Investoinnit Turun keskustaan jatkuvat - Turun Osuuskauppa uudistaa Wiklund-keskuksen ruokakaupan

Turun Osuuskauppa jatkaa vahvaa investointiohjelmaansa uudistamalla ja laajentamalla torin laidalla sijaitsevan S-market Wiklund Herkun. Ruokakaupan laajennus on osa Wiklund-keskuksen vuonna 2018 alkanutta uudistus- ja kehityshanketta.

- Olemme vahvasti mukana Turun keskusta-alueen ja sen vetovoimaisuuden kehittämisessä. Viihtyisä ja eläväinen keskusta-alue hyödyttää paitsi alueen asukkaita ja matkailijoita, myös meitä alueella toimivia yrityksiä ja tukee lisäksi alueellista talouskasvua, toteaa Turun Osuuskaupan toimitusjohtaja Antti Heikkinen.

Viime vuonna Wiklund-keskuksessa valmistuneet Sokos Wiklundin sekä hotellien ja ravintoloiden uudistukset saavat pian jatkoa, kun myös S-market Wiklund Herkku laajennetaan ja uudistetaan. Wiklund-keskukseen tehdyt investoinnit kohoavat nyt yhteensä 33 miljoonaan euroon.

- S-marketin uudistustöiden suunnittelu aloitetaan lähipäivinä. Uudistuksen myötä kauppa saa noin 1400 neliötä lisää tilaa sekä yhdyskäytävät toriparkista.Toinen yhdyskäytävä vie suoraan parkkihallista S-markettiin ja toinen näköalahissillä Original Sokos Hotel Wiklundille ja sen yhteydessä toimiviin ravintoloihin sekä Sokos Wiklundille. Uudistus- ja laajennustöiden aikataulu varmistuu Turun Toriparkin ja torin kannen valmistumisajankohdan tarkentuessa. Aiomme rakentaa Herkusta keskustan ylivoimaisimman ja herkullisimman ruokakaupan, joka hurmaa valikoimillaan ja palvelullaan, Heikkinen kertoo.

Turun Osuuskauppa on parin viime vuoden aikana kehittänyt voimakkaasti muun muassa marketverkostoaan. Tämän vuoden toukokuussa avattiin S-market Manhattan Turun Pitkämäkeen, kesällä valmistui S-market Paraisten uudistus ja S-market Liedon käynnissä oleva uudistus on valmis jouluun mennessä. Loppuvuoden aikana uudistetaan lisäksi Sale Laivurinkatu Telakkarannassa. Keväällä aloitettu S-markettien konseptiuudistus viedään tämän vuoden aikana läpi yhdeksässä S-marketissa.  Kaikkien Prismojen käyttötavaraosastot ja neljän Prisman ruokatorit ovat uudistuneet kevään aikana. Syksyllä uudistetaan Prisma Myllyn, Itäharjun ja Länsikeskuksen hedelmä- ja vihannesosastot sekä panimo- ja leipäosastot.

- Tavoitteenamme on kasvattaa marketkaupan markkinaosuutta erityisesti Turussa ja teemme tämän eteen päämäärätietoista työtä paitsi uudistamalla verkostoamme myös etsimällä uusia kauppapaikkojen Turun keskusta-alueelta ja sen tuntumassa. Saman aikaisesti kehitämme verkostoamme ja palvelujamme kaikilla toimialoilla Varsinais-Suomessa. Viimeisen reilun kolmen vuoden aikana olemme investoineet toimialueemme kehittämiseen yhteensä noin 120 miljoonaa euroa, Heikkinen summaa.

Lisätietoja: Turun Osuuskauppa, toimitusjohtaja Antti Heikkinen, puh. 010 764 4003

Lähes 29 000 ääntä Turun Osuuskaupan edustajiston vaaleissa – noin puolet valituksi tulleista uusia jäseniä15.4.2024 11:37:15 EEST | Tiedote

Turun Osuuskaupan edustajistoon on valittu 60 uutta jäsentä, jotka huolehtivat, että osuuskaupan alueellista roolia, palveluita ja etuja kehitetään omistajien toiveita kuunnellen. Turun Osuuskaupan edustajiston vaaleissa annettiin yhteensä 28 872 ääntä, mikä on 384 enemmän kuin edellisissä vaaleissa. Äänioikeuttaan käytti 16,6 prosenttia jäsenistä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa ja niiden omistama Suomen osuuskauppojen keskuskunta eli SOK. Tänä keväänä edustajiston vaalit pidetään kymmenessä alueosuuskaupassa. - Osuuskauppavaalit kiinnostivat mukavasti Turun Osuuskaupan asiakasomistajia. Tästä kertoo sekin, että saimme edustajistoon yhteensä 31 uutta jäsentä. Iso kiitos kaikille äänestäneille, sanoo Turun Osuuskaupan asiakkuuspäällikkö Anna Sainio. Yhteensä osuuskaupan edustajiston vaaleissa oli ehdolla 365 jäsentä. Osuuskaupan edustajistoon tuli valituksi yhteensä 60 henkilöä, joista 34 oli naisia ja 26 miehiä. Uusia edustajiston jäseniä on joukossa 31. Valittujen keski-ikä

Turun Osuuskauppa valmistautuu tulevaisuuden kiinteistöhankkeisiin - Anniina Savisalo hankekehityspäälliköksi Turun Osuuskauppaan12.4.2024 15:42:21 EEST | Tiedote