Jaakko Linna Novo Nordisk Farma Oy:n toimitusjohtajaksi

Novo Nordisk Farma Oy:n uutena toimitusjohtajana on 2. huhtikuuta 2018 aloittanut kauppatieteiden maisteri Jaakko Linna. Linna tulee Novo Nordiskille lääkeyritys Takedalta, jonka Balkanin toimintoja hän on johtanut viimeiset kolme vuotta Ateenassa. Aikaisemmin Jaakko Linna on toiminut mm. Takedan ja Leiraksen Suomen toimitusjohtajana. Lääketeollisuuden lisäksi Jaakko Linnalla on kokemusta talousjohdon tehtävistä useilta eri toimialoilta.

• Olen erittäin innostunut uudesta tehtävästäni Novo Nordiskilla. Olen useamman vuoden ajan seurannut läheltä terveydenhuoltoa maassa, jossa potilaiden ja terveydenhuollon ammattilaisten tilanne on erittäin vaikea. Suomessa meillä on hyvä, toimiva järjestelmä ja suhtaudun hyvin optimistisesti mahdollisuuksiin kehittää sitä entistä paremmaksi yhteistyössä muiden terveysalan toimijoiden kanssa, Jaakko Linna tiivistää uuteen tehtäväänsä liittyviä tunnelmia.

Novo Nordisk on maailman johtava diabeteslääkkeiden kehittäjä ja markkinoija. Lisäksi Novo Nordisk panostaa tutkimukseen ja tuotekehitykseen mm. hemofilian ja lihavuuden hoidossa.

Jaakko Linna
Puh: 040 5553011
qjkl@novonordisk.com

Novo Nordisk on globaali terveysalan yritys, jolla on yli 90 vuoden kokemus edelläkävijänä diabeteshoidon kehittämisessä. Tämän työn kautta olemme saaneet kokemusta ja osaamista, jota voimme hyödyntää myös muiden vakavien pitkäaikaissairauksien, kuten hemofilian, kasvuhäiriöiden ja lihavuuden voittamiseksi. Novo Nordiskilla on yli 41 700 työntekijää 77 eri maassa, ja sen tuotteita markkinoidaan yli 165 maassa. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Tanskassa.

Tutustu meihin: www.novonordisk.fi, www.novonordisk.com, Facebook, YouTube

Novo Nordiskille puoltava lausunto Euroopan lääkeviranomaiselta Esperoct®-valmisteen (turoktokogi alfa pegoli, N8-GP) käytöstä8.5.2019 08:00:00 EESTTiedote

Bagsværd, Tanska, 26.4.2019 – Novo Nordisk ilmoitti, että Euroopan lääkeviraston alainen ihmislääkekomitea (Committee for Medicinal Products for Human Use, CHMP) on antanut puoltavan lausunnon Esperoct®-valmisteen (turoktokogi alfa pegoli, N8-GP) käytöstä ja suosittelee myyntiluvan myöntämistä valmisteelle nuorten ja aikuisten A-hemofilian hoitoon.

Novo Nordisk jättää myyntilupahakemuksen EU:n lääkeviranomaisille suun kautta otettavan semaglutidin käytöstä tyypin 2 diabeteksen hoitoon6.5.2019 08:00:00 EESTTiedote

Bagsværd, Tanska, 26.4.2019 - Novo Nordisk ilmoitti tänään jättäneensä myyntilupahakemuksen Euroopan lääkevirastoon (EMA) suun kautta otettavan semaglutidin käytöstä tyypin 2 diabeteksen hoitoon aikuisilla. Semaglutidi on kerran vuorokaudessa otettava tablettimuotoinen glukagoninkaltaisen peptidin 1 analogi (GLP-1)1.

Novo Nordisk hakee Fiasp®-valmisteen käyttöaiheen laajentamista lapsille ja nuorille12.3.2019 09:30:22 EETTiedote

Bagsværd, Tanska, 1. maaliskuuta 2019 – Novo Nordisk ilmoitti, että se on toimittanut myyntiluvan muutoshakemuksen Euroopan lääkevirastoon (EMA) ja Yhdysvaltain elintarvike- ja lääkevirastoon (FDA) Fiasp®-valmisteen (pikavaikutteinen aspartinsuliini) käyttöaiheen laajentamiseksi, jotta valmiste hyväksytään käytettäväksi uutena ateriainsuliinina tyypin 1 diabetesta sairastaville lapsille ja nuorille.