J. Karjalainen soittaa ensimmäistä kertaa Olavinlinnassa – kesän viimeisellä keikalla kuullaan myös harvinaisuuksia

Aariat vaihtuvat rokki- ja hevisointeihin neljän kovan luokan bändin voimalla Olavinlinnassa. J. Karjalainen ja Opera Festival Rocks! -hevikonsertti päättävät Savonlinnan Oopperajuhlat viikonloppuna.

Legendaarinen laulaja ja lauluntekijä J. Karjalainen soittaa ensimmäistä kertaa Olavinlinnassa sunnuntaina 6.8. Konsertti päättää artistin kesäkiertueen yli 20 paikkakunnalla ympäri Suomen. Yhtyeen jäsenet odottavat innolla sitä, miten kappaleet soivat yli 500 vuotta vanhassa linnassa. He aikovat järjestää hienon huipennuksen koko kesän viimeisellä keikallaan.

”J. Karjalainen tulee esittämään paljon klassikoita, suuria hittejä sekä myös vanhempia harvinaisia kappaleita”, yhtyeen agentti Markku Tarnanen kertoo. ”Konsertti on pidempi kuin muut festivaalikeikat ja siinä on oikein väliaikakin”, hän lisää.

Savonlinnan Oopperajuhlien festivaalijohtaja Jan Strandholm kertoo, että festivaali on avannut Olavinlinnan kevyen musiikin huippuosaajille jo usean vuoden ajan. ”Olavinlinnaan mahtuu kaikenlainen laadukas ja hyvä musiikki”, Strandholm sanoo.

Opera Festival Rocks: Amorphis, Stratovarius ja Stam1na

Lauantaina 5.8. Olavinlinnassa kuullaan kolme suuren suomalaisen heviyhtyeen keikkaa peräkkäin. Opera Festival Rocks! -illassa soittavat Amorphis, Stratovarius ja Stam1na.  Konsertissa on kaksi väliaikaa, aina bändin vaihtuessa.

"Stratovariuksen musiikissa on useissakin biiseissä vaikutteita klassisesta musiikista. Mikä onkaan hienompaa, kuin päästä soittamaan Oopperajuhlille powermetallia, vieläpä oikean linnan sisälle”, Stratovariuksen laulaja Timo Kotipelto kertoo.

Opera Festival Rocks -konsertti on loppuunmyyty. J. Karjalaisen konserttiin liput Oopperajuhlien lipunmyynnistä ja Lippupisteestä.

J. Karjalainen
Olavinlinna su 6.8. klo 18
Liput 45–59 e

Opera Festival Rocks!