Iskun työtuolit ovat maailman ensimmäiset M1-luokitellut työtuolit

Ensimmäinen pehmustettujen työtuolien vähäpäästöisyydestä kertova M1-luokitus myönnettiin Iskun Step+ ja Still-työtuolisarjoille. Isku osallistui työtuoleillaan Rakennustietosäätiön RTS:n organisoimaan ja Työsuojelurahaston tukemaan projektiin, jossa selvitettiin työtuolien päästöjä sisäilmaan.

M1-luokituksen saivat työtuolisarjojen kangaspäällysteiset mallit, jotka on verhoilu Step, Step Melange, Runner, Fighter sekä Fame, Fame Hybrid ja Crisp -kankailla. Hyvä sisäilmasto edellyttää sisäilma-asioiden huomioon ottamista suunnittelun, rakentamisen ja käytön kaikissa vaiheissa. Sen lopulliseen laatuun vaikuttavat monien muiden tekijöiden ohella sisätilojen rakennusmateriaalit, huonekalut ja sisustusmateriaalit.

”Tuotteiden vähäpäästöisyys on ensiarvoisen tärkeää kaikissa työympäristöissä, ja se korostuu satojen ihmisten monitilatoimistoissa, jolloin tuotteiden määrä ja niiden aiheuttamat päästöt ovat moninkertaisia. Olemme tehneet vuosia töitä tuotteidemme ympäristöystävällisyyden ja materiaalien terveellisyyden varmistamiseksi. Haluamme tarjota asiakkaillemme turvallisia ja testattuja tuotteita”, sanoo Iskun toimitusjohtaja Arto Tiitinen.

Rakennusmateriaalien päästöluokitus esittää vaatimukset tavanomaisissa työ- ja asuintiloissa käytettäville materiaaleille hyvän sisäilman laadun kannalta. Päästöluokitukset myöntää Rakennustietosäätiö RTS sr.

Rakennusmateriaalien päästöluokituksia on myönnetty vuodesta 1996 lähtien, joulukuussa 2017 luokiteltuja tuotteita on jo 4323 kappaletta. Vuodesta 2014 lähtien M1-luokitusta on voinut hakea päällystämättömille huonekaluille, kuten pöydille, lipastoille ja hyllyille ja kiintokalusteille. Nyt M1-luokituksen haku on mahdollista myös pehmustetuille työtuoleille.

Arto Tiitinen, toimitusjohtaja
Isku, puh. 0400 566 875
arto.tiitinen@isku.com

Hanna Eskola
laatu- ja ympäristöjohtaja, Isku
hanna.eskola@isku.com

Arja Valtanen, tuotepäällikkö, Rakennustietosäätiö RTS sr
Laura Sariola, luokituspäällikkö, Rakennustietosäätiö RTS sr,
sähköpostit: etunimi.sukunimi@rakennustieto.fi

Isku valitsi vuoden 2017 parhaat kumppanit29.1.2018 10:00Tiedote

Isku valitsi vuoden 2017 parhaat tehtaan kumppanit sekä tuotekumppanit. Koskinen Oy valittiin vuoden 2017 kumppaniksi tehtaiden materiaalitoimittajana. Isku valitsi ER Pahvityö Oy:n vuoden 2017 kumppaniksi parhaan palvelun tarjoajana tehtaalle. Isku ja ER Pahvityö tekevät yhteistyötä pakkaussuunnittelussa. Isku valitsi Salli Systemsin ja Loook Industries Oy:n vuoden tuotekumppaneiksi. Salli Satulatuolit täydentävät Iskun mallistoa ergonomisilla satulatuoleilla, ja Loook Industries sai palkinnon suomalaisesta muotoilusta ja innovatiivisista tuotteistaan.