Italian tunnetuimman nykykirjailijan Paolo Giordanon uudessa romaanissa keskeisenä teemana tuhoontuomittu pyrkimys hyvää - vierailu 30.10.

Paolo Giordano on Italian tunnetuimpia nykykirjailijoita. Hän vierailee Helsingin kirjamessuilla lauantaina 30.10. klo 10.30 (Hakaniemi).

Paolo Giordano Kuva: Daniel Mordzinski

Paolo Giordano on Italian tunnetuimpiin kuuluva nykykirjailija. Hänen läpimurtoromaaninsa oli Alkulukujen yksinäisyys. Uusin romaani Jopa taivas on meidän on sekin ehtinyt jo niittää ylistystä. Viime vuonna imestynyt Tartunnan aikaan oli maailman ensimmäinen "koronakirja": se ilmestyi jo maaliskuussa. Giordanon kirjojen oikeuksia on myyty yli 40 maahan. Koulutukseltaan Giordano on fyysikko, mikä näkyy kirjojen aiheissa.

Nyt ilmestyneen romaanin Jopa taivas on meidän keskiössä on neljä nuorta, joiden haaveet ja pyrkimykset muuttavat suuntaansa ja sulavat. Romaani tarkastelee myös sitä, miten ympäristön suojeleminen saattaa koitua yksilän tuhoksi, vaikka tarkoitus on hyvä.

Helsingin Sanomat kirjoitti siitä: ”Tarinan keskeinen kulminaatiopiste, veljessurma, viimeistään niittaa Giordanon romaanin jopa raamatulliseen olemassaolon peruselementtien jykevyyteen, niin luistavan vaivatonta kerrontaa kuin se onkin.”

Paolo Giordano

Aula & Co:n kirjamessupressissä

lauantaina 30.10. kello 9.05–10

Giordanin lisäksi paikalla

palkittu dekkaristi Tuire Malmstedtia.

Paikkana on Messuhallin pressitilan huone 204.

Giordano esiintyy messuillla lisäksi lauantaina 30.10. kello 10.30 sekä klo 12.30 Akateemisessa kirjakaupassa.Kirjailijat kertovat kirjoistaan noin 9.40 asti. Sen jälkeen on mahdollista haastatella kirjailijoita.

Tilaisuudessa on pientä aamiaista. Jaamme osallistujille molemmat kirjat. Ilmoittaudu ystävällisesti torstai-iltaan 28.10. mennessä, niin osaamme varata tarpeeksi kirjoja: nora.varjama@aulakustannus.f

Lisää kirjasta:

Paolo Giordano Kuva: Daniel Mordzinski
Paolo Giordano: jopa taivas on meidän
Paolo Giordano: Tartunnan aikaan

Aula & Co on kasvava keskisuuri kirjankustantamo. Viisivuotiaan kustantamon hittikirjoja ovat muun muassa Heather Morrisin Auschwitzin tatuoija, maailman tunnetuimman tähtitieteilijän Neil DeGrasse Tysonin Tähtitiedettä kiireisille sekä kulttimaineeseen noussut Lucia Berlinin Siivoojan käsikirja.

Aula & Co siirtyy elokuun 2021 lopussa Storytel Booksin omistukseen, mutta jatkaa toimintaansa täysin itsenäisenä yhtiönä.

Markus Leikola kirjoittaa kirjaa Ukrainan ja Venäjän suhteista – mesenaattikampanja käyntiin ennätysvauhdilla16.5.2022 12:26:41 EEST | Tiedote

Markus Leikola on seurannut Ukrainan ja Venäjän suhteita jo 40 vuotta. Kun sota syttyi, Markus Leikola alkoi kirjoittaa. Nyt hän viimeistelee elokuussa julkaistavaa kirjaa Sodan ja rauhan kronikka. Oivaltavassa tekstissä kietoutuvat yhteen sotatoimet, diplomatia, kulttuuri, talous ja viestintä. Kirjan kustantaa Aula & Co. Kirjasta käynnistettiin Mesenaatti-kampanja, jonka tuotoista puolet lahjoitetaan SPR:n kautta Ukrainalle. Parhaillaan käynnissä oleva kampanja saavutti minimitavoitteensa ennätysvauhtia, alle kahdessa vuorokaudessa.

Tähtitieteen pimennossa olleet naiset esiin – Markus Hotakaisen uutuuskirja Tähtitieteen naiset14.4.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Tähtitieteen parissa on työskennellyt paljon naisia, jotka ovat tehneet merkittävää tutkimusta, mutta joiden saavutukset ovat jääneet vähälle huomiolle. Markus Hotakaisen uutuustietokirja Tähtitieteen naiset nostaa heitä esiin. Kirjan julkistamistilaisuus on tiistaina 10.5. klo 18 Kaivopuiston tähtitornissa. Lisäksi Hotakainen esitelmöi kirjansa pohjalta Ursan illassa 19.4.