Intrum vahvistaa kasvuaan ostamalla Posti Group Oyj:n tytäryhtiön OpusCapitan perintäliiketoiminnot Suomessa

Intrum on ostanut Posti Group Oyj:n tytäryhtiön OpusCapitan perintäliiketoimintaa harjoittavat toiminnot. Kauppa on osa Intrumin kasvustrategiaa ja vahvistaa yrityksen asemaa useilla toimialoilla. Sopimuksen arvoa ei ole julkistettu.

Intrum on johtava luotonhallintapalveluiden tarjoaja Suomessa, jonka palveluja käyttää vuosittain yli 21 000 asiakasta lähes kaikilta toimialoilta. OpusCapitan koko perintäliiketoimintojen ostaminen tuo Intrumille merkittäviä uusia asiakkuuksia useilta toimialoilta, kuten rahoituksessa ja kiinteistönhallinnassa.

- OpusCapitan perintäliiketoimintojen hankinta tuli meille ajankohtaiseksi, sillä halusimme vahvistaa yrityksemme kasvua haastavassa markkinatilanteessa. Tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme markkinoiden täydellisimmät ja luotettavimmat luottotietopalvelut, sekä saumattoman laskujen välityspalvelun yrityksen toimialasta, sijainnista ja koosta riippumatta. OpusCapitalla on merkittävää osaamista useilta toimialoilta perintäliiketoiminnassa, joka yhdistettynä Intrumin paikallistuntemukseen tarjoaa uusille asiakkaillemme entistä syvemmän asiantuntemuksen laskutuksen koko elinkaaren ajalle”, kertoo Intrumin kehitysjohtaja Antti Eskola.

Liiketoimintakauppa allekirjoitettiin 14.3.2018, ja liiketoiminnan siirtyminen Intrumille tapahtuu arviolta maaliskuun 2018 loppuun mennessä.

Intrumilla on kaupan jälkeen Suomessa yhteensä noin 440 työntekijää Turun, Tampereen, Helsingin, Jyväskylän ja Oulun toimipisteissä.

Tommi Sova, toimitusjohtaja, Intrum, puh: +358 9 2291 1628
Antti Eskola, kehitysjohtaja, Intrum, puh: +358 50 304 7748

KORJATTU TIEDOTE: Yritysten maksuviiveet laskusuunnassa vuoden loppua kohden26.2.2019 11:35:59 EETTiedote

TIEDOTTREESEEN KORJATTU MAKSUVIIVEELLISTEN YRITYSTEN PROSENTUAALISEN OSUUDEN MUUTOS. Vuoden 2018 lopussa 5,40 prosentilla yrityksistä ilmeni maksuviiveitä. Maksuviiveellisten yritysten prosentuaalinen osuus kaikista yrityksistä ei juurikaan muuttunut vuoden viimeisellä neljänneksellä verrattuna edelliseen vuoteen. Koko vuoden maksuviiveitä tarkasteltaessa yritysten maksuviiveissä on nähtävissä laskeva trendi kolmena peräkkäisenä vuonna loppuvuotta kohti, selviää Intrumin maksuviiveraportista.