Intrum ja Haaga-Helia ovat allekirjoittaneet sopimuksen partneriyhteistyöstä

Sopimuksen tavoitteena on luoda Haaga-Helian ammattikorkeakoulun ja Intrumin välille kokonaisvaltainen ja pitkäaikainen yhteistyö, josta hyötyvät niin Intrum kuin opiskelijat. Yhteistyöllä Intrum haluaa nousta esille kiinnostavana ja vastuullisena työnantajana nuorten keskuudessa ja tarjota heille näköalapaikkoja työelämään luotonhallinnan alalla.

Sopimuksen allekirjoittivat Haaga-Helian rehtori Teemu Kokko sekä Intrumin henkilöstöjohtaja Anu Eiro 28.3.2019 Haaga-Helian kampuksella yhdessä partneritoiminnasta vastaavan Riku Korosuon sekä viestinnän edustajien Ari Nevalaisen ja Leena Rindellin kanssa.

– Nyt alkavalla korkeakouluyhteistyöllä on Intrumille suuri merkitys tulevaisuuden työvoima- ja osaamistarpeita ajatellen, mutta näemme myös hienoja mahdollisuuksia projektiluonteisten tehtävien toteutuksessa yhdessä opiskelijoiden kanssa, linjaa Intrumin henkilöstöjohtaja Anu Eiro.

– Haaga-Helia on Suomen suurin liiketoimintaan painottuva ammattikorkeakoulu, jossa opetetaan juuri sellaisia aloja, jotka tukevat erityisen hyvin Intrumin liiketoimintaa. Markkinajohtajana Intrum pystyy tarjoamaan laajan kirjon luotonhallintaan liittyviä tehtäviä. Etsimme aktiivisesti uusia kykyjä asiakaspalveluun sekä luotonhallinnan asiantuntijatehtäviin, johon opinnot liiketaloudessa, journalismissa sekä informaatioteknologiassa valmistavat erinomaisesti, Eiro jatkaa.

Eiro odottaa paljon alkavalta yhteistyöltä: – Haaga-Helia on yksi halutuimmista ammattikorkeakouluista Suomessa, joka toimii aktiivisesti yhteistyössä liike-elämän toimijoiden kanssa ja panostaa huomattavasti myös tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaan. Luotonhallinta toimialana kehittyy ja muuttuu nopeasti, joten arvostamme yhteistyökumppaneissamme korkeaa osaamista sekä kykyä ja halua innovoida uutta. Meille Intrumissa laatu on kaiken toimintamme keskiössä ja Haaga-Helian auditoitu sekä akkreditoitu toiminta vastaa niitä laatuodotuksia, joita yhteistyökumppaneillemme asetamme.

Yhteistyön ensimmäiset askeleet tullaan ottamaan kuluvan kevään aikana, kun Intrum tulee esittäytymään Haaga-Heliaan ja valitsee oman nimikkoluokkansa.

Anu Eiro, johtaja, HR, Intrum Oy
puh: +358 407201447, sähköposti: anu.eiro@intrum.com

Leena Rindell, viestintäpäällikkö, Intrum Oy
puh: +358 50 376 1124, sähköposti: leena.rindell@intrum.com

KORJATTU TIEDOTE: Yritysten maksuviiveet laskusuunnassa vuoden loppua kohden26.2.2019 11:35:59 EETTiedote

TIEDOTTREESEEN KORJATTU MAKSUVIIVEELLISTEN YRITYSTEN PROSENTUAALISEN OSUUDEN MUUTOS. Vuoden 2018 lopussa 5,40 prosentilla yrityksistä ilmeni maksuviiveitä. Maksuviiveellisten yritysten prosentuaalinen osuus kaikista yrityksistä ei juurikaan muuttunut vuoden viimeisellä neljänneksellä verrattuna edelliseen vuoteen. Koko vuoden maksuviiveitä tarkasteltaessa yritysten maksuviiveissä on nähtävissä laskeva trendi kolmena peräkkäisenä vuonna loppuvuotta kohti, selviää Intrumin maksuviiveraportista.