Isku valitsi vuoden 2017 parhaat kumppanit

Isku valitsi vuoden 2017 parhaat tehtaan kumppanit sekä tuotekumppanit. Koskinen Oy valittiin vuoden 2017 kumppaniksi tehtaiden materiaalitoimittajana. Isku valitsi ER Pahvityö Oy:n vuoden 2017 kumppaniksi parhaan palvelun tarjoajana tehtaalle. Isku ja ER Pahvityö tekevät yhteistyötä pakkaussuunnittelussa. Isku valitsi Salli Systemsin ja Loook Industries Oy:n vuoden tuotekumppaneiksi. Salli Satulatuolit täydentävät Iskun mallistoa ergonomisilla satulatuoleilla, ja Loook Industries sai palkinnon suomalaisesta muotoilusta ja innovatiivisista tuotteistaan.

Kuvassa vasemmalta oikealle: Heikki Erkamo (ER Pahvityö), Ville Iivonen (Loook Industries Oy), Marie Jalkanen (Salli Systems), Ivar Gestranius (Loook Industries Oy), Kirsi Mannila (Salli Systems), Kevin Lahtinen (Loook Industries Oy), Jukka Pahta (Koskisen Oy) ja Jari Laine (Koskisen Oy).

Koskisen konserni on 109-vuotias puutuoteteollisuuden perheyritys, joka työllistää yli 1000 henkilöä. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli noin 270 miljoonaa euroa ja tästä vientiin meni yli puolet. Koskisen tuotantolaitokset sijaitsevat Järvelässä, Hirvensalmella, Vierumäellä, Venäjällä ja Puolassa. Konsernin puunhankinnasta vastaa Koskitukki.

”Koskisen Oy on Iskun pitkäaikainen ja luotettava kumppani, jonka levymateriaaleista syntyy laadukkaita tuotteita. Teemme pitkäjänteistä tuotekehitysyhteistyötä samoilla arvoilla; suomalaisuus, valmistettavuus ja kestävyys”, sanoo Iskun toimitusjohtaja Arto Tiitinen.

”On hieno saada tällainen tunnustus Iskulta, yhdeltä avainasiakkaaltamme. Tunnutus osoittaa, että olemme onnistuneet strategiassamme. Haluamme olla lähellä asiakkaitamme, täyttää palvelulupauksemme ja kehittää ratkaisuja asiakaan tarpeisiin. Toivotan onnea ja menestystä 90 -vuotiaalle Iskulle jatkuvan yhteistyön merkeissä”, sanoo Koskisen toimitusjohtaja Jukka Pahta.

ER Pahvityö on lahtelainen perheyritys, joka on erikoistunut pahvi- ja pakkaustuotteiden valmistamiseen sekä myyntiin ydinosaamisenaan mittatilauspakkaukset. Yrityksen arvot ovat kotimaisuudessa, ja siksi ER Pahvityö valmistaa kotimaisista raaka-aineista kotimaisten osaajien tekemiä ympäristöystävällisiä tuotteita.

”Teemme ER Pahvityön kanssa paljon tuotekehitystä pakkausten puolella. Pakkausten varastointi on lähellä Lahden tehtaitamme, ja ratkaisemme yhdessä nopeasti räätälöidyt pakkaustarpeet suoraan tuotannon kanssa. Meille on tärkeää, että pakkausmateriaalit tulevat kotimaisilta Stora Enson tehtailta”, sanoo Iskun toimitusjohtaja Arto Tiitinen.

”Me ER Pahvityöllä arvostamme, että saamme olla kumppanina Iskun kanssa jatkamassa suomalaista huonekalutekemisen perinnettä”, sanoo ER Pahvityön toimitusjohtaja Heikki Erkamo.

Suomalainen Salli Systems kehittää tällä hetkellä markkinoiden terveellisintä istumakonseptia ja valmistaa siihen liittyviä tuotteita. Konsepti perustuu kaksiosaisiin, keskiraollisiin Salli Satulatuoleihin ja laajaan ergonomian tutkimustietoon, jolla motivoidaan ja koulutetaan istujat saamaan uudenlaisesta istumisesta kaikki mahdollinen terveyshyöty irti.

”Salli Satulatuolit on yksi Iskun pitkäaikaisimmista tuotekumppaneista. Tuotteet ovat vuodesta toiseen myyntitilastojen kärjessä, sillä ne tarjoavat maailmanluokan ergonomiaa ja niillä on vahva kaupallinen tarina. Tuotteet tukevat Iskun mallistoa loistavasti”, sanoo Iskun toimitusjohtaja Arto Tiitinen.

”Salli Systemsin missiona on istumisen uudistaminen koko maailmassa. On mahtavaa, että maailma on nyt valmis kehittymään ja vastaanottamaan uuden terveellisen istumistavan”, sanoo Salli Systemsin toimitusjohtaja Kirsi Mannila.

Loook Industries Oy on vuonna 2009 kahden muotoilijan, Ivar Gestraniuksen ja Kevin Lahtisen, perustama suomalainen, nopeasti kasvava designyritys. Loook Industries suunnittelee innovatiivisia tuotteita, jotka inspiroivat ja kannustavat vuorovaikutukseen sekä yhteistyöhön. Tuotteilla parannetaan yksityisyyttä ja akustiikkaa julkisissa tiloissa sekä toimistoympäristöissä, joista esimerkkinä useita globaaleja referenssejä.

”Loook Industriesin tuotteet ovat ennakkoluulottomia ja innovatiivista suomalaista muotoilua. Teemme yhdessä esimerkillistä työtä malliston kehittämisessä, asiakastilaisuuksissa sekä asiakasprojekteissa”, sanoo Iskun toimitusjohtaja Arto Tiitinen.

”Arvostamme valintaa erittäin korkealle, sillä Isku Interior on merkittävä kumppani ja yhteistyö kehittyy jatkuvasti. Palamme halusta olla mukana Iskun reippaalla kasvu- ja innovaatioagendalla, jotta tuotteemme tekevät uusin tavoin työskentely- ja oppimisympäristöistä viihtyisämpiä jatkossakin”, sanoo Loook Industries Oy:n toimitusjohtaja Kevin Lahtinen.

Arto Tiitinen, toimitusjohtaja, Isku
puh. 0400 566875, arto.tiitinen@isku.com