STT Viestintäpalvelut

IROResearch STT Viestintäpalveluiden yhteistyökumppaniksi

Jaa
Mediaseurantayritys STT Viestintäpalvelut Oy ja Tutkimustoimisto IROResearch Oy aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on auttaa organisaatioita mittaamaan kokonaisvaltaisesti viestinnän vaikutuksia. Yritykset tuottavat yhteistyössä räätälöityjä palveluita, joiden avulla viestintätoimenpiteiden vaikutukset voidaan osoittaa sekä saavutetun mediajulkisuuden analysoinnin että suoraan kohderyhmiin suunnattujen mittausten avulla.

Käytännössä yhteistyö tarkoittaa, että viestinnän eri mittausvaiheet on mahdollista kytkeä paremmin toisiinsa. Esimerkiksi mainetta voi mitata niin media-analyyseillä kuin kohderyhmätutkimuksella. STT Viestintäpalveluiden ja IROResearchin asiantuntijat tekevät tässä yhteistyötä, jolloin viestinnän vaikuttavuutta mittaavan organisaation mittaamisprosessin eri osa-alueet tulevat selkeämmin osaksi samaa kokonaisuutta ja helpommin johdettavaksi.

”Viestinnän vaikuttavuuden mittaamiseen ei satsata riittävästi, joten viestinnän merkitystä on helppo aliarvioida kulmahuoneessa. Haluamme tällä yhteistyöllä tuoda saataville mittausmetodien kokonaisuuden, jonka tuloksia on mahdoton jättää huomiotta. Näin haluamme osaltamme vahvistaa viestinnän ammattilaisten kykyä keskustella ylimmän johdon kanssa esimerkiksi budjettiasioista”, sanoo STT Viestintäpalveluiden liiketoimintajohtaja Mika Roman.

Viestinnän vaikuttavuuden mittaaminen on viestintäjohdon mielestä tärkeä työtehtävä, mutta mittaamisprosessissa ja sen johdettavuudessa on monessa organisaatiossa vielä kehitettävää (ks. STT Viestintäpalvelut ja ProCom ry:n tutkimus viestinnän mittaamisesta). Tutkimustulokset puhuvat sen puolesta, että STT Viestintäpalveluiden ja IROResearchin yhteistyölle on tilausta.

”Viestinnän vaikutuksia suoraan kohderyhmään pitäisi tutkia enemmän ja systemaattisemmin. Viestinnän tavoitteena on tiedon välittäminen ja vaikuttaminen mielipiteisiin. Tuntumani on, että viestinnän vaikutusten tutkimista niin ennakkoon testaten kuin systemaattisesti seuraten luullaan niin mutkikkaaksi, ettei sitä haluta edes ajatella. Se on monessa tapauksessa kuitenkin harhaluulo. Kun STT Viestintäpalveluiden asiantuntemus mediaseurannassa ja -analyyseissä yhdistetään IROResearchin ammattitaitoon mielipiteiden tutkimisessa, syntyy uutta osaamista ja tietoa”, kertoo IROResearchin toimitusjohtaja Markku Martikainen.

Yhteyshenkilöt

Mika Roman,
liiketoimintajohtaja STT Viestintäpalvelut Oy,
0400 393155, mika.roman@stt.fi


Markku Martikainen,
toimitusjohtaja IROResearch Oy,
0500 508600, markku.martikainen@iro.fi

Linkit

Tietoja julkaisijasta

STT Viestintäpalvelut
STT Viestintäpalvelut
Porkkalankatu 20 A
00180 Helsinki

(09) 6958 1286http://www.viestintapalvelut.fi

STT Viestintäpalvelut on asiantuntija mediaviestinnässä, mediaseurannassa sekä julkisuusanalyyseissä. IROResearch Oy on moniosaaja mielipiteiden tutkimisessa ja tulosten tulkitsemisessa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta STT Viestintäpalvelut

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye