Ixonos Oyj

IXONOS JA IBM YHDISTÄVÄT VOIMANSA RAKENTAAKSEEN UUDENLAISIA IOT PALVELUJA

Jaa

Ixonos on valinnut IBM Bluemixin IoT ratkaisuidensa alustaksi.

Ixonosin vahvuuksia ovat liiketoiminnan ja palvelujen määrittely sekä käyttäjäkokemuksen ja visuaalisen ilmeen suunnittelu. Lisäksi yrityksellä on vankka osaaminen sulautettujen järjestelmien alueella niin ohjelmistojen kun laitteidenkin osalta. IBM on Ixonosille vahva kumppani jonka kanssa pystytään työskentelemään monella rintamalla aina markkinoille tulon suunnittelusta puhtaaseen teknologiaan. IBM Bluemix tarjoaa välttämättömän infrastruktuurin jonka päälle voidaan rakentaa nopeasti markkinoille saatavia kokonaisvaltaisia IoT ratkaisuja. Tämä yhdistettynä Ixonosin asiakasverkostoon ja toimialaosaamiseen, erityisesti teollisen internetin alueella, mahdollistaa aidosti lisäarvoa tuottavien uudenlaisten IoT palvelujen luomisen.

IBM Bluemix pohjautuu avoimiin teknologioihin ja sen modulaarinen rakenne mahdollistaa juuri oikeanlaisen ratkaisun laatimisen asiakaskohtaisesti, nopeasta ja edullisesta pilotoinnista ratkaisun vaiheittaiseen rakentamiseen. Joustavan hinnoittelumallin myötä SaaS-palveluiden tarjoaminen on helppoa. IBM Bluemix on näin ollen täydellinen pohja jonka päälle Ixonos voi rakentaa innovatiivisia, asiakkaidensa liiketoimintaa tukevia ratkaisuja aina suunnittelusta toteutukseen.

IoT:n ja digitalisaation ydin on tiedon keräämisessä ja sen uudenlaisessa hyödyntämisessä innovatiivisten palvelujen ja liiketoimintamallien luomisessa. Bluemixin analytiikka, kuten Watson ja SPSS, auttavat ymmärtämään kerättyä tietoa ja analysoimaan sitä niin, että saadaan konkreettisia tuloksia ja voidaan tuottaa älykästä tietoa joka vastaa erilaisten käyttäjäryhmien tarpeisiin. Tämä yhdistettynä Ixonosin käyttäjätutkimusosaamiseen mahdollistaa loppukäyttäjiä aidosti hyödyttävien IoT ratkaisujen rakentamisen.

“IoT ratkaisuja kehitettäessä on tärkeää keskittyä tuottamaan lisäarvoa palvelun käyttäjille ja saada teknologia palvelemaan liiketoimintaa. Tutkimus- ja designkyvykkyytemme mahdollistavat meille erilaisten käyttäjäpolkujen tunnistamisen sekä miellyttävien palvelukokemusten luomisen. IBM Bluemixin avulla voimme keskittyä tuottamaan lisäarvoa asiakkaillemme”, Antti Vuolli, VP, Technology, IoT, Ixonosilta sanoo.

“Olemme erittäin tyytyväisiä siitä että Ixonos on valinnut IBM Bluemixin IoT ratkaisujensa alustaksi jonka päälle he pystyvät entistä nopeammin rakentamaan uusia innovatiivisia kokonaisvaltaisia IoT palveluja asiakkailleen. Bluemix alustan avulla Ixonos pystyy nopeasti yhdistämään laitteita, analysoimaan tietoa ja lisäämään mitä tahansa tarvittavia palveluja, kuten kognitiivista tietojenkäsittelyä Watson palveluista”, Antti Partanen, Nordic Channel Cloud Leader, IBM, toteaa.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Antti Vuolli, VP, Technology, IoT, Ixonos, antti.vuolli@ixonos.com, +358 50 487 4172

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Ixonos Oyj
Ixonos Oyj
Hitsaajankatu 24
00811 Helsinki

+358 424 2231http://www.ixonos.com

Ixonos on luova teknologiayritys. Etsimme, suunnittelemme ja toteutamme voimakkaita käyttökokemuksia ja kestäviä ratkaisuja, jotka pohjautuvat internet-, pilvi- tai mobiiliteknologioihin. Teemme innovatiivisista unelmista totta ylivertaisella suunnittelulla ja moitteettomalla teknisellä toteutuksella. Asiakkaamme ovat johtavia yrityksiä eri puolilta maailmaa. Suunnittelemme asiakkaillemme kokonaisvaltaisia digitaalisia ratkaisuja, jotka lisäävät heidän kilpailukykyään, tuottavuuttaan ja tuovat heille lisää asiakasuskollisuutta. Olemme suunnittelijoita, kehittäjiä, insinöörejä, strategikkoja ja innovaattoreita työskentelemässä yhdessä Suomessa, Isossa-Britanniassa ja Pohjois-Amerikassa. Ixonos Oyj on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Ixonos Oyj

