Boat Store Finland Oy

Italialaiskaunotar Riva Iseo venemessujen vetonaulaksi

Helsingin venemessuille saadaan häivähdys suomalaiseen veneilyyn harvemmin liitettävää luksusta, kun Boat Store Finland tuo Messukeskukseen ihasteltavaksi klassisen italialaiskaunottaren, Riva Iseon. Reilun kahdeksan metrin mittainen päiväretkivene tarjoaa mukavat olot kuudelle hengelle.
Riva on tunnetuin Boats Storen edustaman italialaisen Ferretti Groupin venemerkeistä. Kaunislinjaisia veneitä on valmistettu vuodesta 1842 lähtien Iseo-järven rannalla Pohjois-Italian Lombardiassa.

Boat Store Finlandin toimitusjohtaja Tomi Varjosen mukaan Riva ei jää kaikille unelmaksi, vaan ensimmäinen tehdastuore vene myytiin Suomeen jo syksyllä.

”Erityisesti Rivan pienemmillä klassikkomalleilla on hyvät näkymät Suomessa”, Varjonen sanoo.

Aivan jokaisen pursiseuran laituriin Iseo ei päädy, sillä messuveneen hintaneuvottelut aloitetaan reilun 350 000 euron tasolta. Rahalla saa taitavien käsityöläisten viimeistelemää laatua, joka tuo mieleen luksustason klassiset urheiluautot. Esimerkiksi mahonkipinnat on suojattu 20 lakkakerroksella, joista ensimmäiset kymmenen lakataan käsin ja peilinkiiltävä pinta saadaan aikaiseksi kymmenellä ruiskutetulla kerroksella. 320-hevosvoimaisella moottorilla veneen huippunopeus on 40 solmua.

Riva on erityisen tunnettu päiväretkeilyyn sopivista luksustason avoveneistään, mutta 15 veneen mallistossa on suurempiakin aluksia aina yli satajalkaisiin jahteihin saakka.

Rivan rinnalle Ferrettin luksusjahti

Riva Iseon lisäksi messuilla nähdään toinenkin Ferretti Groupin vene, luksustason flybridge Ferretti Yacht 450. Ferretti-malliston pienempää päätä edustava 450 on lähes 800 000 euron arvoinen.

Ferrettin omalla nimellä kulkevaan mallistoon kuuluu kahdeksan luksusluokan flybridge-jahtia, joista suurin on 29-metrinen. Ferrettin moottorialukset saivat alkunsa 1970-luvulla ja yhtiö keräsi mainetta mm. avomerikilpailuissa. Viime vuosina Ferretti on kehittänyt veneisiinsä tuoreita teknologiaratkaisuja kuten hybridivoimanlähteitä ja mukavuutta lisääviaä vakautusjärjestelmiä.

Vantaan ja Turun Yamaha Center -myymälöistä tunnettu Boat Store edustaa Suomessa yksinoikeudella Rivan ja  Ferrettin lisäksi Ferretti Groupin Pershing ja Custom Line -veneitä.

”Merkit edustavat moottoriveneissä maailman ehdotonta huippua”, Tomi Varjonen sanoo.

Riva Iseo

• Pituus 8,21 m
  • Leveys 2,50 m
  • Paino 2 860 kg
  • Syväys 0,96 m
  • Koneteho 320 hv

Ferretti Yacht 450

• Pituus 14,20 m
  • Leveys 4,30 m
  • Paino 17 000 kg
  • Syväys 1,25 m
  • Koneteho 480 hv

Kuvat

Lataa
Riva Iseon mahonkipinnat on suojattu 20 lakkakerroksella, joista ensimmäiset kymmenen lakataan käsin ja peilinkiiltävä pinta saadaan aikaiseksi kymmenellä ruiskutetulla kerroksella.
Lataa
Rivan mahonkipinnat on suojattu 20 lakkakerroksella, joista ensimmäiset kymmenen lakataan käsin ja peilinkiiltävä pinta saadaan aikaiseksi kymmenellä ruiskutetulla kerroksella.
Lataa
14-metrisen Ferretti-jahdin alimmalta kannelta löytyvät luksustason majoitustilat kahdelle pariskunnalle. Kerrosta ylempää oleskelutiloista avautuvat huonommallakin säällä avarat 360 asteen näkymät merelle, ulkotiloissa on väljät seurusteluryhmät sekä yläkannella kuljettajan seurana että takakannella flybridgen suojassa.
Lataa
Ferretti Yacht 450:n ulkotiloissa on väljät seurusteluryhmät sekä yläkannella kuljettajan seurana että kuvassa näkyvällä takakannella flybridgen suojassa.
Lataa
Ferretti Yacht 450: 14-metrisen jahdin alimmalta kannelta löytyvät luksustason majoitustilat kahdelle pariskunnalle. Kerrosta ylempää oleskelutiloista avautuvat huonommallakin säällä avarat 360 asteen näkymät merelle, ulkotiloissa on väljät seurusteluryhmät sekä yläkannella kuljettajan seurana että takakannella flybridgen suojassa.
Lataa
Riva Iseon lisäksi Helsingin venemessuilla nähdään toinenkin Ferretti Groupin vene, luksustason flybridge Ferretti Yacht 450. Ferretti-malliston pienempää päätä edustava 450 on lähes 800 000 euron arvoinen.

Tietoja julkaisijasta

Boat Store Finland Oy tarjoaa kuluttajille näyteikkunan Yamaha-maailmaan täydennettynä Buster Store Shop in Shopilla sekä Ferretti Groupin huippuluokan moottoriveneillä.

Liikkeissämme Turussa ja Vantaalla ovat edustettuna Yamaha Motor Finlandin maahantuomat Yamaha-tuotteet: moottoripyörät, mopot, moottorikelkat, ATV:t, generaattorit, vesipumput, perämoottorit, sähköperämoottorit, vesijetit, varaosat ja tarvikkeet. Lisäksi tarjontaan kuuluvat mm. Buster-, Yamarin-, Yamarin Cross-, Finnmaster-, Suvi- ja Zodiac-veneet sekä laaja valikoima veneilytarvikkeita. Tämän lisäksi edustamme Ferretti, Pershing, Riva ja Ferretti Custom Line -veneitä.

Boat Store Finland panostaa erityisesti myös asennus-, huolto-, korjaamo- sekä säilytyspalveluihin kaikkien edustamiensa tuotteiden osalta. Ammattitaitoiset huoltomme palvelevat sekä Turussa että Vantaalla.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Boat Store Finland Oy