Efecte

ITIL 4: Efecte mukauttaa ratkaisunsa tukemaan uudistettua viitekehystä

- Päivitetyt CMDB-ominaisuudet ja vahva fokus tietoturvassa ja GDPR:n vaatimusten tukemisessa

Suomalainen pilvipohjaisten palvelunhallintaohjelmistojen toimittaja Efecte on ensimmäisten joukossa aloittanut ratkaisunsa mukauttamisen 28.2. julkaistun ITIL 4 (Information Technology Infrastructure Library) -viitekehyksen mukaiseksi. ITIL 4:n tavoitteena on tehdä IT-organisaatioiden palvelunhallinnasta ketterämpää ja tukea paremmin palveluprosessien viemistä digitaaliseen maailmaan. Efecten ensimmäinen askel kohti ITIL 4 -yhteensopivuutta on nykyaikaisempi tapa hallinnoida IT-palveluja konfiguraatiotietokannan (CMDB, Configuration Management Database) päivitettyjen ominaisuuksien avulla.

EU:n tietosuoja-asetuksen tehokkaampaa noudattamista

ITIL 4 sisältää suosituksia myös EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) noudattamiseen. Esimerkiksi palvelukonfiguraatioiden hallinnan osalta tulee määritellä, sisältääkö joku sovellus tai tekninen komponentti henkilötietoja, jotka ovat GDPR:n tai jonkun muun säädöksen alaisia. Mikäli näin on, tulee kyseiselle komponentille nimetä tietoturvavastaava. Efecte on lisännyt IT-palvelunhallinnan parhaisiin käytäntöihinsä tarvittavat attribuutit tällaisen tiedon tallentamiseen.

Päivitetty versio Efecten ratkaisusta on saatavilla kaikkiin uusiin asiakastoteutuksiin vuoden 2019 toisella kvartaalilla. Efecten nykyasiakkaat voivat ladata sen Efecten asiakasyhteisösivulta.

Peter Schneider
Chief Product Officer
Efecte Oyj
peter.schneider@efecte.com

Tietoja julkaisijasta

Efecte on suomalainen ohjelmistoyhtiö, joka tarjoaa pilvipohjaisia palvelunhallinnan ohjelmistoja ja niitä tukevia asiantuntijapalveluita. Efecten ohjelmistoilla voidaan joustavasti hallita kaikkia organisaation sisäisiä ja ulkoisia palveluita, esimerkiksi IT:n, henkilöstöhallinnon tai talousosaston palveluita ja asiakaspalvelua sekä käyttövaltuuksia. Efecte on yksi alan johtavista keskisuurten ja julkisten organisaatioiden ohjelmistotoimittajista Suomessa ja Pohjoismaissa. Yhtiö on perustettu vuonna 1998, ja se on noteerattu Nasdaq First North Helsinki -markkinapaikalla. Efecte toimii Suomen lisäksi Ruotsissa, Saksassa ja Tanskassa. www.efecte.com.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Efecte

Merkittävä edistysaskel Efecten liiketoiminnalle Saksassa: asiakas- ja kumppanuussopimus Bechtle Hamburgin kanssa8.5.2019 13:00:00 EEST | Tiedote

Pilviohjelmistoyritys Efecte on voittanut Bechtle GmbH IT System House Hamburgin asiakkaakseen ja yhteistyökumppanikseen. Bechtle Hamburg käyttää Efecten palvelunhallintaratkaisua sisäisten prosessiensa digitoimiseen ja tarjoaa lisäksi Efecten palvelunhallinta-alustaa myös omille asiakkailleen. Molemmat yritykset odottavat innokkaasti yhteistyötä. "Bechtlen Enterprise Service Management (ESM) -osaamiskeskuksena neuvomme kollegoitamme Bechtle-verkostossa digitalisaatio- ja automaatiostrategioiden toteuttamisessa sekä palveluprosessien digitoinnissa – sekä sisäisesti että loppuasiakkaita koskien", toteaa Tobias Stender, Bechtle Hamburgin ESM-osaamiskeskuksen johtaja. "Olemme vakuuttuneita, että palvelunhallinta-alusta pystyy kattamaan suuren määrän erilaisia palveluprosesseja, sitä voidaan käyttää joustavasti, ja sen käyttöönotto voidaan tehdä hyvin lyhyessä ajassa." "Odotamme innolla yhteistyötä Bechtle Hamburgin kanssa. Yhdessä tuemme asiakkaita liiketoimintaprosessien digitoinnissa ja