Intrum vahvistaa kasvuaan ostamalla Posti Group Oyj:n tytäryhtiön OpusCapitan perintäliiketoiminnot Suomessa

Intrum on ostanut Posti Group Oyj:n tytäryhtiön OpusCapitan perintäliiketoimintaa harjoittavat toiminnot. Kauppa on osa Intrumin kasvustrategiaa ja vahvistaa yrityksen asemaa useilla toimialoilla. Sopimuksen arvoa ei ole julkistettu.

Intrum on johtava luotonhallintapalveluiden tarjoaja Suomessa, jonka palveluja käyttää vuosittain yli 21 000 asiakasta lähes kaikilta toimialoilta. OpusCapitan koko perintäliiketoimintojen ostaminen tuo Intrumille merkittäviä uusia asiakkuuksia useilta toimialoilta, kuten rahoituksessa ja kiinteistönhallinnassa.

- OpusCapitan perintäliiketoimintojen hankinta tuli meille ajankohtaiseksi, sillä halusimme vahvistaa yrityksemme kasvua haastavassa markkinatilanteessa. Tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme markkinoiden täydellisimmät ja luotettavimmat luottotietopalvelut, sekä saumattoman laskujen välityspalvelun yrityksen toimialasta, sijainnista ja koosta riippumatta. OpusCapitalla on merkittävää osaamista useilta toimialoilta perintäliiketoiminnassa, joka yhdistettynä Intrumin paikallistuntemukseen tarjoaa uusille asiakkaillemme entistä syvemmän asiantuntemuksen laskutuksen koko elinkaaren ajalle”, kertoo Intrumin kehitysjohtaja Antti Eskola.

Liiketoimintakauppa allekirjoitettiin 14.3.2018, ja liiketoiminnan siirtyminen Intrumille tapahtuu arviolta maaliskuun 2018 loppuun mennessä.

Intrumilla on kaupan jälkeen Suomessa yhteensä noin 440 työntekijää Turun, Tampereen, Helsingin, Jyväskylän ja Oulun toimipisteissä.

Tommi Sova, toimitusjohtaja, Intrum, puh: +358 9 2291 1628
Antti Eskola, kehitysjohtaja, Intrum, puh: +358 50 304 7748

Intrum-konserni on Euroopan johtava luotonhallintapalveluiden asiantuntija, joka parantaa palveluillaan toimeksiantajiensa rahankiertoa ja pitkän aikavälin kannattavuutta.

Intrum ja Lindorff yhdistyivät 27. kesäkuuta 2017 ja muodostavat nyt yhdessä luotonhallintapalveluiden markkinajohtajan. Vuonna 1898 perustettu Lindorff tarjoaa yrityksille perintä- ja saatavien ostopalvelua sekä laskutus- ja maksutapapalveluita. Vuonna 1923 perustettu Intrum parantaa laajan palveluvalikoimansa avulla toimeksiantajiensa rahankiertoa ja pitkän aikavälin kannattavuutta.

Yhdessä Intrum ja Lindorff toimivat 23 Euroopan maassa. Niiden palveluksessa on yhteensä 8 000 terveen talouden asiaa ajavaa työntekijää. Yhdistyneen yrityksen 12 kuukauden pro forma -liikevaihto maaliskuun 2017 loppuun oli 1 352 miljoonaa euroa ja sen pääkonttori sijaitsee Tukholmassa. Intrum Justitia AB on listattu pörssissä (Nasdaq Stockholm). www.intrum.fiwww.intrum.comwww.lindorff.com

Intrum Oy:n toimitusjohtaja Tommi Sova: ”Jokainen virheellinen luottopäätös on turha. Ongelma olisi ratkaistavissa positiivisen maksutiedon lisäämisellä luottorekisteriin jo nykyisen lainsäädännön puitteissa”12.7.2018 09:45Tiedote

Yli sadan kansanedustajan allekirjoittama lakialoite maksuhäiriömerkinnän nopeammaksi poistamiseksi luovutettiin kesäkuussa eduskunnalle. Lakialoitteessa esitetään luottotietolain muuttamista niin, että maksuhäiriömerkinnät poistetaan luottotietorekisteristä aina, kun velka on suoritettu, se on vanhentunut tai velan peruste on poistunut.