistyö on käynnissä vuoden 2016 ajan ja se sisältää yhteensä kymmenen työpajaa.

Lisätietoja aiheesta antavat:

Salla Ketola, Sanoma Pro asiakaskokemusjohtaja
p. +358 40 641 8060, email: salla.ketola@sanomapro.fi

Rami Saarniaho,
Innokampus Oy toimitusjohtaja,
p. +358 50541 8608, email: rami.saarniaho@innokampus.fi

Sanoma Pro on Suomen suurin oppimateriaalikustantaja ja edelläkävijä digitaalisten opetusratkaisujen kehittäjänä. Sanoma Pro tuottaa painettuja oppimateriaaleja ja digitaalisia oppimispalveluita kaikille kouluasteille. Sanoma Pro kuuluu Sanoma-konsernin Sanoma Learning liiketoimintaryhmään. Sanoma Prossa työskentelee noin 170 ammattilaista. www.sanomapro.fi ja uusien sarjojemme ja sisältöjen koti: nyt.sanomapro.fi

Innokampus Oy on nuorten oma ajatushautomo. Innokampus on perustettu 2013 ja vuodesta 2010 kouluttanut jo 170 000 nuorta innovoimaan ja ideoimaan. Innokampus työllistää yli 150 nuorta. Nuoret pyörittävät itsenäisesti omia toimintasolujaan, joka mahdollistaa tuhansia ideoita lyhyessä ajassa. Innokampus järjestää lisäksi yli 100 oppilaitostapahtumaa vuosittain ja InnoDay-tapahtuman 11.5 Hartwall areenalla, jossa esitellään vuoden innovaatiot ja innovaattorit. Tapahtuma järjestetään tässä laajuudessa ensimmäisen kerran toukokuussa 2016. www.innokampus.fi ja innoday.fi