IXONOS AND THE ANIMATION STUDIO UNDO FORM A STRATEGIC PARTNERSHIP2.6.2016 12:30:00 EESTPress release

The creative technology company Ixonos is proud to announce a partnership with the Finnish animation studio Undo that specialise in 3D-animation and computer generated imagery (CGI). The partnership will foster the capabilities on creating the next generation digital and visuals solutions. These visual solutions comprise for example Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) and animations. Increasing amount of digitalisation projects require visual elements; to enrich end users’ experience to a new level but also to illustrate complex visions and goals for the clients in order to help their strategic decision-making. ”Together with Undo we can enrich our offering with VR, AR and animations to provide the services which our clients are demanding”, says Ixonos’ CEO Sami Paihonen. ”The partnership allows us to create more positive frictions, that are new and more comprehensive business opportunities, for our clients. Undo is a unique and strong partner to complete our competences in th

IXONOS JA ANIMAATIOSTUDIO UNDO KUMPPANOITUVAT2.6.2016 12:30:00 EESTTiedote

Luova teknologiayhtiö Ixonos julkistaa uuden kumppanuuden Suomalaisen, 3D-animointiin ja CGI:hin (eng. Computer generated imagery) erikoistuneen animaatiostudio Undon kanssa. Kumppanuuden avulla pystytään edistämään seuraavan sukupolven digitaalisten ja visuaalisten rakaisujen, kuten virtuaalitodellisuuden (VR), lisätyn todellisuuden (AR) sekä animaatioiden, kehittämistä. Yhä useammissa digitalisaatioprojekteissa vaaditaan visuaalisia elementtejä paitsi rikastuttamaan loppukäyttäjän käyttäjäkokemusta, myös kuvaamaan monimutkaisia visioita ja tavoitteita asiakkaille heidän strategisen päätöksenteon tueksi. “Yhdessä Undon kanssa voimme rikastaa tarjoamaamme VR:n, AR:n ja animaatioiden avulla vastaamaan asiakkaidemme kysyntään”, Ixonosin toimitusjohtaja Sami Paihonen sanoo. “Kumppanuuden avulla pystymme luomaan lisää positiivista kitkaa, eli uusia ja monipuolisempia liiketoimintamahdollisuuksia asiakkaillemme. Undo on ainutlaatuinen ja vahva kumppani täydentämään visuaalista ja graafista

IXONOS JA KÄYTTÖKOKEMUSSUUNNITTELUUN ERIKOISTUNUT INITION INC. KUMPPANOITUVAT6.5.2015 13:50:09 EESTTiedote

Ixonos julkistaa tänään uuden kumppauuden Etelä Koreassa, Soul:issa päämajaansa pitävän, käyttökokemussuunnittelua sekä -konsultaatiota tarjoavan Inition Inc:in kanssa. Ixonosin ja Initionin yhteistön tarkoituksena on auttaa yrityksiä eri markkinoilla hyödyntämään syvällistä design-ajattelua sekä luomaan yksinkertaisia ja tyylikkäitä design-ratkaisuja useille toimialoille ja yrityksille. Ixonos tuo yhteistyöhön design-osaamisensa, sekä palkitun maailmanlaajuisen Design-studioiden verkostonsa. Kahden arvostetun design-ajatusjohtajan perustama Inition puolestaan tarjoaa syvällisen näkemyksen käyttökokemussuunnittelusta sekä Etelä Korean markkinoista. Yritykset ovat myös sopineet hyödyntävänsä yhteistyössään Ixonosin johtavaa kehityskyvykkyyttä voidakseen tarjota yksityiskohtaista ja monitahoista designia maailmanluokan teknistä osaamista hyödyntäen. “Olemme erittäin innostuneita muodostamaan kumppanuuden Initionin kanssa voidaksemme laajentaa maantieteellistä ulottuvuuttamme palavelemaan

IXONOS CREATES & OPERATES IN-CAR DIGITAL CONTENT STORE FOR HONDA – Future-proof connectivity and access to safe in-car apps via cloud2.10.2014 08:00:00 EESTPress release

HELSINKI, FINLAND – Ixonos, the creative technology company, delivers a cloud-based in-car digital content store for Honda based on the Ixonos Experience Store™. Known as the App Center, the service will run on Honda’s new Android head unit as a standard feature on all new Honda vehicles sold across Europe starting in 2015. Media and consumers will get a first look at the combination at the Paris Motorshow in October.

IXONOS’ DREAM DELIVERY FOR AL JAZEERA PLUS: Experience, engagement and empowerment for the connected generation16.9.2014 10:30:00 EESTPress release

HELSINKI, FINLAND & SAN FRANCISCO, US – Ixonos, the creative technology company, has worked together with a newly-established digital media company Al Jazeera Plus (AJ+) to bring about their dream: a new wholly digital video news and current events channel. Ixonos has been employing the dream, design, deliver methodology to the full with this ground-breaking project. We helped define the concept for the digital media channel using design research to dig into the lifestyle and preferences for the constantly connected generation. “To succeed in the launch of the innovative news service it was imperative to understand the target audience. Generation C connects with engagement, loves content creation and tends to form active communities. These characteristics became the drivers of the design of the service,” explains Roope Suomalainen, head of media business area at Ixonos. To ensure that Generation C finds and falls passionately in love with the service, it was imperative to deliver a spe