Intrum ja Haaga-Helia ovat allekirjoittaneet sopimuksen partneriyhteistyöstä

Sopimuksen tavoitteena on luoda Haaga-Helian ammattikorkeakoulun ja Intrumin välille kokonaisvaltainen ja pitkäaikainen yhteistyö, josta hyötyvät niin Intrum kuin opiskelijat. Yhteistyöllä Intrum haluaa nousta esille kiinnostavana ja vastuullisena työnantajana nuorten keskuudessa ja tarjota heille näköalapaikkoja työelämään luotonhallinnan alalla.

Sopimuksen allekirjoittivat Haaga-Helian rehtori Teemu Kokko sekä Intrumin henkilöstöjohtaja Anu Eiro 28.3.2019 Haaga-Helian kampuksella yhdessä partneritoiminnasta vastaavan Riku Korosuon sekä viestinnän edustajien Ari Nevalaisen ja Leena Rindellin kanssa.

– Nyt alkavalla korkeakouluyhteistyöllä on Intrumille suuri merkitys tulevaisuuden työvoima- ja osaamistarpeita ajatellen, mutta näemme myös hienoja mahdollisuuksia projektiluonteisten tehtävien toteutuksessa yhdessä opiskelijoiden kanssa, linjaa Intrumin henkilöstöjohtaja Anu Eiro.

– Haaga-Helia on Suomen suurin liiketoimintaan painottuva ammattikorkeakoulu, jossa opetetaan juuri sellaisia aloja, jotka tukevat erityisen hyvin Intrumin liiketoimintaa. Markkinajohtajana Intrum pystyy tarjoamaan laajan kirjon luotonhallintaan liittyviä tehtäviä. Etsimme aktiivisesti uusia kykyjä asiakaspalveluun sekä luotonhallinnan asiantuntijatehtäviin, johon opinnot liiketaloudessa, journalismissa sekä informaatioteknologiassa valmistavat erinomaisesti, Eiro jatkaa.

Eiro odottaa paljon alkavalta yhteistyöltä: – Haaga-Helia on yksi halutuimmista ammattikorkeakouluista Suomessa, joka toimii aktiivisesti yhteistyössä liike-elämän toimijoiden kanssa ja panostaa huomattavasti myös tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaan. Luotonhallinta toimialana kehittyy ja muuttuu nopeasti, joten arvostamme yhteistyökumppaneissamme korkeaa osaamista sekä kykyä ja halua innovoida uutta. Meille Intrumissa laatu on kaiken toimintamme keskiössä ja Haaga-Helian auditoitu sekä akkreditoitu toiminta vastaa niitä laatuodotuksia, joita yhteistyökumppaneillemme asetamme.

Yhteistyön ensimmäiset askeleet tullaan ottamaan kuluvan kevään aikana, kun Intrum tulee esittäytymään Haaga-Heliaan ja valitsee oman nimikkoluokkansa.

Anu Eiro, johtaja, HR, Intrum Oy
puh: +358 407201447, sähköposti: anu.eiro@intrum.com

Leena Rindell, viestintäpäällikkö, Intrum Oy
puh: +358 50 376 1124, sähköposti: leena.rindell@intrum.com

Intrumin tutkimus: luottotappioiden riski suurempi kuin edellisen taantuman aikana, mikäli kotitalouksien tulonmuodostus heikkenee15.10.2019 07:00:00 EESTTiedote

Kotitalouksien tulot ovat jatkaneet kasvuaan, ja kasvu on nyt viiden vuoden takaisella tasolla. Samaan aikaan kulutus on kuitenkin kasvanut tuloja enemmän mikä viittaa siihen, että osa kulutuksesta tapahtuu luotolla. Intrumin tuoreen Nordic Debt Collection -analyysin mukaan luottoriskit näyttävät kasvavan, mikäli taantuma iskee Suomeen ja kuluttajien tulot pienenevät.

Yritysten maksuviiveet lisääntyneet vuodentakaisesta22.8.2019 07:00:00 EESTTiedote

Maksuviiveellisten yritysten suhteellinen osuus kaikista yrityksistä Suomessa on kasvanut 1,81 prosenttia vuodentakaisesta, selviää Intrumin yritysten maksuviivetutkimuksesta. Henkilöstöluokittain mitattuna yhä useammalla pienellä alle 20 henkilöä työllistävällä yrityksellä ilmeni maksuviiveitä kun taas suurten yli 100 henkilöä työllistävien maksuviiveellisten yritysten osuus kaikista yrityksistä oli laskenut.

Suomalaiset yritykset torjuvat maksuviiveitä perinnän ja luottotietojen tarkistamisen avulla25.6.2019 07:00:00 EESTTiedote

52 % suomalaisista yrityksistä kertoo käyttävänsä perintätoimistoa suojautuakseen maksuviiveiltä, selviää Intrumin Euroopan laajuisesta maksutaparaportista. Perinnän lisäksi 38 % suomalaisista yrityksistä kertoo käyttävänsä luottotietojen tarkistusta maksuviiveiden ehkäisyssä. Suomalaiset yritykset toivovat myös lainsäädännöstä apua pitkien maksuehtojen kuriin saamisessa.