Sisäsataman Terassi

Inre Hamnen Terrass öppnas i Vasa – Stor öppningshelg 19.–21.7.2018

Sisäsataman Terassi – Inre Hamnen Terrass, modern nöjesterass och café i samband med Kuntsi museum för modern konst, öppnar sina dörrar i Vasa. Terassrestaurangen med upp till 500 platser firar stort sin öppning kommande veckoslut 19.–21.7. i inre hamnen.
Vasas nya sommarattraktion, Inre Hamnen Terrass, öppnas torsdagen 19.7. kl 18.

Vasas nya sommarattraktion öppnas torsdagen 19.7. kl 18. Under öppningsveckoslutet ser vi bl.a. vasaborna Setä Tamu & Kuningas Pähkinä ft. DJ ArizonaElvis Tribute -gruppen som i Europa och Finland blivit populärt genom sin fantastiska Elvis-show samt det inhemska partybandet Telaketju. Öppningen på torsdag inleds av Hovimuusikko Ilkka, känd från Radio Suomipop. Han är Inre Hamnen Terassens officiella trubadur och värd och uppträder varje onsdagkväll sommaren 2018.

Nöjesterassens programutbud kommer vara av nationellt högklassig nivå. Inhemska toppenartister underhåller terassens besökare hela sommaren.

- Inre Hamnens Terass är en modern nöjesterass som står ut bland det nuvarande lokala restaurangutbudet med sin ungdomliga, musik- och fartfyllda stil samt med det mångfaldiga live-konsertutbudet. På terassen kommer vi att se tiotals konserter under sommaren. Dj-kvällar kommer med efterlängtad, mera fartfylld stämning till stranden, berättar restaurangchefen Sami Lehtonen.

Lättare sommarsmaker i fantastisk miljö

Under sommardagar skiner solen på terassen i upp till 12 timmar och tack vare den havsnära placeringen öppnar sig  en underbar vy. Inre Hamnens Terassens mat är lätt och fräsch. Ett enklare lunchalternativ erbjuds dagligen kl 12–15. Därtill kan man kvällstid njuta av delikata toasts samt somriga sallader. Happy hour firas kl 15–18.

Inomhus betjänar Inre Hamnens Café som är öppet enligt museets öppethållningstider även efter sommarsäsongen. Caféet betjänar samtidigt museets besökare.

- Vår målsättning var att öppna genast i början av juli men på grund av bland annat försenade möbelleveranser drog byggandet ut på tiden. Vi vill att allt ska vara klart till 110 procent förrän vi tar emot kunder, nu under de sista dagarna slipar vi terassen till diamantskick, berättar restaurangentreprenörerna Tommi Mäki och Pekka Karppinen.

Öppningsveckoslutets program:

To 19.7. kl 18.00–02.00, Hovimuusikko Ilkka kl 20.00 och 22.00
Fre 20.7. kl 12.00–02.00, Elvis Tribute kl 20.00 och 22.00
Lö 21.7. kl 12.00–02.00, Setä Tamu & Kuningas Pähkinä kl 20.00, Telaketju kl 22.00
Sö 22.7. kl 12.00–00.00

Hela live-programet för sommaren 2018 publiceras under öppningsveckoslutet.

Mera information:

Sami Lehtonen, restaurangchef, Inre Hamnen Terrass
tfn +358 50 341 9968, sami.lehtonen@ravintola.fi

Tommi Mäki, promoter
tfn +358 50 434 4888, tommi@nordiclive.fi

Distribution:

STT Info
Viktiga massmedier

Vasas nya sommarattraktion, Inre Hamnen Terrass, öppnas torsdagen 19.7. kl 18.

Sisäsataman Terassi
Sisäsatama