Janakkalan kunnan laboratoriopalvelut Fimlabille

Fimlabin toiminta Kanta-Hämeessä laajenee edelleen, kun Janakkalan kunnan laboratoriopalvelut liittyvät osaksi Fimlabia 3.10.2022 alkaen. Janakkalan kunnan laboratoriopalveluihin kuuluvat polikliinisen näytteenoton toiminnot Turengin ja Tervakosken terveysasemilla. Liittymisen myötä Janakkalan laboratoriohenkilöstö siirtyy Fimlabin palvelukseen.

Tiina Lehto, aluejohtaja
tiina.lehto@fimlab.fi, p. 041 731 2015

Heli Renko, palvelupäällikkö
heli.renko@fimlab.fi, p. 041 730 8026

Fimlab Laboratoriot Oy tuottaa laboratoriopalveluita sekä laboratorioalan koulutusta ja tutkimusta. Fimlabin omistavat Pirkanmaan, Keski-Suomen ja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin kuntayhtymät sekä Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä ja Pohjanmaan hyvinvointialueen kuntayhtymä. Fimlab on ensimmäinen julkisen terveydenhuollon puolelle perustettu laboratorioyhtiö. Fimlabilla on lähes 120 toimipistettä ja sen palveluksessa on noin 1 200 laboratorioalan ammattilaista.

Fimlabin Nokian laboratorio muuttaa uusiin tiloihin 26.9.2022 alkaen24.8.2022 10:19:00 EEST | Tiedote

Fimlabin Nokian laboratorio muuttaa uusiin tiloihin Nokian keskustassa. Laboratorio avautuu osoitteessa Välikatu 18 maanantaina 26.9.2022. Laboratorion aukioloajat säilyvät muuton jälkeen ennallaan: laboratorio on avoinna ainoastaan ajanvarauksella ma-pe klo 7.30-15. Asiakkaat voivat asioida ilman ajanvarausta, jos hoitoyksikkö on pyytänyt tutkimukset päivystyksenä tai asiakas hakee tarvikkeita kotinäytteenottoa varten tai palauttaa kotona otettuja näytteitä. Nokian laboratorio palvelee nykyisessä osoitteessaan Souranderintie 2 torstaihin 22.9.2022 saakka. Perjantaina 23.9. toimipiste on suljettu muuton vuoksi. Maanantaista 26.9.2022 alkaen Nokian näytteenottotoimipiste palvelee asiakkaita arkisin ma–pe klo 7.30–15 osoitteessa Välikatu 18, 37100 Nokia.

Muutos Sairaala Novan laboratorion näytteenottopalvelussa 1.6.2022 alkaen: kiireetön verikoe- ja EKG-otto edellyttävät ajanvarausta18.5.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Fimlab yhtenäistää toimipisteidensä näytteenottopalveluja Keski-Suomen alueella. Keskiviikosta 1.6.2022 alkaen myös Sairaala Novan näytteenottotoimipisteessä normaali kiireetön verikoe- ja EKG-näytteenotto edellyttää aina ajanvarausta. Asiakas tekee ajanvarauksen verkkosivuilla www.fimlab.fi tai puhelimitse numerosta 010 808 515 (arkisin ma-pe klo 7-18). Vuoronumerolla asiointi Asiakas voi asioida vuoronumerolla Fimlabin näytteenottotoimipisteissä vain silloin, kun hoitoyksikkö on pyytänyt tutkimukset päivystyksenä tai haetaan tarvikkeita kotinäytteenottoa varten tai palautetaan näytteitä Nopsa-pikanäytteenottopisteessä asiointi Asiakas voi asioida Nopsa-pikanäytteenottopisteissä (Sairaala Novassa ja Jyväskylän Telefoonikujan näytteenottokeskuksessa) ilman ajanvarausta, ilmoittautumista tai vuoronumeroa, kun asiakas on nuori tai aikuinen ja tulee verinäytteenottoon ja on saanut julkisen terveydenhuollon lähetteen ja mukana on henkilökortti (esim. Kela- tai ajokortti) Toimipistekohtaise

Tampere: Fimlabin koronanäytteenotto Nekalassa siirtyy UpWeGo:lle 2.5.202229.4.2022 14:19:53 EEST | Tiedote

Fimlab on kilpailuttanut koronanäytteenoton Tampereella. Maanantaista 2.5.2022 alkaen Nekalan koronanäytteenottopisteessä näytteenottoa tekee UpWeGo. Ajanvarauskäytäntö koronanäytteenottoon ei muutu. Nekalan näytteenottopisteessä otetut näytteet analysoidaan edelleen Fimlabissa, ja vastaus tulee tekstiviestillä tuloksen valmistuttua. Nekalan koronanäytteenottopiste palvelee asiakkaita 2.5.2022 alkaen ma-pe 8-20 ja la-su 10-18 osoitteessa Viinikankatu 44 G. Koronanäytteenottoon tulo vaatii aina lähetteen ja ajanvarauksen. Saapumisohjeet Nekalan koronanäytteenottopisteeseen.