Isku ja Osuuskauppa Keskimaa panostavat valinnoissaan Suomeen ja suomalaisuuteen

TIEDOTE 13.1.2017. Isku ja Keskimaa tekivät sopimuksen kalustetoimituksista Keskimaan uuteen pääkonttoriin Jyväskylässä. Sopimuksen molemmat osapuolet panostavat kotimaisuuteen. Isku investoi vuosien 2016-2017 aikana yli 20 miljoonaa euroa Lahdessa sijaitsevaan tehtaaseen.

”Keskimaan uudet tilat on suunniteltu käyttäjälähtöisesti. Keskimaan henkilökuntaa vieraili Isku tehtailla Lahdessa ja tilojen suunnitteluun etsittiin parhaat ratkaisut. Tuloksena syntyi kotimaisilla kalusteilla kalustettu moderni monitilatoimisto, joka kuvastaa Keskimaan arvoja ja tahtotilaa”, sanoo Isku-Yhtymän toimitusjohtaja Arto Tiitinen.

”S-ryhmän ja Keskimaan arvoihin kuuluu ’Kannamme vastuuta ihmisistä ja ympäristöstä.’ Isku pystyy PEFC-sertifikaatin avulla todistamaan kalusteissa käyttämänsä puun alkuperän ja noudattaa myös ISO9001  -laatujärjestelmää ja omaa ISO 14001 -ympäristösertifikaatin. Iskun kalusteiden kotimaisuusaste on korkea ja arvostamme suomalaisten työllistämistä Lahden tehtailla. Olemme Keskimaalla hyvin tyytyväisiä lopputulokseen”, sanoo Keskimaan toimitusjohtaja Antti Määttä.

LISÄTIEDOT:

Arto Tiitinen, toimitusjohtaja, Isku-Yhtymä Oy, puh. +358 400 566875, arto.tiitinen@isku.com

Antti Määttä, toimitusjohtaja, Keskimaa, puh. +358 50 5221011, antti.maatta@sok.fi

Isku on suomalainen Eino Vikströmin vuonna 1928 Lahteen perustama perheyritys. Iskun tuotteet ja palvelut ovat tunnettuja korkeasta laadustaan. Isku suunnittelee, valmistaa ja markkinoi kalusteita, palveluita sekä kokonaisvaltaisia sisustusratkaisuja koteihin ja kaikkiin julkisiin tiloihin, kouluihin, toimistoihin ja terveydenhuoltoon. Suomessa Isku toimii omien myynti- ja palvelukeskusten kautta. Kotimaan kattavan palveluverkoston lisäksi Isku toimii Pohjoismaissa, Baltiassa, Puolassa, Venäjällä, Lähi-idässä sekä toteuttaa projekteja ympäri maailmaa. Isku on keskittänyt koko tuotannon Lahteen. Isku on sertifioinut laatu-, ympäristö ja turvallisuusjärjestelmänsä ja ne ovat ISO 9001-, ISO 14001- ja OHSAS 18001-standardien mukaiset. Lisäksi Iskulla on oman tuotannon kattava PEFC (CoC) järjestelmä eli kaiken Iskun käyttämän puun alkuperä on tunnettua ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaan tuotettua.