Isku

Isku investoi Lahden tehtaaseensa yli 20 miljoonaa ja uudistaa yritysilmeensä

Lahtelainen huonekaluvalmistaja Isku uudistuu täysin. Perheyrityksen uudistumisohjelma huipentuu tänä vuonna tuotannon yli 20 miljoonan euron investointiin Lahteen ja yritysilmeen uudistumiseen.

”Suurin salaisuutemme on se, että Isku tekee kalusteet Suomessa. Olemme tarkoituksella vetäneet kotiinpäin ja myyneet ulkomaiset tuotantoyksiköt pois. Haluamme pitää Suomen puolta ja nyt on hyvä aika investoida. Tämän vuoden loppuun mennessä meillä on Lahdessa Pohjois-Euroopan ja tietyiltä osin myös maailman modernein tehdas. Investoimme tuotannon modernisoitiin, logistiikkaan, laatuun ja energian säästöön työergonomiaa unohtamatta”, Isku-Yhtymän toimitusjohtaja Arto Tiitinen sanoo.

Koko Iskun tuotanto keskittyy yhdelle tehtaalle Lahteen. Tehtaan sisällä kaikki uudistuu pois lukien pintakäsittely, joka on jo modernisoitu aiemmin käyttämään liuotinvapaita pintakäsittelyaineita. Tuotanto on asiakasohjattua ja optimisarjakoko laskee 300 yksiköstä yhteen kappaleeseen.

”Komponentit liikkuvat tehtaalla linjoja pitkin. Näin ne eivät rikkoudu eivätkä unohdu väärään paikkaan. Säästö näkyy esimerkiksi siinä, että meillä on nyt 100 trukkia siirtelemässä tavaroita paikasta toiseen. Vuoden lopussa niitä on enää viisi”, Iskun tuotantojohtaja Mika Tyrväinen sanoo.

Tuotannossa Grada-linjasto edustaa maailman moderneinta tuotantoteknologiaa. Lämpömuovattavan puulevyn yhdistäminen robottiteknologiaan ja konelinjaan nopeuttaa kalusteiden valmistusta 60 prosentilla ja aseteaika pienenee 90 minuutista 9 minuuttiin perinteiseen tapaan nähden.

Uudistuva Isku keskittyy neljään tuotekategoriaan: School, Office, Health ja Home.Iskun liikevaihto on nyt 135 miljoonaa euroa. Investoinnit tehtaalle mahdollistavat liikevaihdon kaksinkertaistamisen. Isku tulee panostamaan uusien tuote- ja palvelukonseptien kehittämiseen, kotimaisiin materiaali-innovaatioihin, muotoiluun ja kumppanuuksiin.

Uudistumisohjelman ulkoinen ilmentymä tulee olemaan uusi yritysilme. Yritysilmeen suunnittelussa kumppanina on ollut N2 Albiino, jolla on näyttöä vaativista yritysilmeen muutoksista. ”Yritysilmeessä tulee esille nuorekkuus, modulaarisuus ja dynaamisuus. Uusi yritysilme näkyy ensimmäisen kerran 9.2.2016 Tukholman messuilla,” kertoo brändi- ja muotoilujohtaja Antti Olin.

Lisätiedot:

Arto Tiitinen, toimitusjohtaja, 0400-566875
Antti Olin, brändi- ja muotoilujohtaja, 044 792 3361
Mika Tyrväinen, tuotantojohtaja, 044 792 3177

Kuvat:

Liitteenä.

Isku
Mukkulankatu 19
15101 LAHTI

029 086 3000http://www.isku.fi
Isku on suomalainen vuonna 1928 Lahteen perustettu perheyritys.Isku suunnittelee, valmistaa ja markkinoi kalusteita ja kokonaisvaltaisiasisustusratkaisuja sekä koteihin että kouluihin,toimistoihin, terveydenhuoltoon ja kaikkiin julkisiin tiloihin. Koko Suomen kattavanIsku-myymäläketjun lisäksi Isku toimii Pohjoismaissa, Baltiassa, Puolassa, Venäjällä sekä Lähi-Idässä. Iskun omat huonekalutehtaat sijaitsevatLahdessa. Isku noudattaa ISO 9001 -laatujärjestelmää ja toimii aktiivisesti ekologisen tuotannon keittäjänä: Isku saiISO 14001 -ympäristösertifikaatin ensimmäisenä alalla, jatänä päivänä koko tuotanto on PEFC-sertifioitua, eli kaikenIskun käyttämän puun alkuperä on tunnettua ja kestävän kehityksenperiaatteiden mukaan tuotettua.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Isku

Iskun tehtaat eivät enää tarvitse ympäristölupaa29.10.2015 16:00Tiedote

Isku-Interior Oy/Tiedote 29.10.2015, klo 16.00. Iskun pitkäjänteinen työ tuotannon liuotin- eli VOC-päästöjen vähentämiseksi on johtanut siihen, että Iskun ympäristölupa on rauetettu Etelä-Suomen aluehallintoviraston päätöksellä. Ympäristöluvan rauettaminen on yksi merkittävä askel Iskun kehitysohjelmassa. Isku haluaa olla edelläkävijä ja tuottaa asiakkaille ympäristömyötäisiä tuotteita kotimaassa tuotetuista materiaaleista mahdollisimman pienin ympäristövaikutuksin.

Isku järjestää historiallisen suuren muotoilukilpailun10.9.2015 16:14Tiedote

Isku Interior Oy/10.9.2015. Isku järjestää ammattilaisille Suomi100 Muotoilukilpailun, joka juhlistaa maan 100-vuotispäivää ja suomalaista kalustemuotoiluosaamista. Kilpailu on kaksivaiheinen tuotesuunnittelukilpailu, jonka tavoitteena on löytää Iskun teolliseen valmistukseen ja myyntiin sopivia kalustetuoteperheitä. Palkintosumma on huomattavat 24 000€. Juryssa istuu muotoilualan tunnettujen nimiä; Sisustusarkkitehti SIO Jenni Roininen, Sisustusarkkitehti, Muotoilija SIO Päivi Meuronen, Sisustusarkkitehti, muotoilija Raimo Räsänen sekä Iskun puolelta Muotoilujohtaja Antti Olin, Hallituksen puheenjohtaja Seppo Vikström ja Toimitusjohtaja Arto Tiitinen. Kilpailu alkaa välittömästi ja voittaja julkistetaan 5.4.2016. Voittaneista ja kunniamaininnan saaneista ehdotuksista järjestetään näyttely.