Insinöörit juhlivat Red Carpetissa

Satavuotiaan Insinööriliiton juhlaelokuva vetää Hyvinkään elokuvateatterin salin täyteen lauantaina. Illanvietto huipentuu konserttiin.

Insinööriliitto ja Hyvinkään-Riihimäen Insinöörit juhlistavat liiton juhlavuotta Red Carpet -elokuvafestivaalien yhteydessä lauantaina 31.8. kello 17–23.45 Hyvinkäällä.

– Tänä vuonna insinöörit näkyvät ja kuuluvat kaikkialla. Tarkoitus on hauskanpidon ohella muistuttaa, kuinka tärkeää työtä he tekevät, sanoo juhlavuoden projektipäällikkö Grete Ahtola.

Täyteen varattu tapahtuma alkaa elokuvateatteri Juliassa alkumaljalla ja Insinööriliiton tervehdyksellä. Ohjelmassa seuraa juhlavuoden dokumenttielokuva ”Minä olen insinööri – 100-vuotiaan ammattikunnan nykykasvot”.

Elokuvassa tutustutaan neljän erilaisen insinöörin elämään ja ajatuksiin, kerrotaan Insinööriliiton satavuotisen historian keskeisistä teemoista ja pohditaan insinööriprofession tulevaisuuden haasteita ja mahdollisuuksia. Elokuva kestää 28 minuuttia.

Teatterilta juhlavieraat siirtyvät Red Carpet -konserttiin nauttimaan illan musiikista Villatehtaan konserttialueelle. Tunnelmallisella sisäpihalla lavalle nousee esiintyjäkaarti kotimaisen viihteen huipulta. Tähtinä ovat Juha Tapio, Anna Puu, Teflon Brothers sekä Ida Paul & Kalle Lindroth.

– Yksi juhlavuoden teemoista on Ihastu insinööriin. Tarkoituksena on ravistella vanhoja luuloja insinööreistä ihmisinä. Kannattaa olla rohkea ja kokeilla itse, millaisia persoonia heidän joukostaan löytää, Ahtola kehottaa.

Insinööriliitto juhlistaa tänä vuonna satavuotista historiaansa. Juhlatapahtumia on yli 40 eri puolilla maata, ja useat tapahtumat ovat avoimia kaikille kiinnostuneille.

puheenjohtaja Samu Salo, 040 184 2290

juhlavuoden projektipäällikkö Grete Ahtola, 045 131 6992