IoT Paja -säätiö laajentaa tukivalikoimaansa: myös rahallista tukea IoT-laitteiden kehittämiseen ja markkinoille tuomiseen

IoT Paja -säätiö auttaa yrityksiä alkuun toimimalla ponnahduslautana IoT-ratkaisujen alkuvaiheen laitekehityksessä. Säätiö on syyskuusta 2017 tarjonnut alan yrityksille mahdollisuuden työskennellä laboratoriossaan ja hyödyntää henkilöstönsä tuotteistamisosaamista. Tästä päivästä alkaen säätiön asiakkaaksi hyväksytyt ja siellä työskentelevät yritykset voivat hakea myös taloudellista tukea tuotteen suunnitteluun, patentointiin, testaukseen, valmistukseen, esittelyyn ja markkinointiin.

Rahoituksen myöntämisestä ja määrästä päättää Pajan johto hakemusten ja oman harkintansa perusteella. Rahoitus on 4 000, 10 000 tai 20 000 euroa, ja sitä voidaan myöntää samaan hankkeeseen maksimissaan kolme kertaa kahdessa vuodessa. Kokonaisrahoitus yhdelle hankkeelle voi olla enintään 40 000 euroa.

”Rahoitus täydentää jo ennestään laajaa tukivalikoimamme IoT-laitekehityksen alussa oleville pk-yrityksille ja startupeille. Meillä on tarjota yritysten käyttöön ilmaiseksi erittäin monipuolinen laboratorio. Ne saavat tuekseen myös tiimimme huippuosaajat tuotteistamisen, mekaniikan, elektroniikan ja ohjelmistosuunnittelun aloilta”, kertoo
IoT Paja -säätiön toimitusjohtaja Matti Hellgrén.

Säätiön laboratorion asiakkaaksi voivat hakea kaikkialla Suomessa IoT-alalla toimivat startup- ja pk-yritykset. Hakemuksen voi jättää osoitteessa www.iotpaja.fi. Rahoitusta haetaan erillisellä lomakkeella, jonka yritys saa laboratoriossa työskennellessään.

IoT Paja on voittoa tavoittelematon säätiö. Se toimii itsenäisesti, omalla henkilöstöllään ja tukee alan yrityksiä kehitysalustoista riippumatta. Säätiön antama tuki on vastikkeetonta eikä johda omistus- tai IPR-sitoumuksiin. Säätiö ja laboratoriotilat sijaitsevat Espoossa Keilalahdessa.

IoT Paja -säätiön laboratorio avasi ovensa syyskuussa 2017. Vuoden 2017 aikana yhteistyöhakemuksia tuli 36 ja säätiön tuen piiriin hyväksyttiin 31 yritystä.

www.iotpaja.fi

Lisätiedot:

Matti Hellgrén, toimitusjohtaja
matti.hellgren@iotforge.fi
P. 040 5002882

IoT Paja -säätiö tukee startup- ja pk-yrityksiä IoT-tuotteiden kehityksessä.Säätiö tarjoaa yritykselle mahdollisuuden hyödyntää säätiön henkilöstön osaamista ja laboratoriota yrityksen idean tuotteistamisessa. Laboratorioon hyväksytyt yritykset voivat hakea säätiöltä myös taloudellista tukea. IoT Paja on voittoa tavoittelematon säätiö, joka toimii itsenäisesti, omalla henkilöstöllään ja tukee alan yrityksiä kehitysalustoista riippumatta. Säätiön antama tuki on vastikkeetonta eikä johda omistus- tai IPR-sitoumuksiin.

Lue lisää julkaisijalta IoT Paja -säätiö