Intrum ja Heeros aloittavat yhteistyön laskujen rahoituksessa

Kassavirran nopeuttaminen mahdollistaa koko ekosysteemin kasvun. Uuden sopimuksen myötä Intrumin rahoituspalvelut ovat nyt myös Heeroksen asiakkaiden käytössä – helposti ja nopeasti.

Yrityksen talouden kasvu on monen asian summa. Useat yritykset kokevat maksuviiveet yrityksen toimintaa jarruttavaksi tekijäksi. Laskujen rahoituspalvelu on yritykselle nopea keino vapauttaa laskusaatavat heti käyttöönsä.

”Mitä haavoittuvampi yrityksen kassa on, sitä tärkeämpää on etukäteen turvata jatkuva rahankierto. Heeroksen kanssa solmimamme yhteistyön avulla haluamme tukea Heeroksen asiakkaita kasvattamaan liiketoimintaansa turvallisesti ja hallitusti. Palvelumme antavat yrittäjälle enemmän valinnanvaraa liiketoimintansa suunnitteluun”, sanoo Tapio Miettunen Intrum Rahoituksesta.

Intrum solmi vuoden 2015 syksyllä Heeroksen kanssa yhteistyösopimuksen perintään liittyen. Yhteistyön laajentaminen on merkittävä lisä Heeroksen asiakkaiden palveluvalikoimaan.

”Yhteistyö rahoituksessa Intrumin kanssa tuo meille hyvän laajennuksen palvelutarjoamaamme. Digitalisaation myötä jokaiselle yritykselle voidaan tarjota helposti pääsy rahoitukseen. Uskon tiivistyvän yhteistyön Intrumin kanssa hyödyttävän asiakkaitamme", kertoo Heeroksen toimitusjohtaja Matti Lattu.

”Haluamme auttaa yrittäjiä suojautumaan kassavirran heilahteluilta sekä antaa heille vapautta keskittyä ydinliiketoimintaansa. Laskujen rahoituspalvelu on erittäin tehokas keino tasapainottaa maksamiseen liittyviä epävarmuuksia”, toteaa Arto Haukka, Intrum Rahoituksen maajohtaja.

Intrumin ja Heeroksen yhteistyö on astunut voimaan marraskuussa 2017.

Lisätietoja yhteistyöstä antavat:

Tapio Miettunen, myyntipäällikkö, Intrum Rahoitus Oy, puh: 040 565 4667

Arto Haukka, maajohtaja, Intrum Rahoitus Oy, puh: 050 433 5169

Tomi Ingerttilä, kumppanuusjohtaja, jälleenmyynti, Heeros Oyj, 040 734 6449

Matti Lattu, toimitusjohtaja, Heeros Oyj, 040 7625525

Intrum on luotonhallintapalveluiden markkinajohtaja, joka parantaa laajan palveluvaikoimansa avulla asiakkaidensa rahankiertoa ja pitkän aikavälin kannattavuutta. Intrum-konsernin palveluksessa on yhteensä 8 000 terveen talouden asiaa ajavaa työntekijää.

Heeros on suomalainen sähköisiin SaaS (Software-as-a-Service)-pohjaisiin taloushallinnon ratkaisuihin erikoistunut ohjelmistoyritys.Heeroksen asiakkaita ovat pääasiassa tilitoimistot sekä pienten ja keskisuurten yritysten talousosastot. Heeroksen pääkonttori sijaitsee Helsingissä ja muut Suomen toimistot Jyväskylässä ja Turussa. Vahvasti kansainvälistymiseen panostavalla Heeroksella on lisäksi ulkomaiset toimipisteet Rotterdamissa ja Tukholmassa.

Heeros-konsernin liikevaihto 31.12.2016 päättyneellä tilikaudella oli 6,6 miljoonaa euroa ja käyttökate 0,5 miljoonaa euroa. Vuoden 2016 liikevaihdosta oli 86% jatkuvaa eli kuukausimaksuista ja transaktiomaksuista muodostuvaa tasaista tulovirtaa. Kaupankäynti Heeroksen osakkeilla First North -markkinapaikalla alkoi 10.11.2016 kaupankäyntitunnuksella HEEROS. www.heeros.com

Intrum-konserni on Euroopan johtava luotonhallintapalveluiden asiantuntija, joka parantaa palveluillaan toimeksiantajiensa rahankiertoa ja pitkän aikavälin kannattavuutta.

Intrum ja Lindorff yhdistyivät 27. kesäkuuta 2017 ja muodostavat nyt yhdessä luotonhallintapalveluiden markkinajohtajan. Vuonna 1898 perustettu Lindorff tarjoaa yrityksille perintä- ja saatavien ostopalvelua sekä laskutus- ja maksutapapalveluita. Vuonna 1923 perustettu Intrum parantaa laajan palveluvalikoimansa avulla toimeksiantajiensa rahankiertoa ja pitkän aikavälin kannattavuutta.

Yhdessä Intrum ja Lindorff toimivat 23 Euroopan maassa. Niiden palveluksessa on yhteensä 8 000 terveen talouden asiaa ajavaa työntekijää. Yhdistyneen yrityksen 12 kuukauden pro forma -liikevaihto maaliskuun 2017 loppuun oli 1 352 miljoonaa euroa ja sen pääkonttori sijaitsee Tukholmassa. Intrum Justitia AB on listattu pörssissä (Nasdaq Stockholm). www.intrum.fiwww.intrum.comwww.lindorff.com

Intrum Oy:n toimitusjohtaja Tommi Sova: ”Jokainen virheellinen luottopäätös on turha. Ongelma olisi ratkaistavissa positiivisen maksutiedon lisäämisellä luottorekisteriin jo nykyisen lainsäädännön puitteissa”12.7.2018 09:45Tiedote

Yli sadan kansanedustajan allekirjoittama lakialoite maksuhäiriömerkinnän nopeammaksi poistamiseksi luovutettiin kesäkuussa eduskunnalle. Lakialoitteessa esitetään luottotietolain muuttamista niin, että maksuhäiriömerkinnät poistetaan luottotietorekisteristä aina, kun velka on suoritettu, se on vanhentunut tai velan peruste on poistunut.