Isku jatkaa määrätietoista työtä ympäristövastuun ja laadun ympärillä

Isku jatkaa pitkäjänteistä panostustaan ympäristövastuuseen ja on saanut Pohjoismaisen Joutsenmerkin käyttöoikeuden neljälle tuotteelleen. Samalla myyntitoiminnan voimakas kehitys jatkuu ja ISO 9001-laatujärjestelmä laajenee nyt kattamaan myös kotimaan myynnin.

Isku on saanut pohjoismaisen Joutsenmerkin käyttöoikeuden kahdelle Tendo-toimistokaapille, Lightness-asiakastuoleille, Matrix I -työpöydälle sekä Kivikko-istuimelle. Joutsenmerkityt tuotteet ja palvelut täyttävät tiukat ympäristövaatimukset, jotka perustuvat elinkaariajatteluun. Elinkaariajattelussa arvioidaan muun muassa materiaalien alkuperä, tuotannon ja käytön energiankulutus sekä kemikaalien käyttö ja jätteiden synty koko tuotanto- ja kulutusketjun aikana. Kriteerit on laadittu niin tiukoiksi, että vain pieni osa markkinoilla olevista kalusteista yltää niihin.

Iskun Joutsenmerkityistä tuotteista elinkaariajattelu toteutuu esimerkiksi Kivikko-istuimen kohdalla niin, että sen päämateriaali on vaahtomuovituotteiden hukka- ja leikkuupaloista syntynyttä ylijäämämateriaalia ja sen valmistuksessa syntyvä hukkamateriaali palautuu takaisin tuotantoprosessiin. Tuotteen muotoilija Henri Halla-aho on optimoinut materiaalin käyttöä myös huomioimalla tuotteen eri istuimien koot niin, että sen kuljettaminen on mahdollisimman tilatehokasta.

Isku laajensi sertifioidun ISO 9001 -standardin mukaisen laatujärjestelmän kotimaan myyntikenttään. Nyt Iskun ISO 9001 -laatusertifiointi kattaa kotimaan myynnin sekä tuotannon, hankinnan, tuotekehityksen ja muut tukitoiminnot Lahdessa. Näin varmistetaan korkea toiminnan ja asiakaspalvelun laatu sekä yhtenäiset toimintatavat koko maassa.

”Laatu- ja ympäristösertifiointien laajennus on osa strategiaamme. Laatujärjestelmällä haluamme varmistaa, että asiakaslupauksemme toteutuu samanlaisena koko Suomessa. Kehitämme tuottavuutta sekä keskitämme hankintaa kotimaisiin ja ympäristöystävällisiin materiaaleihin. Haluamme tarjota asiakkaille ympäristömyötäisiä Joutsenmerkittyjä tuotteita”, sanoo Iskun toimitusjohtaja Arto Tiitinen.

”Joutsenmerkityissä kalusteissa käytetyt materiaalit ja kemikaalit täyttävät tiukat kemikaalivaatimukset. Tuotteet eivät sisällä ympäristölle ja terveydelle haitallisia aineita eikä niiden käytöstä aiheudu haitallisia päästövaikutuksia. Puuraaka-aineiden alkuperä on jäljitettävissä ja valmistuksen energia- ja ilmastovaikutukset ovat vähäiset. Tuotteet täyttävät myös testatut tiukat laatuvaatimukset”, kertoo Joutsenmerkin johtava asiantuntija Harri Hotulainen.

Arto Tiitinen
Isku-Yhtymä Oy
puh. +358 400 566875
arto.tiitinen@isku.com