Is healthcare digitalisation progressing and ethical discussion going to leap behind?

A two-day Ethical leadership and management symposium will be held from 5th to 6th October at Laurea University of Applied Sciences Tikkurila campus.

As the main lecturer of the symposium on Thursday, Dr. Joke Lemiengre (Leuven-Limburg University, Belgium) will talk on “Reflections from the Ethics of Care perspective”. Friday's main speaker is HUS's Research Director, Professor Anne Pitkäranta. She will lecture on “Using and Sharing Health and Well-Being Knowledge from the Ethical Point of View”.

The ethical leadership research area looks at how the managers takes into account the client, employee, and work community in their own actions and decisions. Today, healthcare digitalisation also brings new challenges and opportunities to the industry.

The international symposium is now held for the sixth time. The symposia have been part of a series of international symposiums organised by the FUAS alliance (the Federation of Universities Applied Sciences Lahti University of Applied Sciences, the HAMK University of Applied Sciences, and the Laurea University of Applied Sciences).

This year's Ethical Leadership and Management Symposium is open to all Master students of the FUAS Alliance and the 3AMK Strategic Alliance (Haaga-Helia, Laurea and Metropolia). Undergraduate students can complete symposiums (learning diary, participation and final assignment, 5 cr) as part of their studies.

More information:

Jorma Jokela

Jorma.jokela@laurea.fi

puh. 0400-945 738

Messut vangeille ja yhdyskuntaseuraamusta suorittaville nyt toista kertaa Suomessa17.5.2018 12:37Tiedote

Helsingin Dallapénpuistossa järjestetään tiistaina 22. toukokuuta toiset rikostaustaisille suunnatut messut. Tänä vuonna myös rikostaustaisten perheet on huomioitu erityisesti messujen ohjelmassa. Vankimessujen tarkoituksena on ohjata ja tuoda tietoa palveluista, joita vangit ja muut rikostaustaiset sekä heidän läheisensä voivat käyttää rangaistuksen aikana ja sen jälkeen. Messuilla esittäytyy asumispalvelujen, oppilaitosten ja työllistymishankkeiden edustajia, päihdetyön yksiköitä, lapsi-, perhe- ja omaistyön palveluja, sekä monia muita palveluntuottajia.