Isku täyttää 90 vuotta vuonna 2018 ja järjestää juhlavuoden kunniaksi muotoilukilpailun

Eino Vikström on perustanut Iskun vuonna 1928 Lahteen, missä sen parhaillaan kauttaaltaan modernisoituva huonekalutehdas sijaitsee Mukkulankadun varrella. Isku 90-muotoilukilpailu on tuotesuunnittelukilpailu, jonka tavoitteena on löytää uusia ja innovatiivisia ratkaisuja työympäristöihin, kodin ja vapaa-ajanasumisen ympäristöihin, oppimisympäristöihin sekä Health eli hoiva- ja terveydenhoitoympäristöihin.

Isku90-muotoilukilpailun palkintolautakuntaan on kutsuttu Petra Lassenius, Saara Renvall, Raimo Räsänen sekä Iskulta Seppo Vikström, Antti Olin ja Arto Tiitinen. Palkittavien kilpailutöiden on osoitettava korkeatasoista tuotemuotoiluosaamista sekä teollista valmistettavuutta.

”90-vuotiaan Iskun kunniaksi järjestämme Isku 90 -kalustemuotoilukilpailun, joka juhlistaa Iskun historiaa ja asemaa Suomen johtavana kalustealan teollisena toimijana. Etsimme uusia innovatiivisia ideoita, jotka soveltuvat modernisoituvaan tuotantoomme. Viiden finalistityön prototyypit toteutetaan Iskun DesignLabissä, jossa suunnittelijat voivat myös kokeilla ideoitaan Iskun tarjoamilla materiaaleilla. Muotoilukilpailu mahdollistaa myös muotoilijaverkostomme laajentamisen kansainvälisesti”, sanoo Iskun muotoilujohtaja Antti Olin.

Kilpailu löytyy osoitteesta http://www.isku90.fi

Kilpailuun liittyvät kysymykset: kilpailuinfo@isku.fi

Lisätietoja kilpailusta saa Iskun osastolta 4a31 Habitaren Showroomissa.

Antti Olin, muotoilujohtaja, Isku Interior Oy, puh. 044 792 3361, antti.olin@isku.com

Isku mukana Lontoon pörssin omistajayhtiö LSEG:n julkaisemalla eurooppalaisten kasvuyritysten listalla14.9.2017 15:06Tiedote

LeaseGreen suunnittelee ja rakentaa Iskun tilaaman Lahden ammattikorkeakoulun kiinteistötekniikan28.4.2017 08:15Tiedote

Isku-Yhtymä Oy/TIEDOTE 28.4.2017 KLO 8.15. LeaseGreen suunnittelee ja toteuttaa kiinteistötekniikan Lahden ammattikorkeakoulun uuteen kampukseen avaimet käteen -toteutuksena. LeaseGreenin vastuulla on automaatio, ilmanvaihto, lämmitys- ja viilennysratkaisut sekä aurinkosähköjärjestelmä. LAMKin uusia tiloja rakennetaan parhaillaan Iskun entiseen tehdaskiinteistöön, joka saneerataan täydellisesti. Kohteen talonrakentamisen töiden pääurakoitsija on SRV.

SRV on valittu toteuttamaan tilojen saneeraus Lahden ammattikorkeakoululle20.2.2017 10:00Tiedote

TIEDOTE 20.2.2017 KLO 10.00. Isku-Yhtymän Mukkulankatu 19:ään sijoittuvien Lahden ammattikorkeakoulun vuokratilojen saneeraustyö on vauhdissa. Uudenaikaisen ja Euroopan mittapuulla korkeatasoisen korkeakoulukampuksen pääurakoitsijana toimii SRV ja sivu-urakoitsijana LeaseGreen Oy. Tällä hetkellä työmaalla on meneillään väliseinä- ja maalaustyöt. Hankeaikataulu on suunniteltu siten, että LAMK aloittaa toimintansa Mukkulankadulla lukuvuoden 2018-2019 alusta lähtien.